SLO bocni levo
SLO bocni desno

Minister Židan na obisku v Žitu

Slovenija

04.10.2014

Skupino Žito je včeraj obiskal minister za kmetijstvo mag. Dejan Židan. Na srečanju so ministru predstavili poslovanje Skupine Žito, njihove strateške usmeritve in ga seznanili s pobudami na področjih, kjer lahko država pomaga domačim podjetjem za boljše poslovanje.
 
Minister je podprl njihove aktivnosti na področju krepitve izvoza in povečevanja sodelovanja z domačimi dobavitelji. Sicer pa si je minister, ki ga je spremljala tudi državna sekretarka mag. Tanja Strniša, ogledal tudi del proizvodnje prepečenca.
 
In kje v Žitu pričakujejo podporo države oziroma ministrstva? "Z odlično podporo smo uspešno vzpostavili žitno verigo, pod njenim okriljem si želimo tudi nadaljnje podpore pri promociji v Sloveniji pridelane in predelane kakovostne hrane. Kot delovno intenzivna panoga od države pričakujem ukrepe za zmanjšanje obdavčitev stroškov dela, želimo si bolj fleksibilnega pristopa  in večje učinkovitosti pri javnih razpisih za sofinanciranje investicij iz EU sredstev. Prepričani smo, da bodo ob tovrstni podpori države tudi naši smeli strateški načrti uresničljivi," je ob ministrovem obisku poudaril predsednik uprave Žita Janez Bojc.  
 
Minister mag. Dejan Židan je po obisku poudaril, da je za podjetje Žito, kot tudi za ostala živilska podjetja pomembno, da krepijo konkurenčnost tudi na drugih trgih in ter povečajo aktivnosti na področju izvoza. "Živilska podjetja si morajo za svoje stabilno poslovanje in razvoj, poleg še večjega tržnega deleža na domačem trgu, prizadevati tudi za nove trge, kamor lahko lansirajo svoje kakovostne izdelke."
 
Slovenski potrošnik je namreč po besedah ministra sicer v zadnjih letih vedno bolj prepoznal kakovostne lokalne proizvode in tudi začel v večji meri posegati po njih, vendar je za dolgoročno preživetje podjetij nujno potrebno krepiti tudi izvoz. Minister je ob tem tudi poudaril pomen sodelovanja z domačimi dobavitelji in izrazil pričakovanja po še tesnejšem in večjem sodelovanju tako med slovenskimi kmeti oz. dobavitelji ter živilskimi podjetji in tudi trgovci.
 
Židan je vodstvo Žita tudi seznanil, da bo ministrstvo prihodnje leto sodelovalo na največjem kmetijsko-živilskem sejmu v Berlinu, kjer se bodo lahko predstavila domača živilska podjetja ter tako tamkajšnjim številnim obiskovalcem kot morebitnim novim poslovnim partnerjem na organiziranih poslovnih srečanjih. Vodstvo Žita je pobudo sprejelo. 
 
Sicer pa so ministru in državni sekretarki predstavili štiri osnovne dejavnosti v skupini: kruh, mlinarstvo, konditorstvo in sodobno kuhinjo. Seznanili so ju tudi s številnimi obletnicami svojih blagovnih znamk (150 letnica mariborskega najstarejšega industrijskega mlina v Sloveniji, 50 let čajev 1001 cvet, 60 let začimb Maestro) ter z vrsto prejetih nagrad, ki dokazujejo tako dolgo tradicijo prehrambne dejavnosti kot tudi vrhunsko kakovost Žitovih izdelkov.
 
Vodstvo podjetja je tudi izpostavilo naraščajoči odstotek izvoza, ki je v prvi polovici letošnjega leta višji za 21% glede na lansko leto, s svojo  prisotnostjo na kar 32 svetovnih trgih. Podjetje Žito d.d. je, kot največji odkupovalec v Sloveniji pridelane pšenice, pomemben člen slovenske žitne verige, zato so ministru predstavili svojo strategijo razvoja mlinarske in pekarske dejavnosti. V Žitu med drugim s konsolidacijo pekarstva želijo postati vodilno pekovsko podjetje v regiji in prepoznaven proizvajalec nišnih visoko cenovnih kruhov v EU.