Gre za prvi primer tovrstne destilacije v svetu, ki bo izšel v strogo omejeni seriji 555 oštevilčenih stekleničk. Prva steklenička je bila predana in na ogled postavljena v Hiši najstarejše trte.
Edinstveni izdelek, ki v sebi združuje slovensko čebelarsko tradicijo, inovativnost in kulturno dediščino je nastal mojstra destilacije Bojana Lunežnika: “Čebelar Ciril Tovšak, ki je osebno poznal gospoda Franca Kirarja, mi je povedal, da se v njegovi hiši skriva ta stari med. Povezal sem se z vnukinjo Franca Kiraraja, gospo Majo Kirar in začela je nastajati ta čudovita zgodba. Takrat se še nisem zavedal kako edinstvena priložnost je to. Hvala vsem, ki ste prepoznali moje delo, mi dali priložnost, da se je obudilo ime Franca Kirarja. Želel bi, da čimveč steklenic ostane v Sloveniji, prav tako pa bi želel, da tudi svet spozna kaj smo naredili v Sloveniji.”
Vnukinja Franca Kirarja, Maja Kirar: “Vesela sem, da dediščina mojega dedka živi naprej tudi v tej steklenici. Koliko je čebelarstvo pomenilo mojemu dedku priča tudi pismo, ki ga je kot zelo mlad , pisal svoji bodoči ženi. V njem se je opravičil, da se tistega dne ne bosta mogla srečati, kajti ‘te dni peljem čebele na polje, 48 panjev, ajda bo kmalu cvetela’.”
Medeno žganje je poskusila in ocenila tudi Majda Debevc, sommelierka in strokovnjakinja za žgane pijače, ki je Lunežniku potrdila, da ima v rokah res edinstveno žganje, polno okusa. Ker je to tako edinstvena pijača, zahteva tudi edinstveno in ekskluzivno embalažo.
“Izhajali smo iz ideje Kirarjevega panja. Ko vzameš steklenico iz “panja”, je to je tudi prav posebna uporabniška izkušnja. Odpira se namreč podobno kot Kirarjev panj, ko iz njega pobiramo satje. V embalaži je tudi pravi vosek in ko steklenico vzameš iz embalaže res zadiši,” je povedal Goran Radinović, oblikovalec znamke in kreativni direktor Agencija Aritmija.
Avtor digitalne podobe in kampanje Kirar once edition in direktor Atelje Virtua Aleksander Legen je ob tem še poudaril, da so projektu dodali še dodatno, digitalno dimenzijo. S pomočjo hologarama so predstavili zgodbo o zlati čebeli. Prvo stekleničko, s serijsko številko 3, so predali direktorju Zavoda za turizem Maribor, Juretu Strucu: “Veseli me, da bo v tako edinstevni stavbi kot je Najstarejša trta, tudi ta edinstevna steklenica.”
“Glede cene mi je svetovala stroka, ki je sicer postavila precej visoko, odločil pa sem se, da bo cena steklenice 1.893 EUR, kar je tudi letnica rojstva čebelarja Franca Kirarja,” je še dodal Bojan Lunežnik. Projekt razvoja inovativnega izdelka podjetja Svarog je podprla Območna obrtno-podjetniška zbornica Maribor v sklopu projekta Smarties for SMEs.
Marko Gorjak, predsednik OOZ Maribor: “Ponosni smo, da smo na zbornici skupaj s partnerji uspeli pridobiti pomembna sredstva preko projekta Smarties for SMEs, s katerimi lahko soustvarjamo prostor za rast, razvoj in pogumne ideje. Projekti, kot je inovativni izdelek podjetja Svarog, so dokaz, da ima domače znanje moč, da preoblikuje trg in navdihuje prihodnost. Verjamemo v moč podjetniških zgodb – tistih, ki ustvarjajo, povezujejo in puščajo sled. Prepričani smo, da bodo tudi ostali izbrani projekti zgodbe uspeha, mi pa bomo še naprej zanesljiv temelj obrti in podjetništva – v naši regiji in širše.”
Aljaž Brodnjak, vodja projekta Smarties for SMEs: “Projekt Smarties for SMEs je več kot zgolj finančna podpora – je skupnost idej, ambicij in podjetniške energije. Z veseljem spremljamo, kako izbrani projekti že v začetnih fazah kažejo izjemen potencial in inovativnost. Naš cilj ni le podpreti podjetnike z nepovratnimi sredstvi, temveč jim odpreti vrata v širši ekosistem znanja, mentorstva in povezovanja. Verjamem, da bomo z nadaljnjimi aktivnostmi še naprej utrjevali to okolje kot prostor, kjer talent in pogum postaneta zgodba o uspehu.”
Vir/Foto: Pepermint PR