Podjetje Don Don je postalo lastnik 51 % delnic niškega Žitopeka in je sredi procesa prevzema. Večinski lastnik Don Dona, Aleš Mozetič, ki je v začetku maja s predstavniki finskega sklada KJK dokapitaliziral Don Don in je s 6 milijoni evrov postal 25% lastnik, je dejal, da jih bo popolna vrednost prevzema stala okoli 4,5 milijone evrov.
Med podjetji, ki so v času krize iskali nove trge in dodatne priložnosti, je (bilo) tudi podjetje Don Don iz Kranja, regijski zmagovalec in bronasta gazela Dnevnika že leta 2004.
Čeprav so se uveljavili predvsem s pecivi in blagovno znamko Tvojih pet minut, je slovenski trg kmalu postal premajhen in odločili so se za širitev proizvodnje najprej na Hrvaško, leta 2008 pa še v Srbijo.
Pred dobrima dvema mesecema je podjetje Don Don šest let dela v Srbiji proslavilo v beograjski rezidenci slovenskega veleposlanika Franca Buta, prisoten pa je bil tudi finski ambasador v Beogradu Pekka Orpana ter podpredsednik vlade Srbije in minister trgovine, turizma in telekomunikacij, Rasim Ljajić.
Gre za srbskega liderja v proizvodnji kruha in peciva. Niško podjetje je v dolgovih, ki znašajo 170 milijonov dinarjev, Mozetič pa je najavil, da bodo preostalim lastnikom poslali ponudbo za prevzem 100% lastništva. Po njegovih besedah bo "ozdravitev" Žitopeka izvedena v treh korakih: z razčiščenjem dolgov do dobaviteljev, ki so (bili) istočasno tudi dosedanji lastniki, prek modernizacije oz. z novo ponudbo proizvodov ter z reorganizacijo poslovanja, ki vključuje še socialni program zaradi neustrezne strukture zaposlenih.
V Žitopeku, podjetju, ki so ga ustanovili že leta 1947, je trenutno zaposlenih 360 delavcev, sodobna tovarna pa naj bi zaposlovala med 250 in 300 delavci. Mozetič (na fotografiji) je najavil, da bodo v dveh mesecih izplačali delavce, ki so "višek".
| Veliki širitveni načrti Načrt novega večinskega lastnika je, da Žitopek dnevno proizvede 80.000 hlebcev kruha, sedanja proizvodnja pa dosega 42.000 hlebcev dnevno. Don Don posluje že 20 let, v razvoj pekovske industrije v Srbiji pa so doslej vložili 30 milijonov evrov, v naslednjih dveh letih pa nameravajo vložiti še 20 milijonov ter zaposliti še okoli 500 delavcev (trenutno 1.000). Proizvedejo okoli 250.000 hlebcev dnevno, na tržišču pa so prepoznavni po blagovnih znamkah "Naše zrno" in "Tvojih pet minut". |