Podatki Zunanjetrgovinske zbornice kažejo, da je BiH samo v prvih sedmih mesecih za uvoz mesa porabila več kot 381 milijonov KM, izvoz pa je znašal le okoli 30 milijonov KM,je poročala Federalna TV
"Uvozimo veliko več kot izvozimo. Praktično ne izvozimo ničesar. Osebno ne vem, kaj bi lahko izvozili, saj celotna kmetijska proizvodnja tukaj temelji na uvozu. Iz leta v leto se proizvodnja zmanjšuje. Gnojila smo ustavili, to je proizvodnja, ki umira," poudarja Nedžad Bićo, predsednik Združenja kmetijskih proizvajalcev Federacije BiH.
Ekonomisti opozarjajo, da razmerje med uvozom in izvozom še poslabšuje trgovinsko bilanco in ogroža domače kmete. Potencial za razvoj živinoreje obstaja, vendar proizvajalci ne morejo konkurirati z velikimi količinami in nižjimi cenami iz tujine.
"Leta, celo desetletja smo imeli napačne vrste spodbud. S Turčijo smo imeli dogovor o izvozu mesa iz Bosne in Hercegovine, vendar je bil ta dogovor izvajan na zelo slab način. Praktično nismo izvažali našega mesa, ampak je bilo mogoče uvoziti živino in jo v Bosni in Hercegovini takoj predelati v meso ter jo šele potem izvoziti. In to ni prava rešitev," opozarja ekonomski analitik iz BiH, Igor Gavran.
Semberski živinorejci dodajajo, da je bilo v zadnjih petih letih zaradi obstoječe agrarne politike zaprtih več kot 10.000 proizvodnih kmetij.
"Že vrsto let govorimo o zaščiti domače proizvodnje, o nekaterih stvareh, ki so bistvene za proizvajalca, vendar nismo naleteli na odgovor politikov. Tudi te dni jih zanimajo le napredovanja in lastni privilegiji in kako bodo dvignili ceno elektrike, hrana pa bo zelo kmalu prišla na trg in bodo morali razumeti, da steklenica vode ne more biti dražja od litra mleka," poudarja Savo Bakajlić, predsednik Združenja kmetijskih pridelovalcev Semberije in Majevice.
Strokovnjaki poudarjajo, da je treba zgraditi jasno strategijo za razvoj kmetijstva in živinoreje, vlagati v kakovost, sodobne tehnologije in standarde, ki ustrezajo pravilom EU. Na ta način bi lahko Bosna in Hercegovina organizirala svoj trg, bolje povezala proizvajalce in potrošnike ter odprla vrata izvozu na tuje trge. In to s ponudbo kakovostnih domačih izdelkov in specialitet.
Vir: Biznis.ba
Foto: Arhiv InStore