
Nova slovenska vlada podjetjem lahko najbolj pomaga z ugodnejšo davčno politiko ter ukrepanjem glede plačilne nediscipline in plačilnih rokov. Čeprav so tisti, ki pričakujejo opazno izboljšanje v manjšini, podatki kažejo na zmeren optimizem glede razvoja slovenskega gospodarstva v letu 2015.
Glede pričakovanj o nadaljnjem razvoju slovenskega gospodarstva v letu 2015 je zaznati zmeren optimizem, saj 15 odstotkov anketiranih (14,6 %) pričakuje opazno okrevanje gospodarstva in rast potrošnje, 60 odstotkov pa jih meni, da do bistvenih preobratov v letu 2015 še ne bo prišlo. Da se bo ekonomsko-gospodarski položaj še poslabšal, je ocenila okrog četrtina vprašanih (25,3 %).
Podatek o predvidenem obsegu sredstev za trženjske aktivnosti prav tako kaže na to, da se poslovanje podjetij počasi stabilizira, saj bo polovica anketiranih (49,4 %) sredstva za trženje v letu 2015 ohranila vsaj na enakem nivoju kot letos, dobršen delež vprašanih pa načrtuje celo povečanje teh sredstev (17,7 %). O načrtovanem zmanjšanju sredstev za trženje poroča manj kot desetina anketiranih (8,2 %), medtem ko preostali (24,7 %) nimajo predvidenega posebnega proračuna za te aktivnosti. Kot ključne izzive na področju trženjskih aktivnosti za prihodnje leto anketirani navajajo vzdrževanje ali povečanje prodaje oz. tržnega deleža (21,7 %), pripravo ustrezne komunikacijske strategije in nagovarjanja kupcev oz. strank (21,0 %) ter prodor na tuje trge (13,4 %) in razvoj ter lansiranje novih produktov ali storitev (10,8 %).
Med prioritetnimi področji, s katerimi bi se po mnenju podjetnikov in gospodarstvenikov morala začeti ukvarjati nova slovenska vlada, da bi lahko najbolj vplivala na izboljšanje gospodarskih razmer, so preoblikovanje davčne politike (tako meni 61,4 % vprašanih), ureditev razmer na področju plačilne nediscipline in plačilnih rokov (tako meni 58,9 % vprašanih) ter poenostavitev birokratskih postopkov za podjetja (tako meni 52,2 % vprašanih). Korupcijo in klientelizem je kot prioritetno področje, s katerim bi se morala spopasti nova vlada, izpostavila skoraj polovica vprašanih (48,1 %), med pogosteje izbranimi pa izstopajo še vladna politika za spodbujanje podjetništva (25,3 %), financiranje novih naložb oz. investicij (24,7 %) ter skrb za konkurenčnost slovenskih podjetij na tujih trgih (23,4 %).
Na anketni vprašalnik so odgovarjali lastniki ali direktorji podjetij ter vodje sektorjev prodaje, marketinga ali komerciale. V vzorec smo zajeli največji delež mikro podjetij (59,5 %), majhne in srednje družbe predstavljajo 15 oz. 16, velike družbe pa 8 odstotkov realiziranega vzorca. Največji delež podjetij v vzorcu se ukvarja s poslovnimi storitvami (23,4 %), trgovino oz. prodajo (21,5 %), predelovalno dejavnostjo (15,8 %) ali gradbeništvom (8,9 %).


