Tudi tokrat je zbiranje plastenk potekalo v treh Lidlovih trgovinah: v Ljubljani na Toplarniški ulici, v Mariboru na Titovi cesti in v Kranju na Šucevi ulici, kjer so bile v ta namen na voljo posebne naprave za zbiranje plastenk.
V dobrih sedmih mesecih, kolikor je trajala akcija, je bilo zbranih 507.009 odpadnih plastenk, kar predstavlja več kot 15 ton ločeno zbrane plastike. Vse plastenke so bile predane družbi Interzero Slovenija, ki bo odprodala zbran material, izkupiček pa bo prejelo Društvo prvih posredovalcev.
Lidl Slovenija je akcijo zbiranja odpadnih plastenk podprl že tretjič; tokrat so prebivalci Slovenije plastenke zbirali za Društvo prvih posredovalcev, pred tem pa dvakrat za organizacijo Junaki 3. nadstropja. V vseh treh akcijah je bilo skupno zbranih 45,08 ton plastike, za delovanje društev pa skupno namenjenih več kot 65.400 evrov. V vseh treh akcijah je bilo zbranih 1.550.718 plastenk, ki so bile v celoti reciklirane.
Akcija potrjuje naklonjenost uvedbi kavcijskega sistema v Sloveniji
Izjemen odziv prebivalstva na akcijo potrjuje, da bi v Sloveniji odlaganje plastenk lahko spodbudili tudi z uvedbo kavcijskega sistema, ki uspešno deluje ali pa je v postopku vpeljave v številnih državah, kjer je prisotna Skupina Lidl, zato v Lidlu Slovenija že od samega začetka podpirajo prizadevanja za uvedbo kavcijskega sistema tudi v Sloveniji.
»Na ravni Slovenije bi na tak način lahko učinkovito pripomogli k zmanjšanju vpliva plastike na okolje in k doseganju skupnih okoljskih ciljev, ki jih narekuje evropska zakonodaja. Tudi akcija zbiranja plastenk za prve posredovalce in številčen odziv deležnikov – v akciji so poleg posameznikov sodelovali tudi slovenske šole, podjetja in druge organizacije – nam dokazuje, da bi bila uvedba kavcijskega sistema dobro sprejeta med prebivalstvom,« je dejal Gregor Planinšič, vodja logistike v Lidlu Slovenija.
Društvu prvih posredovalcev donacija 16.857,60 evrov
Društvo prvih posredovalcev je prejelo 16.857,60 evrov z vključeno Lidlovo donacijo. Dejan Rogelj, predsednik Društva prvih posredovalcev, je ob zaključku akcije dejal: »Ko smo v marcu začeli akcijo zbiranja plastenk, si nismo predstavljali, da z njo lahko povežemo prav vso Slovenijo. Izjemno smo hvaležni za srčen odziv vseh, ki so prispevali plastenke. Vsaka oddana plastenka pomeni zavedanje, da lahko z majhnimi dejanji prispevamo k reševanju življenj in ohranjanju čistega okolja. Iskrena hvala tudi Lidlu Slovenija za podporo pri uresničevanju našega poslanstva.«
Društvo prvih posredovalcev bo sredstva od prodanih plastenk prek razpisa namenilo za nakup defibrilatorjev (AED), ki v Sloveniji še vedno niso dovolj dostopni, kljub temu, da so nemalokrat nujni pri reševanju življenja, in za delovanje društva.
Prvi posredovalci so posamezniki, ki praviloma nimajo zdravstvene izobrazbe, a se odzovejo na poziv dispečerske službe v primerih življenjsko ogrožajočih situacij.

Vir/Foto: Lidl

