IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 14.11.2018 || Danes v Ljubljani Ceneje.si razglaša spletne trgovce leta (VIDEO)  |  Coles pripravlja avtomatizirane distribucijske centre  |  Nemški Tönnies prelaga prihod  |  ZANIMIVOST: Azijec za tartuf odštel 85.000 evrov!  |  MHP kooperantom Perutnine Ptuj obljublja nadaljnji razvoj  |  Lidl učinkoviteje z (ne)uporabo plastike  |  Evropski teden zmanjševanja odpadkov   |  Za 5. beograjsko FMCG konferenco revije InStore, ki bo 22. novembra, že 380 rezervacij  |  Amazonov drugi dom bo razpet med New Yorkom in Arlingtonom  |   21. Slovenski festival vin v četrtek in petek  |  Skupina Kofola v devetih mesecih povečala prihodke in dobiček  |  Bayer (po prevzemu Monstanta) s stabilnim poslovanjem  |  Mlekarna Mihajlović lansirala novo blagovno znamko   |  Tradicionalni slovenski zajtrk kot priložnost za osveščanje  |  Francozi kot prvi prepovedali vseh pet pesticidov, zaradi katerih umirajo čebele  |  Agrokorjeva podjetja odkupujejo kar 40% skupnega "CRO" nasada mandarin  |  Odprli novi trgovino Žabac Food Outlet v zagrebškem Importanne Centru  |  Letošnji dan slovenske hrane poudarja pomen kakovosti tal  |  Medex tokrat z manjšim dobičkom  |  Rekordna žetev soje   |   ||
   

Slovenija: Tuš je prvi na police uvrstil slovensko zelenjavo drugačnih oblik

09.11.2018
V Tušu si prizadevajo slovenske potrošnike ozavestiti, da sta tudi sadje in zelenjava nepravilnih oblik enako okusna in zdrava, ter s tem pomagati pridelovalcem, da takšnih sadov in plodov ne zavržejo, saj je teh dobrin v času podnebnih sprememb čedalje več. V petek je Tuš novost v ponudbi predstavil širši javnosti in obiskovalcem ponudil sveže zelenjavne napitke iz "Naravno drugačne zelenjave", katerih kakovost je enaka in zato cena nabave in prodaje ista. Sadje se na ta način (zaradi zakonodaje) še ne sme prodajati.
 
 Tuš je tako na svoje police - na katere uvršča več kot 70 odstotkov slovenskih izdelkov in sodeluje z mnogimi slovenskimi pridelovalci - na oddelke sadja in zelenjave po vsej Sloveniji uvrstil slovensko zelenjavo nepravilnih oblik in velikosti pod imenom "Naravno drugačni".  
 
V Sloveniji zavržemo tretjino sadja in zelenjave, v Evropi prek 50 milijonov ton

V ZDA vsako leto zavržejo približno eno tretjino oz. 60 milijonov ton sadja in zelenjave v vrednosti 160 milijard ameriških dolarjev in to samo zato, ker je drugačnega videza. V Evropi je takih svežih pridelkov več kot tretjino. Po podatkih mednarodne revije Journal of Cleaner Production so člani univerze v Edinburgu razkrili, da trgovci v večini evropskih držav letno zavržejo več kot 50 milijonov ton sadja in zelenjave, in to v času, ko je po podatkih FAO na svetu lačnih kar 815 milijonov ljudi večinoma zaradi podnebnih sprememb in vojn. Samo v Sloveniji se zavrže več kot tretjino sadja in zelenjave, preden pride do trgovskih polic, ker ne izpolnjujeta standardov, čeprav so plodovi in sadovi enako kakovostni in okusni, za njeno pridelavo pa je bila potrebna enaka količina energije in dela, transporta in logistike kot za ostale pridelke, ki dosegajo standarde.

Zakaj bi kupci kupovali naravno drugačno zelenjavo?

V Tušu si prizadevajo kupce ozavestiti o spoštovanju lokalno pridelane hrane in pripomoči k zmanjšanju zavržkov hrane ter na čim bolj učinkovit način uresničiti trajnostno vizijo. Vsak kupec, ki kupi zelenjavo Naravno drugačni, se zaveda, da je kupil kakovostno ter ljudem in naravi prijazno živilo. Zaveda se, da bo sicer porabil več časa pri rezanju in sekljanju zelenjave, ki pa bo naredila jedi okusne. S tem bo pokazal tudi spoštovanje do tradicionalnih vrednot sezonske hrane. Že v tradicionalni kuhinji so manjši krompir porabili za praženega, nedeljske juhe ni bilo brez krivega korenja z vrta, ki so najmlajši pojedli, še preden je bila juha kuhana, zeljno glavo nepravilne oblike so dodali solati, iz krive hrenove korenine so naredili omako, velika črna redkev pa je bila koristno uporabljena v solatah in je pripomogla k imunski odpornosti v zimskih dneh.

Kupec Naravno drugačnih pridelkov se zaveda, da so ti zrasli v slovenski zemlji, ki jo zaznamujejo geografske značilnosti v naravnih pogojih.

 
Zavržemo sadje in zelenjavo, ki ne ustreza standardom in je "grdo". Po svetu je bilo že kar nekaj pobud in akcij, s katerimi so potrošnike ozaveščali o tem, da sta sadje in zelenjava ne glede na obliko enako kakovostna in okusna, kot npr. izraz "ugly food”. V Tušu so z namenom, da bi potrošnike opozorili na to problematiko in jih podučili, da sta sadje in zelenjava, kljub drugačnemu videzu enako okusna in hranljiva, na oddelke sadja in zelenjave po vsej Sloveniji uvrstili slovensko zelenjavo nepravilnih oblik pod imenom "Naravno drugačni". 
 
Gre za zelenjavo slovenskih pridelovalcev, ki se zaradi nepravilnih oblik, dolžin, velikosti, mase ali premera razlikuje od tiste, ki so jo kupci vajeni, vendar je enako kakovostna in okusna, praviloma pa bi že pri pridelovalcih romala med odpadke. S tem kot prvi slovenski trgovec rušijo tabuje o zelenjavi nepravilnih oblik in ozaveščajo kupce o pomenu zavržene hrane, spoštovanju do hrane in o vse pogostejših podnebnih spremembah, ki vsako leto vplivajo na pridelke in botrujejo spremembam videza tovrstnih svežih izdelkov.
 
 
"Po ocenah nekaterih strokovnjakov naj bi skoraj tretjina pridelanega sadja in zelenjave romala v uničenje zaradi nepravilnih oblik,” je na današnjem predstavitvenem dogodku v celjskem Planetu Tuš poudaril Andraž Tuš, direktor marketinga v Tušu, in dodal, da je "podatek zaskrbljujoč, če upoštevamo strukturo tal, podnebne spremembe in vremenske razmere, ki praviloma vsako leto poskrbijo za primanjkljaj določene vrste sadja ali zelenjave. Ravno zato smo v Tušu oblikovali ime NARAVNO DRUGAČNI, saj z njim želimo ozavestiti potrošnike in širšo slovensko javnost, da je zelenjava drugačnih oblik enako kakovostna in okusna kot tista, ki nas vsakodnevno pozdravlja iz trgovskih polic. Prav tako si s pridelovalci, ki sodelujejo v projektu Slovensko s podeželja in pridelujejo zelenjavo za Tuš, prizadevamo doseči, da bi sejali pridelke sukcesivno, torej z zamikom, ter različne sorte v različnih pokrajinah vse od Primorske do Prekmurja, s čimer bi podaljšali sezono slovenskih pridelkov od zgodnje pomladi do zime”.

Marija Mehle, KZ Sloga Kranj, ki sodeluje pri projektu, pa je dodala: "V zadrugi Sloga se zavedamo, da morajo kmetje z veliko truda pridelati zelenjavo in sadje, zato pri nas poskušamo prodati tako prvovrstno zelenjavo in sadje, kot tudi drugovrstno, s katero ni nič narobe. Npr. krompir, ki ima hrastovo lupino, je popolnoma užiten, saj je meso brezhibno, olupek pa tako ali tako odstranimo. Če je korenje malo drugačnih oblik, je ravno tako primerno za uporabo, kot tudi debel krompir - več kot 80 mm. Določeni morda raje uporabljajo tak krompir - kupce takšnih živil je treba le najti. S takšnim pogledom na kvalitetno pridelano hrano pomagamo kmetom, da lahko naslednje leto ponovno kupijo ves material za pridelavo, omogočijo kmetiji obnavljanje, svojim otrokom pa delovno mesto na kmetiji. Naša hrana je super, zato si tudi zasluži, da jo cenimo.” V Tušu si bodo še naprej prizadevali in ozaveščali svoje kupce o tem, da je ne glede na videz vsak kos sadja oz. zelenjave kakovosten in okusen ter vreden zaužitja.
 
 
Novinarjem je v imenu gostiteljev spregovorila tudi Irena Rotar (levo na fotografiji zgoraj), ki je med drugim soustanoviteljica gibanja in gonilna sila Ekoci Ekološke civilne inicative, kreatorka dogodkov Ekofejst, pobudnica projekta Štafete semen, vodja projektov in kreatorka projekta Spoštujmo slovensko pri slovenskem trgovcu Tuš, ki se je med drugim kritično spopadala s slovensko zakonodajo glede tega, da bi imeli lahko slovenski izdelki v svoji označbi tudi nacionalno zastavo kot v Avstriji in ne samo oznake Smeško. Zdaj jo podoben boj kot za zelenjavo čaka tudi glede dovoljenja za prodajo drugačnega sadja. "Po eni strani prodajamo lahko sadje t.i. visoke kakovosti npr.jabolka, ko pa na drugi strani želimo prodati manj kvalitetno sadje zaradi zakonodaje še ne gre." 
 


Nazaj
 


 
 
 
back to top