
S kampanjo, ki bo potekala mesec dni, želi MKGP povečati ozaveščanje slovenskih potrošnikov o domači hrani in spodbuditi njeno večjo porabo. S spodbujanjem po večji pozornosti na lokalno poreklo pri nakupih želimo potrošnike spomniti na širšo družbeno korist in vpliv poseganja po lokalni hrani na obstoj kmetijstva in živilskopredelovalne industrije, na ohranjanje delovnih mest, dolgoročen razvoj slovenskega gospodarstva ter urejeno in poseljeno podeželje. Uživanje hrane iz bližine pa ima tudi druge pozitivne učinke, med drugim tudi na okolje, saj s t.i. "kratkimi verigami" zmanjšujemo onesnaževanje okolja zaradi krajšega transporta, skladiščenja in potrebne embalaže ter drugih procesov pri daljših prevozih.
Avgusta letos je Ruska federacija sprejela odlok o omejitvi uvoza nekaterih kmetijskih proizvodov, surovin in hrane iz držav EU. Ta embargo bo imel učinek tudi na slovensko kmetijstvo, saj gre za izpad 1/3 izvoza slovenskega izvoza kmetijskih in prehranskih proizvodov v Rusijo. Neposreden učinek se kaže na proizvodih, ki jih je Slovenija izvozila v Rusko federacijo in ki so na seznamu prepovedi: perutninsko meso, mleko, kisla smetana, jogurti, sir ter jabolka. Ministri EU, pristojni za kmetijstvo so na izrednem zasedanju v Bruslju sklenili, da je nujen skupen in usklajen nastop EU, pri potrošnikih in trgovskih sistemih pa je treba krepiti zavedanje o prednosti izbire blaga, proizvedenega na lokalnem trgu. Slovenija zato v okviru interventnih ukrepov za zaščito slovenskega kmeta in živilsko predelovalne industrije v ospredje postavlja ozaveščanje domačega potrošnika o prednostih kmetijskih in živilskih proizvodov iz lokalnega okolja.
Kampanja bo potrošnike opozarjala predvsem na pomen preverjanja porekla pri nakupu hrane. V prepoznavni podobi kampanje so uporabljeni konkretni, oprijemljivi podatki in dejstva.
V Slovenijo letno uvozimo za 1,9 milijarde evrov hrane. Bodimo pozorni na lokalno poreklo."


