Evropski trgi so še vedno med največjimi trgi trgovskih blagovnih znamk na svetovni ravni in kar 12 trgov ima delež takih blagovnih znamk nad 30 %, medtem ko je v osmih državah ta delež večji od 40 %.
Države z največjo rastjo deleža izdelkov lastnih oz.trgovskih blagovnih znamk so: Španija (+1,1 odstotne točke), Avstrija (+0,7 odstotne točke), Nizozemska (+0,5 odstotne točke) in Poljska (+0,5 odstotne točke). Država z največjim deležem med 17 trgi iz analize je Švica. Delež izdelkov TBZ v Švici znaša 52,3 %, kar pomeni, da je to edina država z deležem, večjim od 50 %.
Največji evropski trgi: Nemčija, Združeno kraljestvo in Francija, imajo skupni delež zasebnih blagovnih znamk 40,3 %, kar predstavlja rast za +0,2 odstotne točke v primerjavi z lanskim letom.
V Španiji in na Portugalskem so izdelki lastnih blagovnih znamk povečali svoj delež za +1 odstotno točko, pri čemer so največjo rast zabeležili v kategoriji sladkarij in prigrizkov, ki je zrasla za 1,7 odstotne točke. V taistih državah je kategorija hrane za hišne ljubljenčke zabeležila zmanjšanje deleža za -1 odstotne točke.
V Belgiji in na Nizozemskem se je delež zasebnih blagovnih znamk povečal za +0,2 odstotne točke. Najhitreje rastoča kategorija je bila zdravstvena nega z rastjo za 1,6 odstotne točke. Vendar pa je šest kategorij še naprej upadalo, na čelu s hrano za hišne ljubljenčke (-2,4 odstotne točke), gospodinjskimi kemikalijami (-1,3 odstotne točke) in zamrznjeno hrano (-0,8 odstotne točke).
V vzhodni Evropi delež izdelkov zasebne blagovne znamke narašča (+0,5 odstotne točke), največjo rast pa so zabeležili v kategorijah živil, ki se sproščajo v okolju, hitro pokvarljivih živil in gospodinjskih kemikalij.
V skandinavskih državah so zabeležili rahel porast deleža izdelkov zasebnih blagovnih znamk (+0,03 odstotne točke). Največji upad deleža so opazili v kategorijah hrane za hišne ljubljenčke (-1,3 odstotne točke), zamrznjene hrane (-0,4 odstotne točke) in gospodinjskih kemikalij (-0,2 odstotne točke). Kljub temu pa so rast zabeležili v kar petih od enajstih kategorij, pri čemer zdravstvo "zmagalo" z +0,3 odstotne točke.
Po podatkih agencije NielsenIQ predstavljajo sladkarije in prigrizki, zdravstvo in pisarniški material tri vodilne kategorije glede na vrednostni delež izdelkov zasebne blagovne znamke s povprečjem 34,5 %, kar v 17 spremljanih evropskih državah predstavlja skupno 136 milijard evrov. Skupaj se je prodaja izdelkov zasebnih blagovnih znamk na teh 17 evropskih trgih povečala za 13,8 milijarde evrov.
Vir: NielsenIQ
Foto: Arhiv InStore

