IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 21.09.2019 || NA KRATKO: Novo pri trgovcih s celega sveta...  |  Jutri bodo odprli 186. Oktoberfest  |  Aldi kupuje trgovine Leader Price (Casino)?  |  Continente preizkuša nove proizvode  |  Novi ljudje v Fortenovi Grupi  |  V slabem mesecu trije novi supermarketi Franca v Podgorici   |  Pivnico pri PU v Tivoliju bo od novembra upravljalo podjetje Jezeršek gostinstvo  |  ZANIMIVOST: Za 1 kg kaviarja iz polžev do 3000 evrov  |  Kampanja za potrošnike:"Imaš prav", se je predstavila   |  Rogljeva druga na regionalnem tekmovanju Barcaffè Barista Cup   |  Poročilo vlade o stanju kmetijstva, živilstva, gozdarstva in ribištva v letu 2018  |  Včeraj odprli nov Lidl v beograjskem (zemunskem) Tošinem bunaru   |  Za manjši Mipovi nepremičnini ni bilo zanimanja   |  Impossible Foods debitira na policah  |  Diskonterja Aldi in Lidl na Otoku še kar napredujeta  |  Po 9.kongresu kozmetike in velnesa v Ljubljani  |  Kioskom dovoljena prodaja živil do 300 gramov  |  V Ljubljani poteka Barcaffè Barista Cup finale  |  Coca-Cola HBC (spet) najbolj trajnostno usmerjena družba za prodajo pijač   |  Danes dražba za zadnje Mipovo premoženje  |   ||
   

Slovenija: Prihodki trgovine v prvem četrtletju letos navzgor za 10 %

18.06.2019
Prihodki slovenske trgovine so se v prvem četrtletju letos v primerjavi z lani okrepili za desetino, spletna prodaja pa celo za 43,7 odstotka, poroča Delo.
 
 
 
Prihodki v slovenski trgovini so se v letošnjem prvem četrtletju vendarle nekoliko okrepili, kaže statistika. V primerjavi z istim obdobjem lani so zrasli celo za dobro desetino. Znotraj dejavnosti obstajajo velike razlike. Kot zadnjih nekaj let je še vedno najbolj odstopala prodaja po spletu, ki se je v opazovanem obdobju v primerjavi z lani povečala za kar 43,7 odstotka.
 
Z okrevanjem trgovine so posebno zadovoljni v Trgovinski zbornici Slovenije (TZS), upoštevaje dejstvo, da je gospodarska kriza slovensko trgovino prizadela močneje kot v povprečju trgovino v drugih članicah EU. Kljub temu ostaja pomemben del ekonomije. Lani so po podatkih Ajpesa slovenski trgovci ustvarili 34,4 odstotka vseh gospodarskih prihodkov od prodaje in zaposlovali 17,3 odstotka vseh zaposlenih.
 
Prihodki v trgovini so rasli nekoliko hitreje kot prihodki celotnega gospodarstva (8,5 proti 7,4 odstotka). Tudi neto dodana vrednost se je v trgovini povečala nekoliko bolj, je pa še vedno nižja od neto dodane vrednosti na zaposlenega v gospodarstvu.
 
Najskromnejša je bila prodaja v trgovini z živili, pijačami in tobačnimi izdelki v specializiranih prodajalnah. Kot rečeno, povečuje se spletna prodaja in tako je lani vsaj en nakup po spletu v Sloveniji opravilo 51 odstotkov potrošnikov, kar je za pet odstotnih točk več kot leta 2017.
 
Podobno je tudi razmerje, če upoštevamo samo uporabnike spleta. Ta delež je še vedno nižji kot v povprečju v EU, kjer je leta 2018 nakup po spletu opravilo 60 odstotkov potrošnikov. Pri nas se je v desetih letih delež potrošnikov, ki so vsaj enkrat na leto kupovali v virtualni trgovini, več kot podvojil.

Nazaj
 


 
 
 
back to top