Švedska: Iz 7-Eleven napovedujejo močnejši prodor na evropski trg (FOTOREPORTAŽA)

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

19.06.2025

Največja veriga "convenience" trgovin na svetu, 7-Eleven, se z ambicioznimi cilji in preizkušeno formulo globalnega poslovanja pripravlja na strateško širitev v Evropi. V srednji Evropi je Poljska ena njihovih ključnih držav in je v središču pozornosti. Trgovina v središču Stockholma ponuja vpogled v najnovejšo vizijo tega trgovca, ko gre za kompaktne, živilsko usmerjene formate za urbano okolje.

Avtor: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

7-Eleven se pripravlja na strateško širitev v Evropi. Iz največje verige trgovin(ic) z mešanim blagom na svetu so nedavno objavili vrednost skupne prodaje (vključno s franšizami), ki je v višini 117,9 milijard evrov in EBITDA v višini približno 7 milijard evrov za poslovno leto, ki se konča februarja 2025.

Maloprodajni velikan upravlja s približno 87.000 trgovinami v 20 državah po vsem svetu. Azija prevladuje v omrežju s približno 80 % vseh lokacij, od tega samo Japonska predstavlja 25 %. Obe ameriški celini pokrivata približno 18 % trga.

Evropa je imela doslej manjšo vlogo in v skandinavskih državah ima 7-Eleven tako 175 trgovin na Danskem, 115 jih ima na Norveškem in 78 na Švedskem,vse upravlja prek glavne franšize norveške maloprodajne skupine Reitan Retail, kar skupaj predstavlja manj kot 1% svetovne mreže.

Vendar bi se lahko to kmalu spremenilo. V začetku leta 2023 so iz 7-Eleven International objavili ambiciozne načrte za globalno rast, s ciljem doseči 100.000 trgovin po vsem svetu do leta 2030.

Evropski maloprodajni trgi bodo ključni za doseganje teh ciljev in predstavljajo enega od stebrov načrtovane širitve. Kot prednostne naloge so bile izpostavljene naslednje države: Francija, Nemčija, Irska, Italija, Poljska, Španija, Turčija in Združeno kraljestvo.

Glede na model delovanja, prek franšiz, je lahko širitev v teh državah hitra, zlasti tam, kjer je maloprodaja še nekonsolidirana ali razdeljena po franšiznih organizacijah. Tudi trgi srednje in jugovzhodne Evrope s svojimi rastočimi formati, primernimi za hitro dobavo in pospešeno urbanizacijo, predstavljajo plodna tla za razširljiv in franšizno usmerjen model 7-Eleven.

V tem kontekstu smo obiskali eno najsodobnejših trgovin tega maloprodajnega velikana na Švedskem, 7-Eleven corner shop v središču Stockholma. Ta lokacija ponazarja najnovejši pristop podjetja k kompaktnemu konceptu udobja, ki temelji na prehrani.

Koncept trgovine se osredotoča na odnos hrane za s seboj in sveže pripravljene jedi s hitrimi transakcijami. Čeprav je prostor omejen, je postavitev maksimalno učinkovita, strankam pa so na voljo kakovostne možnosti za koncept: »vzemi in pojdi«. Ponudba je prilagojena različnim obrokom na poti, v kombinaciji z več samopostrežnimi blagajnami še dodatno pritegnejo urbane potrošnike, ki se jim mudi.

Ponazarja ključne značilnosti vodilne trgovine v Stockholmu in ponujamo podrobnejši pogled na to, kako so se globalne ambicije 7-Eleven prenesle v lokalno prakso, tudi potencialni namig o tem, kaj bi lahko kmalu prispelo v druge evropske prestolnice.

OBISK TRGOVINE

Centralno umeščena trgovina 7-Eleven privablja mimoidoče z jasnimi oznakami na oknih in močnim poudarkom ponudbe hrane "za domov".

Pri kompaktni, gosti postavitvi, so izpostavljeni sveže pecivo, ohlajeni obroki in prigrizki, ki so organizirani glede na ključne prehranske potrebe. Napisi nad policami kupce vodijo neposredno do "rešitev" za kosilo.

»Zajtrk in prigrizki – poljubno kombinirajte«: Popusti za nakup več izdelkov spodbujajo hitre nakupe med obroki in prigrizke s predpakiranimi možnostmi.

Najboljša kava v mestu je obljuba nad samopostrežno postajo, ki ponuja sveže mleto, filtrirano in ledeno kavo.

Promocije za piškote in pecivo so v skladu s švedsko tradicijo "fika" - družabnih odmorov za kavo čez dan.


Stranke lahko topel napitek prilagodijo z rastlinskim mlekom, možnostmi brez laktoze in sirupi, v skladu s sodobnimi kavarniškimi standardi.

Linija zasebnih blagovnih znamk 7-Eleven v sodelovanju s švedsko znamko "Panini Internazionale", ponuja ultra sveže in kakovostne obroke kot bolj zdrave nadomestke hitri hrani.

Stena s pijačami ponuja pestro izbiro, od klasičnih sokov, do sokov brez sladkorja. Ob njem je polica s prigrizki, ki združuje impulzivne nakupe z dodatki k obrokom.

»Vedno dobre ponudbe v aplikaciji«: promocije QR in integracija z Uber Eats ponazarjajo razvoj večkanalne strategije 7-Eleven.

Sadje je v središču pozornosti kot bolj zdrava impulzna izbira s sporočili o ekološki pridelavi in ​​skupni ponudbi s prigrizki Fairtrade.


Sveži pult je jasno razdeljen na cone za zajtrk, kosilo in malice, kar olajša navigacijo in izpostavi specifične potrebe potrošnikov čez dan.

Pica na kamnu in topli sendviči so pripravljeni na licu mesta in pozicionirajo 7-Eleven kot zanesljivo destinacijo za hitre in kvalitetne obroke.


Strateške akcijske cene in ponudbe dodatkov spodbujajo oblikovanje popolnih obrokov, kombiniranje tople hrane s pijačo in prigrizki.

Švedska tradicija"fika" s ponudbo kombinacij peciva in sezonskih dobrot: med njimi so mafini, piškoti in cimetove žemljice.

Samopostrežna blagajna omogoča hitro nakupovanje posameznikom in kupcem v naglici z impulznimi dodatki, kot so sladkarije in izdelki za osebno higieno.

Digitalni zasloni nad prostorom za pripravo jedi sporočajo ponudbo s toplim tonom in kančkom humorja. Jasna, barvita podoba in blaga ironija razbijejo funkcionalnost prostora.


Sproščen kotiček s prostori za sedenje ob izložbi nudi trenutek predaha za hiter oddih v trgovini.

Velik digitalni zaslon promovira trenutno ponudbo hrane z visoko vidljivostjo od zunaj in znotraj, kar povečuje promet v trgovini.

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.