IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 23.10.2019 || Razpoloženje potrošnikov se je oktobra poslabšalo   |  Kitajska bi ZDA kaznovala z novimi carinami v višini 2,4 milijarde dolarjev  |  Minila je rekordna sezona Odprte kuhne  |  P&G z rezultati presenetil še najbolj pesimistične analitike  |  Sodišče bo pregledalo rusko ponudbo za trgovca DIA  |  Henkel dobitnik certifikata ''Poslovodac Partner''  |  Lani (prvič) več kot milijarda kartičnih transakcij  |  Pivovarna Loo-Blah-Nah odpira točilnico  |  Prenovljeni hipermarket Spar Šentjur ponovno odpira svoja vrata  |  Na trgu dostave hrane boj za več milijard težko podjetje Just Eat  |  V čistilnih akcijah našli predvsem odpadke "A" blagovnih znamk   |  Nov Voli market na vhodu v Podgorico  |  Sladoled Lino Lada na Švedskem proglasili za najboljšega na svetu  |  Walgreens (edini) nadaljuje vnaprej izgubljeni boj s tožbami za epidemijo odvisnosti od opioidov  |  Waitrose napreduje v širitvi PL  |  "Znanje pod kapo" za mlade v gostinstvu  |   Opazno se je pocenil bencin, dizel malo cenejši   |  Dnevnik: "Skope informacije o kmetijskih inšpekcijskih nadzorih"  |  Hoferjeva potujoča posvetovalnica osvešča o raku dojk in prostate  |  Tesco lansiral novo rastlinsko znamko - “Tesco Plant Chef”  |   ||
   

Evropa/Slovenija: Pivovarji Evrope podpisali prostovoljno zavezo o označevanju sestavin in energijske vrednosti piva

06.09.2019
Podpisana prostovoljna zaveza evropskih pivovarjev o označevanju sestavin in prehranske vrednosti pijač, ki bodo uporabnikom na voljo na etiketah steklenic na prodajnem mestu.
 
Preglednost gradi zaupanje med potrošnikom in znamko, potrošniku pa omogoča primernejšo presojo ali izbrana znamka piva sodi v njegov življenjski stil. Pivovarna Laško Union že v celoti izpolnjuje podpisane zaveze, medtem ko se manjše pivovarne zavezi pospešeno pridružujejo s pripravami, da jih v dogovorjenem roku izpolnijo tudi v praksi. 

Evropsko združenje pivovarjev je včeraj v Bruslju jasno izkazalo spremembe v svoji panogi, ki vodijo v večjo preglednost piva kot izdelka, v prizadevanja za dvig zaupanja potrošnikov in njihovega lažjega odločanja o pravi izbiri pijače. Pivovarji Evrope jih sprejemajo proaktivno in prostovoljno. Alkoholne pijače, ki imajo več kot 1,2 vol.% alkohola, Uredba namreč trenutno izvzema obveznosti navajanja podatkov o hranilni vrednosti. Aktivnosti povezuje slogan"Proud to be clear" (Ponosni, da smo jasni).

V družbi evropskega komisarja za zdravje in varnost hrane Vytenisa Andriukaitisa so pivovarji podpisali memorandum o soglasju evropskih pivovarjev in članov Brewers of Europe, v imenu te organizacije je zavezo podpisal predsednik Pavlos Photiades, o označevanju sestavin piva in njegove energijske vrednosti. Namen podpisa je zagotoviti potrošnikom razumljive, prepoznavne, primerljive in točne informacije o tem, katere sestavine vsebuje pivo in kakšna je energijska vrednost izbranega piva. 

Ambicija pivovarjev Evrope je, da do leta 2022 zagotovijo informacije o sestavinah piva in energijski vrednosti na etiketi vseh embalaž za predpakiranje piva, v skladu z določbami Uredbe (EU) št. 1169/2011 o zagotavljanju informacij potrošnikom o živilih. V Sloveniji je navedba sestavin na embalaži za pivo obvezna že sedaj, slovenski pivovarji bodo s to zavezo samoregulativno označevali tudi energijsko vrednost piva. Gre za dejanje, ki odraža željo po večji preglednosti, ponos in samozavest o svojem delu. Želijo pa kupcem ponuditi še več, saj dogovori tečejo o tem, da bi na spletnih straneh kupcem ponudili tudi podatke o hranilni vrednosti piva v obliki prehranske tabele. 

Danes ima 85% embalaže v Evropi označene sestavine, energijska vrednost pa je navedena na 60%. Cilj za naslednjih 12 mesecev je da so navedbe o sestavinah navedene na 90% embalaže, o energijski vrednosti pa na 70%. Po letu 2020 bodo cilji za naslednja leta določeni v skladu s členom 12 podpisanega memoranduma. 

Rezultati bodo v obliki zbirnih podatkov na voljo na http://www.beerwisdom.eu, kjer je predstavljen tudi program dogodka, vključno z razpravo po podpisu memoranduma. 

Potrošniki bodo tako hitreje, že ob nakupu lahko preverili ključne podatke o pivu, kar je pomemben kriterij odločanja. 

Med slavnostnimi podpisniki zaveze je bila v imenu Združenja slovenskih pivovarn tudi Alenka Lesjak, generalna sekretarka stanovskega združenja pivovarjev. Podpisu je sledila še panelna razprava o prihodnosti označevanja sestavin in označevanja prehrane v EU. 

Gostje panela so bili: Ivan Stefanec, član evropskega parlamenta, Alexandra Nikolakopoulou, evropska komisija, Mariann Skar (Eurocare), Pierre-Olivier Bergeron, The Brewers of Europe.

Ob tem so pivovarji Evrope pripravili tudi vzorčno razstavo etiket oz. označb njihovih piv, ki že izpolnjujejo zaveze glede označevanja sestavin in prehranske vrednosti. Med njimi sta tudi dve slovenski, Pivovarna Laško Union in ena zadnjih pridobitev v domačem pivovarskem sektorju, Savinjska pivovarna Clef. Ostale slovenske pivovarne se odgovorno pripravljajo na izpolnjevanje danih zavez.

Bruseljski podpis memoranduma "Proud to be clear" predstavlja le prvi korak, v nadaljevanju bodo zavezo podpisala tudi pivovarska podjetja.

Združenje slovenskih pivovarn spodbuja vse slovenske pivovarne, da se pridružijo pobudi evropskih pivovarjev in označijo svoje izdelke v skladu z danimi zavezami.

Nazaj
 


 
 
 
back to top