Ustanovitelj podjetja Moja Čokolada d.o.o, šele 23-letni Andraž Gavez, je pravi predstavnik mlade podjetniške (spletne) generacije, po poskusu z oglaševalsko agencijo pa ga je premamila ideja za nov, čokoladni posel s katerim se namerava preseliti tudi v sosednjo Hrvaško.
Z mladim 23-letnim podjetnikom smo se pogovarjali po ogledu sejma Sladka Istra, mednarodnega festivala sladic in sladkih izdelkov v Kopru, ki velja za največjo tovrstno prireditev v Sloveniji (
http://www.sladka-istra.si//) , čeprav so se v zadnjem času pojavila tudi še bolj specializirana druženja ljubiteljev čokolade, kot sta primera aprilskega Festivala čokolade v Radovljici (
http://www.festival-cokolade.si/) ali pa Čokoljana v Ljubljani, ki bo letos 25.oktobra na Ljubljanski tržnici že drugič in za katero ima nemalo zaslug tudi naš včerajšnji sogovornik:
"Ne bom rekel, da smo zanjo mi najzaslužnejši, a preden smo se pojavili, je ni bilo. Kar zadeva ponudbo čokolade je bilo vse že izdelano in ponujeno na policah. Sam sem bil mnenja, da je mogoče tudi drugače in da se da narediti iz tega lepo zgodbo. Na sejmu v Kopru Sladka Istra, kjer so se predstavili različni slaščičarji in čokoladnice je bilo zanimivo in tako bo zagotovo tudi v Ljubljani."
Andraž Gavez ima sedež trgovine Moja Čokolada d.o.o., v pritličju koseške tržnice na Vodnikovi 187, o začetku pred slabima dvema letoma pove naslednje:" V bistvu je šlo za koncept in želel sem si svojo čokolado, z napisom, z dodatki. Svojo! Na policah so pač take, kakršne so, želel sem personalizacijo. Gradimo šele zaupanje naših kupcev. Pravega dobička tako na začetku nismo imeli in še vedno nimamo, saj šele ustvarjamo in smo na začetku svoje poti."
Njihova spletna stran (
http://www.mojacokolada.si/) predstavlja čokoladno ponudbo, kakšne v Sloveniji ni, saj so uporabnikom na voljo izdelki vseh slovenskih čokoladnic. Pravi, da je to njihova prednost, saj je vsaka izmed njih praviloma najboljša na enem področju. Podjetje hitro raste. Predlani so imeli 43.000 evrov prihodkov, lani še enkrat več, letos pričakujejo od 100.000 do 120.000 evrov.
Menil je, da bodo njegovi kupci večinoma strastni ljubitelji čokolad, a podatki so pokazali, da je tri četrtine takšnih, ki čokolade naročajo kot darila. Svoj poslovni model so zato precej prilagodili prav tem kupcem.
"Delujemo drugo sezono, trgovinico imamo pa od januarja. Tukaj gre seveda za klasično maloprodajo, a v osnovi smo spletna čokoladna darilna trgovina. Dobesedno na začetku pošiljamo vsako čokolado naročnikom posamezno in si tako gradimo zaupanje. Za večino naših starih kupcev zdaj že dobro vemo, kaj želijo, a v vsakem primeru jih vedno znova poslušamo, saj gradimo zaupanje, ki je najbolj pomembno."
Zanimiv je njegov pogled na prihodnost. Tako osebno kot splošno, kar zadeva trgovino. "Še vedno sem študent, a ne vem, če bom študij zaključil in če ima to smisel. Mogoče nekoč zaradi mame (smeh). Dejstvo je, da je splet cenejši, zakaj bi imeli deset, dvajset lokacij. Pravim, da bo bo trgovina v dveh, treh letih potekala največ prek spleta ali mobitela, kar se dogaja že zdaj."
| Na Hrvaškem najprej spletna stran, nato trgovina v Zagrebu Gavez postopoma načrtuje tudi širitev v tujino in sicer najprej na hrvaški trg. "Sprva bo to samo prevod slovenske strani v hrvaščini. čez leto ali dve pa bomo odprli tudi trgovino v Zagrebu. V Sloveniji verjetno ne bomo več odpirali trgovin, bomo pa potrebovali večjo v Ljubljani in to mogoče že kmalu" (smeh).... |