ZDA: Podjetja množično odstopajo od "pakta" o plastiki

Svetovne

23.06.2025

Walmart, Nestlé, Mars in Mondelēz so med velikimi podjetji, ki so pred objavo novih ciljev za leto 2030 že zapustila oziroma odstopila od ameriškega dogovora in pakta o plastiki.

Pakt, ki velja za enega največjih svetovnih dogovornih okvirjev za boj proti plastičnim odpadkom,  zlasti v industriji potrošniškega blaga , se v ZDA zdaj sooča z odstopanjem ključnih članov, vključno z L'Oréalom.

Kot poroča Packaging Dive, val umikov šele prihaja, ko se pakt pripravlja na prehod s ciljev za leto 2025 na bolj ambiciozne cilje za leto 2030. Še pred tem so številna podjetja, vključno s podjetjem PepsiCo, revidirala lastne cilje glede trajnosti, vključno s spremembami ponovne uporabe plastike.

Koalicijo so sicer ustanovili leta 2020 kot del globalne mreže fundacije Ellen MacArthur, ki se je začela s približno 60 člani, na neki točki pa jih je bilo že več kot 125. Do leta 2023 so člani dosegli delno dobre rezultate: polovica plastične embalaže je bila primerna za ponovno uporabo, recikliranje ali kompostiranje, medtem ko je delež recikliranih ali bioloških materialov v embalaži v povprečju znašal le 11 %.

Revidirani cilji "2030 Compact", vključujejo odpravo problematičnih materialov, doseganje 30-odstotne vsebnosti recikliranih materialov in zmanjšanje uporabe čiste plastike za 30 odstotkov.

Iz podjetij so že prej priznali, da je doseganje trajnostnih ciljev izjemno zahtevno. Iz Marsa so lani objavili, da čeprav dosegajo "pomemben napredek" glede globalnih ciljev fundacije Ellen MacArthur, jih verjetno ne bodo v celoti izpolnili do konca leta 2025, deloma zaradi počasnejših sprememb v oblikovanju izdelkov in infrastrukture.

Tudi v Walmartu so skeptični glede izvedljivosti ciljev.

Čeprav smo močno napredovali pri ambicioznih ciljih za leto 2025 glede vsebnosti recikliranja, zmanjšanja uporabe nove plastike in možnosti recikliranja embalaže, pričakujemo, da še vedno ne bomo v celoti dosegli zastavljenih ciljev, so februarja letos sporočili iz družbe največje trgovinske verige na svetu.

Walmart ostaja aktiven v drugih industrijskih pobudah, vključno s soustanoviteljstvom EPR Leadership Foruma in z več nekdanjimi člani podpisnikov pakta.

Kljub izstopu nekaterih članov so bila nekatera podjetja dodatno angažirana preko novega programa, v prevodu Activatorja pospeševalnika. Med njimi so: Aldi, Kraft Heinz in na desetine drugih udeležencev, ki so potrdili zavezanost ciljem pakta vse do leta 2030.

Vir: Cirkularna ekonomija
Foto: Nestlé