Podjetje Spar Slovenija je v svojih prostorih v ljubljanskem BTC-ju predstavilo poslovne rezultate, generalni direktor Igor Mervič pa je razkril načrte za tekoče leto, v katerem velja poudariti odprtje 100. trgovine Spar na slovenskih tleh in še bolj začetek gradnje stomilijonske naložbe trgovinskega središča Šiška. Mervič je povedal, da spletna trgovina prinaša izgubo in omenil njihov podatek glede tržnega deleža, ki ga imajo, in dosega nekje 22 odstotkov.
"Trgovina z neživilsko dejavnostjo beleži rast, trgovci z živili pa rahel padec. Statistični urad Republike Slovenije sporoča, da je položaj slab, sam pa bi na tem mestu dejal, da se živilski trgovci počutimo tako, kot da imamo 37 C temperature. Nismo bolni, nismo pa niti povsem zdravi, nekaj vmes," je zanimivo prispodobo na začetku uporabil Mervič.
Podjetje Spar Slovenije je tudi v letu 2016 poslovalo v skladu z zastavljenimi cilji: ustvarili so 743 milijone evrov prihodkov od prodaje, kar je za 2,4 odstotka več, kot v letu 2015, leto so zaključili z 99 lastnimi in 10 franšiznimi prodajalnami ter skupno kar 4504 zaposlenimi.
"Trgovinski kolač se vse bolj manjša, letošnje leto pa se mi zdi prelomno. Če pogledamo štiri glavne stebre pričakovanja, torej pričakovanje finančnega stanja, gospodarskega stanja, brezposelnosti in varčevanje v zadnjih 12 mesecih, potem bi se trend moral obrniti navzgor. Uspešno smo poslovali v segmentu naših restavracij, kar kaže na to, da gostje znajo ceniti mešanico kakovosti in nizke cene ter da se povečuje prehranjevanje zunaj doma," je nadaljeval direktor in poudaril, da ga neizmerno veseli predvsem nedavna GfK analiza o (ne)zadovoljstvu kupcev.
"Gre za raziskavo, ki kaže na to, kako kupci dojemajo posamezne trgovce in tukaj smo v Sloveniji krepko na prvem mestu. Percipirani smo kot nekdo, ki ima privlačen videz prodajalne, prvi smo po skrbi za kupce, prav tako nas kupec dojema kot trgovca, ki mu lahko zaupa. Obenem so nas kupci uvrstili najvišje pri vprašanju, kje najraje nakupujejo, kdo ima najboljše promocije, kdo je najbolj inovativen in kje najraje kupuje sveže izdelke."
Spar Slovenija je leto 2016 zaključil z več kot 880.000 imetniki kartice zvestobe Spar plus, v letošnjem letu pa želijo zadržati prvo mesto med slovenskimi trgovci po izboru kupcev. Kot je povedal Mervič, želijo še povečati delež izdelkov slovenskega porekla, pri čemer jim bodo pomagale tudi različne akcije, v prvi vrsti projekt Štartaj Slovenija (2. sezona je že v teku).
Kot že zapisano, nameravajo odpreti letos svojo 100. trgovino, prav tako bodo še razširili omrežje franšiznih trgovin Spar partner.
Spletna trgovina prinaša izgubo
Medtem v Sparu Slovenija še naprej ostajajo zadržani glede spletne trgovine. "S spletno trgovino z živili je na splošno sama izguba. Poskušamo ujeti termin, ko bo rdečih številk čim manj," je pojasnil Mervič in dejal, da bodo s tako prodajo zagotovo začeli. Kdaj? O tem še ni želel povedati nič tako kot ne o tem, kje bo odprta trgovina št. 100. V InStoru se bomo potrudili, da izvemo prvi ...
Slovenske avtohtone sorte "Spar kot nekoč" V marcu je Spar Slovenija skupaj s Semenarno Ljubljana na svoje police uvedel linijo Spar Kot nekoč, ki zajema izbor semen starih slovenskih sort vrtnin. S ponudbo semen želijo kupce spodbuditi k sejanju in ohranjanju slovenskih sort vrtnin. Linija izdelkov trenutno zajema 23 avtohtonih sort semen za vrtnine (različne sorte semen za solate, paradižnik, paprike, fižol, čebulo, korenje, repo, kolerabo), 2 vrsti čebulčka in semenski krompir. Za projekt ohranjanja slovenskih sort so se odločili, ker podpirajo in spodbujajo domače gospodarstvo in ker izdelki slovenskega porekla zavzemajo vse pomembnejši delež njihove ponudbe. Projekt Kot nekoč pomeni nadgradnjo njihovega delovanja. Z njim želijo aktivno prispevati k ohranjanju bogate dediščine slovenskih sort vrtnin za prihodnje rodove.  |