SLO bocni levo
SLO bocni desno

VB: Unileverjeva rast prodaje v tretjem četrtletju za 3,9 %

ANALIZA

Svetovne

23.10.2025

V tretjem četrtletju poročajo o rasti prodaje v višini 3,9 %, od tega 1,5 % zaradi rasti obsega in 2,4 % zaradi rasti cen. Skupni promet je znašal 14,7 milijarde evrov, kar je 3,5-odstotno zmanjšanje v primerjavi s prejšnjim letom.

Vse poslovne skupine so dosegle osnovno rast prodaje nad 3 %, medtem ko so blagovne znamke Power, ki predstavljajo 78 % celotnega prometa, zabeležile osnovno rast prodaje v višini 4,4 %, od tega 1,7 % zaradi obsega in 2,6 % zaradi cen, so navedli v objavi podjetja.

Osnovna rast prodaje je dosegla 4 %, brez sladoleda, od tega 1,7 % zaradi obsega in 2,2 % zaradi cen, kar predstavlja zaporedno izboljšanje v primerjavi s 3,1 % v drugem četrtletju.

Lepota in dobro počutje sta pospešila osnovno rast prodaje na 5,1 %, k čemur je prispevala dvomestna rast blagovnih znamk Dove hair, Vaseline, Liquid I.V., Nutrafol, Hourglass in K18. V segmentu osebne nege je bila osnovna rast prodaje 4,1 %.

Sektor nege na domu je dosegel osnovno rast prodaje v višini 3,1 %, medtem ko je segment živil zabeležil osnovno rast prodaje v višini 3,4 %. Sladoled je zabeležil 3,7-odstotno rast prodaje, ki jo je spodbudila rast cen.

Razviti trgi (44 % celotnega prometa skupine) so zabeležili 3,7-odstotno rast prodaje, pri čemer je bila rast prodaje v Severni Ameriki 5,5-odstotna, v Evropi pa 1,1-odstotna. Trgi v razvoju so zabeležili 4,1-odstotno rast prodaje.

Skupni promet je znašal 14,7 milijarde evrov, kar je 3,5-odstotno zmanjšanje v primerjavi s prejšnjim letom.

"V tretjem četrtletju smo še naprej prekašali razvite trge, kar je posledica naše močne inovacijske agende, po odločnih posegih pa smo izboljšali uspešnost na trgih v razvoju, z vrnitvijo k rasti v Indoneziji in na Kitajskem. Rast je bila široko zastavljena, prisotna v vseh poslovnih skupinah in od vseh naših blagovnih znamk Power. Uspešnost, razen segmenta sladoleda, se je pokazala dobro zaporedno izboljšanje s povečanjem obsega prodaje. Pričakujemo, da bomo ločitev poslovanja s sladoledom zaključili do konca leta. To bo ustvarilo enostavnejši Unilever z jasnejšim fokusom in strukturno višjimi dobičkonosnimi maržami. Gradimo portfelj blagovnih znamk s katerimi smo pripravljeni na prihodnost, z večjim deležem segmentov lepote, dobrega počutja in osebne nege, s poudarkom na premium kategorijah in digitalni trgovini ter na rasti v ZDA in Indiji," je dejal Fernando Fernandez, izvršni direktor Unileverja.

Za celotno leto 2025 v podjetju pričakujejo rast prodaje v razponu od 3 do 5 % ter izboljšanje osnovne operativne marže, pri čemer bodo marže v drugi polovici leta znašale vsaj 18,5 %.

Pred kratkim so iz Unileverja napovedali prestavljen načrt za odcepitev podjetja Magnum Ice Cream Company, pri čemer so navedli, da je trenutno "zaprtje" ameriške vlade pomemben dejavnik, ki vpliva na časovni okvir procesa.

V podjetju še dodajajo, da vsa pripravljalna dela še vedno potekajo in dobro napredujejo, pri čemer pričakujejo ločitev do četrtega četrtletja.

Vir: InStore
Foto: Unilever