Agrokor dejavnost trgovine na drobno in debelo na Hrvaškem in v BiH izvaja s svojo trgovsko družbo Konzum, medtem ko jo v Sloveniji, Srbiji in Črni gori izvaja z Mercatorjem. Agrokor je prevzemno ponudbo za Mercator, objavil 31.julija 2014.
STA (Slovenska tiskovna agencija) je včeraj objavila, da je hrvaški Agrokor lani vknjižil za 4,64 milijarde evrov prihodkov oziroma 15,7 odstotka več kot v letu 2013. Leto je sklenil s 17,8 milijona evrov čiste izgube. To kaže konsolidirano poročilo o poslovanju koncerna na katerega je v veliki meri vplival tudi prevzem slovenske trgovske verige Mercator.
Agrokor je lani prihodke v primerjavi z letom 2013 zvišal za 16 odstotkov ali 631 milijonov evrov, kaže poročilo, ki so ga iz največjega hrvaškega koncerna poslali hrvaški finančni agenciji. Krepitev prihodkov je predvsem posledica prevzema slovenske trgovske verige Mercator, so ocenili.Med drugim je po lanskem prevzemu Mercatorja premoženje Agrokorja zraslo na 6,63 milijarde evrov, potem ko je bila vrednost premoženja leta 2013 ocenjena na 4,34 milijarde evrov.
Prvi sinergijski učinki bodo vidni šele letosPoslovanje po združitvi z Mercatorjem je mogoče spremljati le v zadnjem lanskem trimesečju, ko je slovensko podjetje prineslo za 5,3 milijona evra izgub. Kljub temu analitiki poudarjajo, da se bodo pravi sinergijski učinki združitve Konzuma in Mercatorja pokazali v letošnjem letu, ko pričakujejo prispevek h krepitvi dobičkonosnosti in učinkovitosti družbe.Kar se tiče lanskega leta so v koncernu poudarili, da je bilo poslovanje izjemno zahtevno. Kljub izgubi pa so leto ocenili kot uspešno.
"Lansko leto smo sklenili občutno močnejši, kot smo bili na njegovem začetku. Že prej smo bili vodilni v strateških dejavnostih maloprodaje in proizvodnje hrane, ta položaj pa smo smo v minulem letu prepričljivo potrdili in razširili tudi v regiji. Skratka, z nakupom Mercatorja smo postali ena vodilnih družb na območju srednje in vzhodne Evrope," je sporočil lastnik koncerna Ivica Todorić.
Slabše poslovanje zaradi negativnih gospodarskih rasti, slabšega vremena, negativnih tečajnih razlik in obrestiAgrokorjevo poslovno leto 2014 je bilo finančno zahtevno ne le zaradi prevzema Mercatorja, temveč so njegova podjetja poslovala z izgubami tudi zaradi slabih vremenskih razmer in krčenja bruto domačega proizvoda (BDP) na treh glavnih trgih; hrvaškem, srbskem in v BiH. Poleg tega so na izgube vplivale negativne tečajne razlike in obresti za posojila, so ocenili.
Neugodno je tudi razmerje med kapitalom in obveznostmi družbe, ki kaže na visoko zadolženost koncerna. Kapital so zvišali s 642 milijonov evrov 947 milijonov evrov, medtem ko so celotne obveznosti dosegle 5,68 milijarde evrov. Ob tem so bile lanske dolgoročne obveznosti nekaj manj kot 2,9 milijarde kun, kratkoročne pa 2,79 milijarde kun.Največji finančni izzivi čez pet letZa Agrokor naj bi največji finančni izziv sledil leta 2020, ko bodo morali nakazati 763 milijonov evrov upnikom, medtem ko v prihodnjem letu Agrokorjevi upniki računajo na 362 milijonov evrov.
Lani je hrvaški koncern povečal tudi dolgove do dobaviteljev, ki so se povzpeli na 2,1 milijarde evrov, potem ko so v letu 2013 dolgovali 1,67 milijarde evrov.Kot so še sporočili, so lansko leto 2014 sklenili s nekaj manj kot 57 tisoč zaposlenimi, potem ko so leto pred tem zaposlovali približno 35.000 ljudi. V sestavi koncerna je 56 podjetij, v katerih ima Agrokor večinske deleže.
Mercator je imel ob prodaji Agrokorju konec julija lani na Hrvaškem 120, v BiH pa 91 trgovin. Na Hrvaškem so morali 45 trgovin prodati oz. oddati v najem zaradi prevelikega tržnega deleža Mercatorja oz. Konzuma. V Srbiji je 180 trgovin Idee v lasti Konzuma, ki jih je ta prepustil v upravlajnje Mercatorju, dogovorili so se tudi o oddaji oz.najemu trgovin na Hrvaškem in v BiH ter Srbiji oz. Črni gori. |