IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 14.08.2020 || Eurospin danes odprl najprej v Zadru!  |  Na Obali zadovoljni s turističnim obiskom  |  TC Voli odprl objekt v Danilovgradu   |  ZANIMIVOST: Nekdanja žrtev napada Edena Hazarda obogatela z vodko  |  "Jana summer alarm by Saatchi Croatia"  |  V Galiciji zaradi koronavirusa prepovedali kajenje  |  Oddali vlogo za milijardno podporo v okviru instrumenta SURE  |  Barcaffé v partnerstvu s podjetjem O. Kleiner predstavil embalažo kave brez aluminija   |  Aldi Nord sodelavce novači kar prek Instagrama  |  MKGP:"Pravice potrošnika: Pravica do izbire"  |  Carlsberg letos pričakuje do 15-odstoten padec dobička iz poslovanja  |  Slovenija in ZDA sprejeli skupno izjavo o varnosti omrežij 5G  |  29.SOF 10. septembra v Ljubljani  |  ZANIMIVOST: Proizvajalec sladoleda Ben&Jerry's s koristnimi nasveti  |  Označevalni stolp Ikee v Ljubljani že postavljen  |  Prvi mož Appla Tim Cook med milijarderji  |  MKGP:"Pravice potrošnika: Pravica do varne hrane"  |  MKGP:"Pravice potrošnika: Pravica do obveščenosti"  |  Pitje alkohola med mladostniki upada, a še vedno nad mednarodnim povprečjem  |  Ministrstvo: "Mladi kmetje so ključni nosilci razvoja podeželja"  |   ||
   

Slovenija/svet: Poročilo MSPA o lanskem nasmehu prodajalcev (še brez mask)

13.07.2020
Podjetje Skrivnostni nakup d.o.o., ki je član MSPA – Svetovnega združenja agencij, je tudi v letu 2019 sodelovalo v svetovni raziskavi "Smilling report" (Poročilo o nasmehu), kjer se preverja nasmeh, pozdrav ter dodatna prodaja.Avtorici tega članka sta Natalia Ugren, ustanoviteljica in direktorica podjetja in Polona Renko, vodja projektov.

"Smiling report"  je letna svetovna raziskava, ki jo izvajajo člani MSPA. V njej sodelujejo ponudniki storitev za Mystery Shopping iz Evrope, Afrike, Azije / Tihega oceana, Severne in Južne Amerike. 

Poročilo vsebuje povzetek skoraj pet milijonov podatkov za merjenje nasmeha, pozdrava in dodatne prodaje iz 68 držav.

Analiza podatkov poteka iz ocenjevanj, ki jih je posamezen ponudnik pridobil v celem letu in se posredujejo v MSPA po panogah in po državah.

Od vseh prejetih ocenjevanj, se je v svetovnem merilu v letu 2019 nasmeha razveselilo 81% strank, 75% jih je prejelo pozdrav, 68% zaposlenih je nekaj dodatno ponudilo. 

V primerjavi z letom 2018, je nasmeh enak, pozdrav je za 8 odstotnih točk slabši, dodatna prodaja pa se je izboljšala za 19 odstotnih točk na svetovni ravni.

Nasmeh 
 
V primerjavi z letom 2018 je "slovenski" nasmeh bolj "grenak" in sicer se je znižal iz 75% na 62%. Med vsemi sodelujočimi v raziskavi smo bili na 37. mestu.
 
Največ nasmehov so bili deležni gruzijski potrošniki in sicer v 99%. S 94% sledi Španija, Moldavija, Poljska in Kanada. Najmanj nasmehov so bili deležni potrošniki v Hong Kongu (60%), Makau (54%) in Srbiji (51%).

V avto industriji so se nasmehnili v 90%. Najmanj nasmeha so bili deležni v transportu in sicer le z 48%. 
 
Kot smo že večkrat pisali, zaposleni v slovenskih podjetjih, niso preveč veseli strank. 

Ker so obremenjeni z administrativnimi opravili, pospravljanjem in urejanjem prodajnega mesta, polnjenjem polic,…je v bistvu stranka moteč faktor. Zato lahko nasmeh vaših zaposlenih za vas pomeni konkurenčno prednost, saj bodo stranke opazile, kdo se jim nasmehe in kdo jih bolj mrko pogleda, ko stopijo v trgovino.

Pozdrav

V primerjavi z letom 2018 je bil slovenski potrošnik večkrat pozdravljen, saj se je pozdrav povečal iz 88% na 92%. Med vsemi sodelujočimi v raziskavi smo bili na 13. mestu. 

Največ pozdravov so bili deležni na Portugalskem in sicer v 98%. Sledili so jim v Avstriji, Azerbajdžanu in Švica z 96%. Najnižji rezultati pri pozdravu so bili v Macau in Luksemburgu z 58% ter Peruju (57%). 

V državni institucijah in transportu so izrekli največ pozdravov (92%), najmanj pa v maloprodaji (70%).

S pozdravom naši zaposleni nimajo večjih težav, saj znajo pozdraviti. Vseeno pa smo večkrat deležni krajših pozdravov, ko so :"Dan, Čer, Zdravo, Ciao.."., ko si prodajalci za nas potrošnike ne vzamejo časa in želijo stranko čim hitreje postreči. 

Vsekakor je bolj primeren daljši vljudnostni pozdrav, kot sta "Dober dan", "Dober večer", če stranke ne poznamo in smo z njo prvič v stiku.

Dodatna prodaja
 
V primerjavi z letom 2018 je bil zaznati večji padec pri dodatni prodaji in sicer iz 60% na 40%. Med vsemi sodelujočimi v raziskavi smo bili na 40. mestu.
 
Največ dodatne prodaje izvajajo v Španiji (79%), Avstraliji (76%), Portoriku in Rusiji (73%) ter Portugalski (72%). Najmanj dodatne prodaje se izvaja v Mehiki in Panami (30%), Grčiji (28%) ter Cipru (19%).

V finančnih institucijah so v 75% omenili dodatno prodajo, najmanj pa v državnih institucijah s 57%, čeprav je bilo to povečanje za 48 odstotnih točk v primerjavi z letom 2018.

Dodatna prodaja, ki za podjetje pomeni višje prihodke, brez vlaganja truda v pridobivanje novih strank, je ena od pomembnejših kategorij. 

Kako pa vi motivirate svoje zaposlene, da bi bolj dosledno izvajali dodatno prodajo?
 

Nazaj
 


 
 
 
back to top