SLO bocni levo
SLO bocni desno

Uprava Mercatorja o prodaji Agrokorju

Slovenija

09.08.2014

V primeru, da bo Agrokor spoštoval zaveze, ki jih je dal ob nakupu večinskega deleža Mercatorja, bo imel prevzem družbe ugodne učinke, meni Mercatorjeva uprava, ki je na spletnih straneh Ljubljanske borze objavila mnenje, ki ga mora dati kot poslovodstvo ciljne družbe po zakonu o prevzemih.

.

Agrokor se je zavezal, da Mercator, razen pod tržnimi pogoji, tri leta ne bo dajal poroštev ali posojil Agrokorju, novi hrvaški lastnik naj bi spoštoval kolektivne pogodbe in pravice delavcev, o vprašanju števila delavcev se bo še najmanj tri leta četrtletno posvetoval z reprezentativnimi sindikati, obstoječim slovenskim proizvajalcem pa naj bi še vsaj tri leta zagotavljal vsaj enak položaj v družbi.

Poslovodstvo Mercatorja meni, da "poslovna združitev Konzuma in Mercatorja predstavlja pomemben potencial na področju optimizacije nabavne verige, logistike, trženjskih dejavnosti in drugih podpornih dejavnosti tako z vidika poslovanja družb na posameznih trgih kot z vidika Skupine Mercator.

Enotno vodenje poslovanja na posameznih trgih in trgih regiji kot celote omogoča pomembne sinergijske učinke, tako na področju stroškov kot tudi na področju razvoja in novih vlaganj v rast."Največji sinergijski učinki naj bi bili po navedbah Mercatorjeve uprave opazni na tujih trgih, kjer je predvideno združevanje trgovske dejavnosti, in sicer "na Hrvaškem ter v Bosni in Hercegovini, kjer bo poslovanje trgovske dejavnosti ciljne družbe (beri Mercatorja) prevzel Konzum, ter v Srbiji, kjer bo poslovanje izvajal Mercator. Predvidoma bo izvedena tudi optimizacija delovnih procesov, kar bo vplivalo na zmanjšanje števila zaposlenih, zlasti v režiji.

"Na trgih v Sloveniji in Črni gori, kjer prevzemnik doslej ni bil prisoten s svojimi trgovinami integracijski načrti, ne predvidevajo bistvenih sprememb v poslovanju in zaposlovanju ciljne družbe in njene skupine, razen kot je to navedeno v nadaljevanju. Predstavljena strategija družbe Agrokor, d. d., je v veliki meri skladna z že začrtano poslovno politiko družbe Mercator, d. d., saj vključuje ključne elemente, kot so osredotočanje na osnovno dejavnost trgovine, izboljšanje vseh procesov poslovanja ter rast tržnih deležev na ključnih trgih. Uprava ocenjuje, da bi procesi integracije lahko pozitivno prispevali k nadaljnjemu izboljšanju poslovanja Mercatorja, d. d."