SLO bocni levo
SLO bocni desno

VALICON:"Vodilna znamka med napitki je Barcaffè"

Slovenija

24.05.2016

Milka in Coca-Cola sta med najboljšimi desetimi znamkami v vseh državah v regiji. Slovenski potrošniki očitno najbolj cenimo znamke med brezalkoholnimi pijačami - med prvimi desetimi je tako kar pet znamk pijač: Radenska, Coca-Cola, Cockta, Fructal in Cedevita.
 
Med vsemi državami smo v Sloveniji edini, ki imamo na prvem mestu znamko kave, to je Barcaffe. Valicon vsako leto izvede raziskavo v kategoriji izdelkov široke potrošnje, katere glavni indikator je moč znamke.
 
Moč znamke je pomembna zato, ker določa moč konkurenčne prednosti podjetja, s tem pa posredno tudi gospodarstva. Liste najboljših znamk, tako lokalne kot regionalne, so zanimive iz več različnih, predvsem že omenjenih poslovnih, pa tudi družbenih vidikov.
 
Na regionalno listo se je uspelo uvrstiti tudi nekaj slovenskim znamkam, najvišje uvrščena med njimi je Argeta. Ta je med najmočnejšimi znamkami tudi v drugih državah, v BIH in Makedoniji celo na prvem mestu.
 
Na listi najboljših znamk v Sloveniji večinoma prevladujejo domače znamke in znamke pijač. Zanimivo je, da se visoko uvrščajo tudi lokalne znamke pijač, ki konkurirajo močnim globalnim blagovnim znamkam kot je na primer Coca Cola.
 
V nadaljevanju ponujamo nekaj najbolj zanimivih zaključkov iz vseh petih držav: Slovenije, Hrvaške, Srbije, Bosne in Hercegovine in Makedonije.
 
1.   Milka in Coca-Cola sta med najboljšimi desetimi v vseh državah. Uspeh v vseh državah jima je prinesel dve najboljši poziciji tudi na listi blagovnih znamk celotne regije.
 
2.    Vse države, z izjemo Bosne in Hercegovine, imajo med desetimi najmočnejšimi znamkami lokalno znamko mineralne vode. Radenska je tretja v Sloveniji, na Hrvaškem pa je poleg Jamnice med najboljšimi tudi Jana (v kategoriji negazirane vode). Knjaz Miloš je v Srbiji na petem, Pelisterka pa na osmem mestu v Makedonji. Pri vodah se jasno vidi, da je homogenost trga bistvena za uspeh znamke lokalno. Tržišče BIH je fragmentirano, zato znamke mineralne vode ne uspejo doseči velike moči.
 
3.    Srbija in Hrvaška ne „uvažata" regionalnih znamk. Na listi dveh največjih držav v regiji so bodisi domače, bodisi globalne blagovne znamke – na Hrvaškem tri, v Srbiji pa štiri globalne znamke. 
 
4.   Hrvaška je največji „izvoznik" znamk – v štirih primerih so Hrvaške znamke med najboljših 10 v drugih državah (Vegeta v BIH in Makedoniji, ter Cedevita v Sloveniji in BIH). Srbija ima dva (Smoki in Jaffa v BIH), Slovenija pa enega (Argeta v BIH in Makedonji) predstavnika na listah izven svojega trga.
 
5.    Bosna in Hercegovina je največji „uvoznik" regionalnih znamk. Pet od najboljših desetih v BIH jih je iz regije – dve hrvaški (Cedevita in Vegeta), dve srbski (Smoki in Jaffa) in ena slovenska (Argeta) znamka.
 
6.    Makedonija je največji "uvoznik" globalnih znamk. Tam so samo tri lokalne znamke med najboljših deset, in samo dve regionalni (Argeta in Vegeta). Globalne znamke so zavzele pet mest – Milka, Coca-Cola, Orbit, Nescafe in Pepsi.
 
7.    Zadnja, a ne najmanj pomembna točka pa kaže, da je uspeh hrvaških znamk na lokalnem tržišču (prve štiri pozicije na Hrvaškem zavzemajo hrvaške znamke), skupaj z uspehi na drugih trgih pripomogel, da sta med prvimi petimi iz regije, kar dve znamki iz te države – Vegeta in Cedevita. Dve globalni znamki, Milka in Coca-Cola, sta pričakovano zavzeli prvi dve poziciji. Med prvimi petimi je tudi Smoki, ki ima prav tako "izvozni" potencial, ko govorimo o moči te blagovne znamke na drugih trgih. 
 
 
O raziskovalni hiši

Valicon je ena od vodilnih družb za trženjsko svetovanje in raziskave na območju jugovzhodne Evrope, s posebnim poudarkom na državah bivše Jugoslavije. Valicon je specializiran za majhne trge, naročniku prilagojene rešitve, napredno metodologijo in poglobljen vpogled v naročnikovo področje delovanja. Osnovna dejavnost družbe je trženjsko svetovanje na podlagi trženjskih raziskav. Valicon spremlja največja regionalna podjetja iz najrazličnejših industrij ter ima širok vpogled v regijo. Znanja in spretnosti zaposlenih segajo v discipline, kot so upravljanje z znamkami, svetovanje menedžmentu, inovacije, mediji, napovedovanje trendov, spletne strategije in data mining. Valicon svojim naročnikom že danes nudi svoje storitve na celotnem območju nekdanje Jugoslavije, preko izbranih partnerjev pa tudi v drugih državah jugovzhodne Evrope.