Ob srečanju na temo "Hrana ni odpadek (viški hrane)" je mag. Dejan Židan, minister za kmetijstvo in okolje ter novi predsednik stranke SD, nekaj besed ekskluzivno na temo prodaje Mercatorja namenil tudi našemu mediju."Zgodba s prodajo Mercatorja ni dorečena"
Slovenija
31.05.2014
Z ministrom za kmetijstvo in okolje mag. Dejanom Židanom smo spregovorili o vroči temi, o prodaji največje slovenske trgovske verige.
Ob srečanju na temo "Hrana ni odpadek (viški hrane)" je mag. Dejan Židan, minister za kmetijstvo in okolje ter novi predsednik stranke SD, nekaj besed ekskluzivno na temo prodaje Mercatorja namenil tudi našemu mediju.Ob sprejetju peticije proti prodaji Mercatorja ste dejali, da so bili lani nekateri slovenski izdelki odstranjeni iz asortimana prodajne mreže Agrokor. Imate točne podatke, za katere izdelke gre?
Ko je takrat prišlo do neke politične napetosti med Slovenijo in Hrvaško okoli državne meje, se še dobro spominjam, kako je tamkajšnja državna televizija z veseljem objavljala slike, da Konzum s polic umika slovenske izdelke. Tega popisa izdelkov sam nima, vendar se objav zelo dobro spominjam.
Lahko glede na moč vaše funkcije vplivate na končni razplet zapleta okoli prodaje?
Kot minister za kmetijstvo in okolje sicer ne morem vplivati na finančne ustanove, imam pa dolžnost opozarjati na smiselnost potez. Verjamem, da je s prodajo napačnemu kupcu sektor, ki zaposluje več kot 100.000 ljudi, lahko ogrožen. To enostavno moram povedati.
Torej se vam prodaja Mercatorja zdi smiselna, le da bi ga vi dali v roke nekomu drugemu ...
Mercator nujno potrebuje strateškega lastnika, kajti to, kar se sedaj dogaja - saga, da se prodaja, ne prodaja, pa spet prodaja -, ogroža delovanje verige. Namesto da bi se v Mercatorju ukvarjali s tem, kako se izboljšati, racionalizirati in širiti, so ves čas opazovali nepomembne zadeve. Upam, da bodo pristojni iskali kupca, ki bi bil strateg. To v praksi pomeni, da bi v Mercatorju spoznal strateški pomen za regijo in bi ga morda celo pustil kot samostojnega strateškega igralca. Čudi me, zakaj ni bilo več poskusov iskati tako strateško trgovsko verigo v Evropi ali celo širše.
Prišel je konec maja, ko naj bi bilo glede prodaje vse že znano. Vaša napoved razpleta?
Ne znam oceniti, ker vidim, da je v medijih polno takšnih in drugačnih informacij. Spominjam se, ko se je govorilo, da naj bi se šlo v nakup z lastnim kapitalom, tako da breme nakupa ne bi preveč obremenilo trgovske verige ... Vmes so se pojavile informacije, da to ni uspelo in se išče sposojen kapital preko dragih obveznic. V praksi to, kar je že minister Metod Dragonja (op. p. minister za gospodarski razvoj in tehnologijo) prejšnji teden lepo povedal, da bo breme prevzema lahko padlo na kupca in s tem dejansko močno obremenilo sistem Mercatorja. Vse skupaj signalizira na to, da zgodba še ni dorečena.


