IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 15.08.2020 || Velika Britanija uvaja karanteno za Francijo  |  Črna gora spet odprta za sosede  |  Mediana: "Več kot polovica z manj obiski v trgovinah"  |  Voka Snaga poziva na pravilno zbiranje bioodpadkov  |  Nov Univerexport v Zrenjaninu  |  Za dezinfekcijska sredstva bo šlo 7,2 milijona litrov vina  |   ZDA zadržale (visoke) carine za evropske izdelke  |  Zavezništvo Agecore se je (po 200 dneh) pobotalo s Coca-Colo  |  Sky Cola na naslovnici z Wonder Woman  |  Nestlé razvija napitek iz grahovih proteinov  |  ZN v Libanon že poslali 50 tisoč ton moke  |  Amazon na jugu Indije zagnal spletno prodajo zdravil  |  Carrefour doniral 40 ton hrane Libanonu  |  Walmart in Instacart s skupnim projektom hitre dostave  |  Eurospin danes odprl najprej v Zadru!  |  Na Obali zadovoljni s turističnim obiskom  |  TC Voli odprl objekt v Danilovgradu   |  ZANIMIVOST: Nekdanja žrtev napada Edena Hazarda obogatela z vodko  |  "Jana summer alarm by Saatchi Croatia"  |  V Galiciji zaradi koronavirusa prepovedali kajenje  |   ||
   

ZDA: Praznični izkupiček slabši od lanskega

02.12.2013
Ameriška Nacionalna maloprodajna zveza ocenjuje, da se je letos po prazničnih nakupih od četrtka do nedelje fizično ali na spletu podalo 248 milijonov ljudi, kar je milijon več kot lani. Vendar pa so zapravili 57,4 milijarde dolarjev oziroma 2,9 odstotka manj kot lani.
 
Pred več kot desetletjem so Američani na Zahvalni dan, kar je zadnji četrtek v novembru, uživali doma v puranjih pojedinah, v trgovine pa so se odpravili naslednje jutro na t. i. črni petek. Ime je dobil zato, ker so se za trgovce dotlej rdeče številke v bilancah spremenile v pozitivne oziroma črne.
 
Črni petek pa zadnja leta postaja vse bolj siv, čeprav je bil tudi letos dan, ko se je po trgovinah največ prodalo. Američani so letos na črni petek po podatkih podjetja Shopper Trak porabili 9,74 milijarde dolarjev, kar je 13,2 odstotka manj kot lani.
 
Na praznični četrtek pa so letos zapravili več kot lani in skupaj je v četrtek in petek prodaja v primerjavi z lansko porasla za 2,3 odstotka na 12,3 milijarde dolarjev. Nacionalna maloprodajna zveza sicer za letošnjo praznično sezono, ki traja novembra in decembra, pričakuje 3,9-odstotno rast v primerjavi z lanskoletno sezono. Skupaj naj bi šlo trgovcem 602,1 milijarde dolarjev. Prodaja se bo ponovno povečala tik pred božičem in novim letom.
 
Vse več Američanov se izogiba neprijetnostim ob prazničnih navalih na trgovine, ko prihaja tudi do nasilja in se za nakupe raje odločijo doma preko interneta. Spletna praznična prodaja naj bi v primerjavi z lansko porasla za 15 odstotkov na 82 milijard dolarjev. Po ocenah Shopper Traka je spletna prodaja na praznični četrtek porasla za 20, na črni petek pa za 19 odstotkov v primerjavi z lanskim letom.
 
Trgovine novembra in decembra tradicionalno prodajo med 20 do 40 odstotkov vseh letnih zalog in ustvarijo okrog 20 odstotkov celotnega letnega dobička. Letos bo morda malce slabše tudi zaradi dejstva, da ljudje nimajo denarja. Lani je iz meseca v mesec, od plače do plače živelo 61 odstotkov Američanov, letos pa 65 odstotkov.

Nazaj
 


 
 
 
back to top