SLO bocni levo
SLO bocni desno

Mlekarna Celeia 2025: Rast prihodkov, večja prodaja doma in v tujini ter naložbe v prihodnost

Slovenija

25.09.2025

Letna novinarska konferenca Mlekarne Celeia je pokazala, da največja mlekarna v slovenski lasti v 83. letu poslovanja redno prejema prestižna priznanja ter navdušuje z novimi izdelki in odmevnimi marketinškimi projekti.

Mlekarna Celeia je v prvih šestih mesecih letošnjega leta ustvarila 37,5 milijona evrov prihodkov, kar pomeni 7,8-odstotno rast glede na lansko leto. Ob tem so od 614 slovenskih kmetij odkupili 36 milijonov litrov mleka, kar je 7 % več kot leto prej. Uspeh dopolnjujejo naložbe v višini dobrih 2 milijonov evrov, med katerimi izstopajo avtomatizacija proizvodnih linij, prenova infrastrukture in širitev prodaje na domačem ter tujih trgih. Ob tradicionalni skrbi za kakovost in inovativnost izdelkov Mlekarna Celeia krepi tudi trajnostne usmeritve, od podpore rejcem do odmevnih družbeno odgovornih projektov.

Poslovanje in naložbe

Mlekarna Celeia v letošnjem letu beleži stabilno rast poslovanja, skladno s finančnim načrtom. V prvih šestih mesecih letošnjega leta so ustvarili 37,5 milijona evrov prihodkov. Pri tem je donos na prihodke v prvem polletju znašal 1,9 %. Posebej pomembno ostaja domače lastništvo, saj 15 kmetijskih zadrug ohranja 99,6-odstotni delež v podjetju: »Ponosen sem, da v 83. letu Mlekarna Celeia ostaja med redkimi velikimi prehranskimi podjetji v slovenski lasti. Naše sodelovanje z zadrugami je trdno, odgovorno in usmerjeno v dolgoročno skupno prihodnost,« je poudaril direktor Mlekarne Celeia Vinko But (na fotografiji drugi z leve in čisto spodaj). 

V prvem polletju so z dolgoročnimi pogodbami uspešno obvladovali stroške energentov, izboljšali čiščenje odpadnih voda ter investirali več kot 2 milijona evrov v avtomatizacijo polnilnih linij, prenovo infrastrukture in nove skladiščne posode. Nadaljnja strategija razvoja mlekarne vključuje povečanje prodaje na trgih JV Evrope, Italije in Nemčije, digitalizacijo procesov ter trajnostni razvoj z odgovornostjo do zaposlenih in rejcev.

Prisotni govorci od leve proti desni: Damjan Oblak (vodja prodaje, nabave in logistike),Vinko But (direktor Mlekarne Celeia), Neli Z. Koren (moderatorka), Tjaša Kobal Anžur (vodja strateškega marketinga) in Aleksandra Zajc (vodja razvoja in tehnologije).

Odkup mleka, novi izdelki in prestižna priznanja

V prvih šestih mesecih letošnjega leta so v Mlekarni Celeia od 614 kmetij iz Savinjske, Šaleške, Koroške, širše Celjske in Kozjanske regije odkupili 36 milijonov litrov mleka, kar je 7 % več kot lani. Polovico so namenili proizvodnji sirov, drugo pa proizvodnji ostalih izdelkov. Leto 2025 je prineslo tudi številne novosti, ki v Arji vasi nastajajo iz slovenskega mleka, med njimi tekoči jogurt vanilijev sladoled, kavne napitke za na pot (Cappuccino in Latte Macchiato) ter novo trajno smetano za kuhanje. Preoblikovali so tudi pri kupcih izjemno priljubljeno in večkrat nagrajeno desertno linijo, ki jo spremlja nov slogan »Ker smo si blizu s trenutki, ki jih namenite le sebi«.

»Naš razvojni oddelek združuje tradicijo in inovativnost, kar potrjujejo tudi številna priznanja. Na letošnji Agri smo prejeli medaljo za vsak poslan izdelek, med drugim veliko zlato za deserta Zapeljiva malina in Strastna pomaranča, Kraljevi seneni sir in Oki Doki skutico malina. Takšni dosežki nam dajejo zagon, da razvijamo izdelke, s katerimi zadovoljujemo pričakovanja naših kupcev po okusnih, inovativnih in odličnih mlečnih izdelkih,« je izpostavila vodja razvoja in tehnologije Aleksandra Zajc. Do konca leta bodo predstavili tudi nove deserte (lešnik s čokoladnimi krispiji in čokolada) ter tradicionalni Božični jogurt, ki že četrt stoletja spremlja praznične dni.

Rast prodaje doma in v tujini

Prihodki od prodaje osnovnih kategorij izdelkov so v prvih šestih mesecih v Mlekarni Celeia dosegli 32,5 milijona evrov, kar pomeni 3-odstotno rast. Prodaja je razdeljena na 79 % domačega in 21 % tujega trga, kjer so prisotni že v 14 državah. Sodelujejo z okoli 900 poslovnimi partnerji, od trgovcev na drobno in javnih zavodov do industrije in horeca segmenta. »Na domačem trgu ostajamo močan igralec, hkrati pa povečujemo prisotnost v tujini. Naši kupci najbolj posegajo po jogurtih LCA, navadnem in kislem mleku ter sirih Edamec in Gauda. Ponosni smo, da izdelki Zelene Doline ohranjajo vodilno vlogo v svojem segmentu,« je povedal vodja prodaje, nabave in logistike Damjan Oblak.

Odmevne marketinške zgodbe

Mlekarna Celeia v letu 2025 nadaljuje z intenzivnimi marketinškimi in družbeno odgovornimi projekti. Poleg številnih letošnjih odmevnih komunikacijskih zgodb jeseni sledijo nove: »Želimo biti blizu kupcem z zgodbami, ki nagovarjajo čustva, in hkrati krepiti odgovornost do okolja ter rejcev. Pisane kravice, ki opozarjajo na pomen dobrobiti živali, so se letos pasle tudi na Koroškem in postale prava atrakcija. Veseli nas tudi, da smo že drugič uspešno organizirali Družinski dan in trail tek Zelene Doline na Golteh, ki je privabil 1.500 obiskovalcev,« je poudarila vodja strateškega marketinga Tjaša Kobal Anžur.

Med drugim so v letošnjem letu pripravili odmevno LCA kampanjo s slovensko smučarsko šampionko Ilko Štuhec in skupaj s Sparom dobrodelno akcijo Oki Doki za otroke, v kateri so Zvezi prijateljev mladine Slovenije podarili 100 popolnoma napolnjenih šolskih torb. Pomembno vlogo pri prepoznavnosti blagovne znamke ima tudi Mlečna kraljica Slovenije 2025, Ana Stenovec, ki kot ambasadorka sodeluje pri številnih projektih in dosega izjemne odzive na družbenih omrežjih.

Vir/Foto: Mlekarna Celeia (Lea Remic Valenti)