IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 27.11.2020 || Zaposleni v Amazonu začeli tridnevno stavko  |  Vlada sprejela nove ukrepe na področju prašičereje  |  30. obletnica delovanja SDOJ-a  |  Kitajska napovedala dodatno ocarinjenje avstralskega vina  |  Brezplačni higienski izdelki za (vse) ženske   |  InStore in NIN 2. in 3. decembra organizirata CEO Summit Beograd 2020  |  Jutri bo črni petek črn (predvsem) za fizično prodajo   |  Brezplačni spletni 7. FMCG Retail Summit InStore z znanim programom   |  V dm bodo "črni petek" spet naredili tudi "svetlega"  |  Od danes večja in modernejša trgovina Spar v Lenartu  |  Skupina Mercator v prvih devetih mesecih letos z višjimi prihodki  |  Red Bull lani prodal 7,5 milijarde pločevink  |  V Skopju potekal 6.FMCG Sumit revije InStore   |  Žabka odprla svojo prvo 100 % "zeleno" trgovino  |  HelloFresh za 230 milijonov evrov prevzel Factor75  |  Na GZS menijo, da bi na domu lahko delala četrtina zaposlenih  |  Prvi viski iz Bosne in Hercegovine - Bos Taurus  |   Prebivalec lani v povprečju zavrgel 67 kilogramov hrane  |  Prihodek v storitvah v devetih mesecih medletno manjši za nekaj več kot desetino  |  TZS:" Trgovina ni vir okužb"  |   ||
   

Slovenija: RAZISKAVA (Nielsen): "Nadpovprečna rast prodaje pri skoraj vseh blagovnih skupinah"

06.04.2020
Predstavljamo podatke panela maloprodaje agencije Nielsen o nakupih potrošnikov v Sloveniji v obdobju trajanja virusa COVID-19. Za izbrane trgovske verige, ki za opazovane blagovne skupine skupaj predstavljajo več kot polovico ustvarjene maloprodajne vrednosti v Sloveniji, Nielsen beleži rast prodaje v višini 67 % v tednu od 9. - 15. marca 2020 glede na primerljivo obdobje lanskega leta.
 
 
 
Glede na analizo podatkov panela maloprodaje, ki jo je za opazovane blagovne skupine izbranih trgovskih verig pripravila agencija Nielsen, je povsod po svetu zabeležena rekordna prodaja izdelkov za zaščito zdravja, kot so na primer medicinske maske in sredstva za dezinfekcijo.
 
Z naraščanjem števila obolelih za virusom COVID-19 je moč opaziti tudi spreminjanje načina nakupovanja pri kupcih blaga široke potrošnje, saj so le-ti k nakupovanju pristopali v širšem obsegu.V Sloveniji je prodaja opazovanih blagovnih skupin pri izbranih trgovskih verigah v tednu med 9. in 15. marcem narasla za 67 % glede na primerljivi teden preteklega leta (11. -. 17. marca 2019).  
 
Virus so prvič zaznali na Kitajskem v decembru 2019, zaradi slabega poznavanja lastnosti virusa se je le-ta hitro širil tudi izven Kitajske. 4. marca 2020 je bil potrjen prvi primer okužbe v Sloveniji, 12. marca je bila za našo državo razglašena epidemija, 14. marca so bile določene najvišje določene cene varovalne, zaščitne in druge zdravstvene opreme, 15. marca je bil v Uradnem listu objavljen Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji.
 
Strah pred posledicami je med drugim ljudi pognal v trgovine in obsežnejše nakupe, tako smo v obdobju med 9. in 15. marcem 2020 za blagovne skupine, ki jih v panelu maloprodaje spremlja Nielsen (ACNIELSEN raziskovalna družba, d.o.o.) pri izbranih trgovskih verigah zabeležili 67% povečanje vrednostne prodaje v primerjavi s primerljivim tednom v letu 2019 (11. – 17. 3. 2019).
 
Ustvarjena prodajna vrednost je bila 64 % višja za prehrambene blagovne skupine, med tem ko so neprehrambene beležile 77% vrednostno rast. Za blagovne skupine kot so moka, riž in testenine beležimo v tednu med 9. in 15. marcem 2020 več kot 300% rast v primerjavi s primerljivim tednom preteklega leta. Žitni kosmiči, žitarice za kuhanje, konzervirano meso, že pripravljene omake in juhe v vrečkah so tiste blagovne skupine, kjer beležimo vrednostno rast prodaje od 200-300 %.
 
Enako velja za toaletna mila in gumijaste rokavice, za slednje v naslednjem tednu, torej od 16. – 22. marca 2020, beležimo skoraj 400% rast vrednostne prodaje v primerjavi s primerljivim tednom v letu 2019 (18. 3. – 24. 3. 2019). Potrošniki so se založili tudi s papirnatimi izdelki, vključno s toaletnim papirjem, ter detergenti za pranje perila, medtem ko je na primer blagovna skupina alkoholnih pijač zabeležila negativno rast vrednostne prodaje.
 
V obdobju od 18. februarja do 22. marca 2020 glede na primerljivo obdobje lani beležimo višjo rast trgovskih blagovnih znamk v primerjavi z rastjo znanih blagovnih znamk v povprečju.Vrednostna rast prodaje trgovskih blagovnih znamk je bila 28 % višja, medtem ko so znane blagovne znamke rasle z 20% rastjo. V tednu med 9. in 15. marcem, v katerem so potrošniki prvič opravljali večje nakupe na zalogo in ko smo se prvič soočali s številnimi praznimi prostori na policah v širšem obsegu, je bila rast prodaje trgovskih blagovnih znamk več kot 80%-na.
 
Blagovne skupine, pri katerih je bila rast trgovskih blagovnih znamk višja od rasti znanih blagovnih znamk so na primer moka, sladkor, riž, jedilna olja, pakirane hrenovke in pakirano sveže meso, nekateri zamrznjeni proizvodi, paštete, žitarice za kuhanje, pa tudi peneče kopeli, večnamenska čistila za gospodinjstvo in še nekatere druge, medtem ko je bila rast znanih blagovnih znamk višja pri blagovnih skupinah otroške suhe prehrane in pijač ter mleka za dojenčke, mlečnih proizvodih, konzerviranih ribah in mesnih konzervah, rastlinskih napitkih, pri neprehrambenih blagovnih skupinah pa so to detergenti za pranje perila, belila.  
 
Nielsen je v povezavi z virusom COVID-19 identificiral 6 različnih stanj oziroma faz, skozi katere prehajajo potrošniki, začenši s proaktivnimi nakupi, ki so posledica skrbi za zdravje, do stabilizacije razmer oziroma vračanja življenja nazaj v neko novo "normalnost". 
 
V času prve in druge faze, ki je po ocenah Nielsen-a v Sloveniji trajala zadnja dva tedna v februarju in v prvem tednu marca, so potrošniki kupovali še razmeroma premišljeno, s povečanim zanimanjem za proizvode, ki so pomembni za splošno zdravje, podobno kot so to počeli v preteklih letih v času gripe in povečanih prehladnih obolenjih.
 
V tretji fazi, od 9. – 15. marca, ko smo v Sloveniji že beležili povečevanje števila obolelih in ko so bili najavljeni novi preventivni ukrepi vlade, so potrošniki prešli v fazo, v kateri so nakupe razširili na več blagovnih skupin kot običajno, potrošili več za posamezen nakup kot sicer in delali zaloge živil in izdelkov za gospodinjstvo.
 
V tem obdobju je bilo že moč zaznati nadpovprečne nakupe preko spletnih strani trgovcev blaga široke potrošnje. Lahko rečemo, da zadnja, šesta faza, predstavlja za nas vse luč na koncu tunela. To je obdobje, za katerega je predvideno vračanje življenja nazaj v dnevne rutine, obenem pa je to faza, ki oznanja še večji poudarek skrbi za zdravje in higienske navade.
 
Takrat bomo lahko tudi že videli, kakšen vpliv bo virus COVID-19 imel na indekse prodaje blaga široke potrošnje, ter kolikšen vpliv je pustil na morebitne spremembe v načinu nakupovanja, odnosu do trgovskih blagovnim znamk napram znanim blagovnim znamkam, kot tudi to, ali je morebiti prišlo do sprememb pri povezanosti, ki jo v odnosu do trgovskih verig čutijo potrošniki.

Nazaj
 


 
 
 
back to top