IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Nedelja, 21.07.2019 || Coca-Cola bo izdelke Costa še letos ponudil na desetih trgih  |  Semenska banka za vse  |  Nova trgovina Aroma od danes v Hercegnovem  |  Petrolov sedež kmalu v futuristični obliki  |  Znanstveniki odkrili način omejitve bolezni krompirja  |  Sta trgovinska centra E. Leclerc naprodaj?  |  Barclays: "Obstaja možnost združitve Carrefour-Casino"  |  Pivčeva opisala razmere na Blokah kot izredne  |  Lidl širi imperij - 31. država je Estonija  |  Na seji Sveta za promocijo o projektu:"Naša super hrana"   |  "Najboljši sosed" letos ponuja 100 dijaških štipendij  |  InStore št. 76 na poti k naslovnikom  |  Evropska komisija v podrobno preiskavo Amazona  |  Sainsbury's kot prvi odpira lokal brez alkohola  |  Podpisan sporazum o prosti trgovini s Turčijo  |  Mondelēz International pridobil večinski delež v družbi Perfect Snacks  |  ZANIMIVOST: Šest najbolj priljubljenih živil med kradljivci  |  Stavke v Amazonu (tudi) ob razprodajah  |  Mercator z akcijo "Ustavi se" pomaga Društvu Onkoman  |  Fortenova grupa prodaja odvečne nepremičnine  |   ||
   

Slovenija: Prihodki trgovine v prvem četrtletju letos navzgor za 10 %

18.06.2019
Prihodki slovenske trgovine so se v prvem četrtletju letos v primerjavi z lani okrepili za desetino, spletna prodaja pa celo za 43,7 odstotka, poroča Delo.
 
 
 
Prihodki v slovenski trgovini so se v letošnjem prvem četrtletju vendarle nekoliko okrepili, kaže statistika. V primerjavi z istim obdobjem lani so zrasli celo za dobro desetino. Znotraj dejavnosti obstajajo velike razlike. Kot zadnjih nekaj let je še vedno najbolj odstopala prodaja po spletu, ki se je v opazovanem obdobju v primerjavi z lani povečala za kar 43,7 odstotka.
 
Z okrevanjem trgovine so posebno zadovoljni v Trgovinski zbornici Slovenije (TZS), upoštevaje dejstvo, da je gospodarska kriza slovensko trgovino prizadela močneje kot v povprečju trgovino v drugih članicah EU. Kljub temu ostaja pomemben del ekonomije. Lani so po podatkih Ajpesa slovenski trgovci ustvarili 34,4 odstotka vseh gospodarskih prihodkov od prodaje in zaposlovali 17,3 odstotka vseh zaposlenih.
 
Prihodki v trgovini so rasli nekoliko hitreje kot prihodki celotnega gospodarstva (8,5 proti 7,4 odstotka). Tudi neto dodana vrednost se je v trgovini povečala nekoliko bolj, je pa še vedno nižja od neto dodane vrednosti na zaposlenega v gospodarstvu.
 
Najskromnejša je bila prodaja v trgovini z živili, pijačami in tobačnimi izdelki v specializiranih prodajalnah. Kot rečeno, povečuje se spletna prodaja in tako je lani vsaj en nakup po spletu v Sloveniji opravilo 51 odstotkov potrošnikov, kar je za pet odstotnih točk več kot leta 2017.
 
Podobno je tudi razmerje, če upoštevamo samo uporabnike spleta. Ta delež je še vedno nižji kot v povprečju v EU, kjer je leta 2018 nakup po spletu opravilo 60 odstotkov potrošnikov. Pri nas se je v desetih letih delež potrošnikov, ki so vsaj enkrat na leto kupovali v virtualni trgovini, več kot podvojil.

Nazaj
 


 
 
 
back to top