SLO bocni levo
SLO bocni desno

Hrvaška: Lidl Hrvaška in WWF Adria odstranila več kot pol tone ribolovnih odpadkov z morskega dna Malega Lošinja (VIDEO)

Regionalne

26.09.2025

Lidl Hrvaška, WWF Adria in potapljači Društva za podvodne športe Zagreb so izvedli veliko podvodno čistilno akcijo v bližini Malega Lošinja. Ob tej priložnosti so odstranili več kot 500 kilogramov zavrženih ribiških mrež in orodij tako imenovane opreme duhov, ki predstavlja eno največjih groženj morskemu ekosistemu.

"Veseli in ponosni smo, da naše globalno partnerstvo z WWF prinaša vidne rezultate tudi na Hrvaškem. Naš namen je očistiti morsko dno, obnoviti življenje in zagotoviti dom ribam, rakom in delfinom. Jadransko morje je naš naravni vir in njegovo ohranjanje je še posebej pomembno, saj številni izdelki na policah Lidla Hrvaška prihajajo iz njega," je dejala Marina Dijaković, vodja sektorja za korporativne zadeve pri Lidlu Hrvaška. 

Operacija so izvedli v vodah Malega Lošinja, na območju, kjer živijo delfini, velike pliske. Potapljači so mreže izvlekli s posebnimi padali za dvigovanje bremena.

Matko Pojatina iz Združenja za podvodne športe Zagreb je izpostavil obseg problema: »Uspelo nam je odstraniti le približno deset odstotkov mrež, ki so tam. Ocenjujemo, da bi bilo za popolno čiščenje potrebnih vsaj še deset takšnih operacij. To so odpadki, ki uničujejo morsko življenje in povečujejo tveganje za nesreče pod morjem.«

Iz WWF poudarjajo, da je Lidl s tem projektom pomembno prispeval k reševanju enega največjih izzivov za Jadran.

»Čeprav so zavržene, te mreže še naprej lovijo in škodujejo delfinom, ribam in drugim morskim živalim. Ko se skozi stoletja razgrajujejo, se spreminjajo v mikroplastiko, ki konča v morju, a tudi na naših mizah. Zahvaljujoč Lidlovi podpori lahko izvajamo takšne operacije in skupaj varujemo naravo,« je dejala Petra Boić Petrač, direktorica komunikacij in korporativnih partnerstev pri WWF Adria.

Akcija v Malem Lošinju je ena od dejavnosti, s katerimi je Lidl Hrvaška prispeval k zaščiti Jadrana in ozavešča o pomenu ohranjanja morja. Ta pobuda je del mednarodnega petletnega strateškega partnerstva med Lidlom in WWF v 31-tih državah, ki se osredotočajo na ohranjanje biotske raznovrstnosti, varstvo podnebja, odgovorno pridobivanje surovin in zmanjšanje količine odpadne hrane. Partnerstvo zagotavlja tudi, da ima čim več potrošnikov dostop do bolj trajnostnih izdelkov in možnosti pri nakupovanju.


Vir/Foto: Lidl