SLO bocni levo
SLO bocni desno

Lidl Slovenia in Žito z donacijo Europi Donni podprla preventivo in učenje samopregledovanja

DOBRODELNOST

Slovenija

20.11.2025

Žito in Lidl Slovenija sta zaradi pomembnosti opozarjanja na bolezen že več let predana podpori Združenju Europa Donna Slovenija, ki sta mu v zdaj že tradicionalnih skupnih dobrodelnih akcijah donirala 30.000 evrov.

Žito in Lidl Slovenija sta ob zaključku rožnatega oktobra že šesto leto zapored predala donacijo Združenju Europa Donna Slovenija. Tokratni znesek, 6.000 EUR, je bil zbran s prodajo kruha »chia roza oktober«, ki je bil ves oktober na voljo v vseh Lidlovih trgovinah in 23 Žitovih pekarnah. Od vsakega prodanega hlebčka, zasnovanega v Žitu v sodelovanju z Lidlom Slovenija, sta podjetji namenili 0,50 EUR za nakup modelov dojk za učenje samopregledovanja.

Modeli dojk so ključno orodje pri izobraževalnih aktivnostih Združenja Europa Donna Slovenija, ki na predavanjih v srednjih šolah ter različnih organizacijah in podjetjih ozavešča o raku dojk. Mednarodnemu rožnatemu gibanju sta se pridružila tudi Žito in Lidl Slovenija, ki sta v sklopu potujoče »roza karavane« skupaj s sodelavci združenja v Mariboru in Ljubljani opozarjala na pomen zdravega načina življenja in zgodnjega odkrivanja bolezni. Na posebni stojnici so obiskovalci lahko spoznali pravilne tehnike samopregledovanja tudi s pomočjo modelov dojk.

»Iskreno se vam zahvaljujemo za tradicionalno podporo v rožnatem oktobru. Vaša donacija nam veliko pomeni, saj nam omogoča, da nadaljujemo svoje poslanstvo – osveščanje o pomenu zdravega načina življenja, rednega mesečnega samopregledovanja in zgodnjega odkrivanja raka dojk. Prav s pomočjo silikonskih modelov dojk lahko na stojnicah in predavanjih praktično prikažemo pravilen potek samopregleda dojk, ki naj postane navada vsake ženske. Hvala tudi za vaša prizadevanja pri osveščanju vaših sodelavcev in kupcev o pomenu skrbi za zdravje. S tem pomembno prispevate k širjenju sporočila, da je zdravje vrednota, za katero moramo skrbeti vsak dan,« je ob prejetju donacije izpostavila Darja Molan, predsednica Združenja Europa Donna Slovenija.

O kruhu in družbeni odgovornosti

Sodelovanje v tovrstnih osveščevalnih kampanjah je za Lidl Slovenija in Žito pomemben del njunih družbeno odgovornih projektov. Skupen namen je opozoriti na bolezen, pomen pravočasnega odkrivanja ter učinkovitega zdravljenja ter se hkrati pokloniti vsem, ki jih je bolezen neposredno ali posredno že prizadela.

»Poleg tega, da smo prodajali kruh 'chia roza oktober', smo se v Žitu letos premierno aktivirali tudi pri osveščevalnih aktivnostih. Med drugim so zaposlene sodelavke v naši maloprodaji prejele posebno roza majico, zaposleni pa roza pentljo. Tako majica kot pentlja sta bili namenjeni osveščanju kupcev in obiskovalcev naših pekarn o pomenu zdravega načina življenja in samopregledovanja. Prav tako smo v okviru našega internega družbeno odgovornega programa, poimenovanega Žitnica zdravja, v oktobru izvajali posebne demonstracije za naše zaposlene. Na delavnicah smo prikazali samopregledovanje s pomočjo modelov dojk, pri nakupu katerih smo v tej dobrodelni kampanji pomagali Združenju Europa Donna Slovenija z današnjo poklonjeno donacijo,« je izpostavila Sanela Dmitrović, direktorica marketinga v Skupini Žito.

»V Lidlu Slovenija smo tudi letos z veseljem združili moči z Žitom in v sodelovanju z Združenjem Europa Donna Slovenija širili glas o pomembnosti zgodnjega odkrivanja raka dojk. Z dobrodelnim kruhom smo skupaj z našimi  kupci prispevali k nakupu modelov za učenje samopregledovanja – hvala vsem, ki ste z nakupom kruha podprli pomembno poslanstvo rožnatega oktobra. Akcijo smo razširili tudi med zaposlene – v sklopu strategije Dober lajf smo sodelavkam omogočili preventivne ginekološke preglede, za vse zaposlene pripravili zdrav ‘roza zajtrk’ in z ozaveščevalnim videom prikazali pravilne tehnike samopregledovanja,« je povedala Metka Šilar Šturm, vodja področja za korporativne zadeve v Lidlu Slovenija.

Kruh letošnje kampanje »chia roza oktober« je bil zasnovan kot hlebček iz bogate mešanice pšenične, ržene, pirine in ovsene moke, obogaten s tremi vrstami semen (chia, sezam in lan). Seme je bilo posuto tudi po skorji, ki jo je na sredini dopolnjevala simbolična hostija Roza oktober.

Rak dojk ostaja najpogosteje diagnosticiran rak na svetu

Rak dojk je leta 2020 postal najpogosteje diagnosticiran rak na svetu, saj je prehitel rak pljuč. Letno zabeležimo več kot 2,3 milijona novih primerov, kar predstavlja okoli 12 % vseh rakavih obolenj. Med ženskami je to daleč najpogostejša oblika raka – predstavlja kar 1 od 4 novih diagnoz.

Tudi v Sloveniji je rak dojk najpogostejša oblika raka pri ženskah. Vsako leto zboli več kot 1.500 žensk, najpogosteje med 45. in 64. letom starosti. Zgodnje odkrivanje je ključnega pomena, saj ob pravočasni diagnozi možnosti za uspešno zdravljenje ostajajo zelo dobre. Zato sta preventiva, redni pregledi in samopregledovanje izjemno pomembni.

Vir/Foto: Lidl