IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Četrtek, 01.12.2022 || Mlekarna Celeia v nadgradnjo čistilne naprave  |  Prvi evrski kovanci od danes že na Hrvaškem  |  Nove (nižje) cene bencina in dizla   |  Cantarutti z novim letom zapušča položaj generalnega direktorja GZS  |  Danes CEO Summit InStore v Beogradu!  |  Škoda zaradi naravnih nesreč letos spet presegla sto milijard dolarjev  |  Inflacija novembra vztrajala pri okoli 10 odstotkih   |  Žito v Mariboru dobiva pametno tovarno  |  Žabac v Zagrebu odprl že sedmo trgovino  |  Med Trstom in logističnim vozliščem pri Beljaku prvi evropski mednarodni carinski koridor  |  Rožič:" Z izkupičkom pogajanj nismo zadovoljni, nadaljevali bomo februarja"  |  Prodaja v trgovinah nekoliko upadla  |  Na "Dobrodelni petek" dm zbral 28.771,27 evrov za Ambasadorje nasmeha  |  Ribniškemu skladu dodatnih 10 milijonov evrov  |  17. Vrh slovenskega gospodarstva  |  Verny prenehal prodajati izdelke Ferrera  |  Mercator je del gibanja "Movember"  |  Peruško:"Objavili smo odlične preliminarne poslovne rezultate!"  |  Mercator odprl prenovljen market Loka v Črnomlju  |  TZS s spremembami v Kolektivni pogodbi dejavnosti trgovine Slovenije  |   ||
   

Slovenija/svet: Odštevanje za črni petek

24.11.2022
Tržni inšpektorat, Evropski potrošniški center Slovenija in Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost Si-cert potrošnike pozivajo k premišljenim in varnim nakupom na črni petek, ko se po vzoru ameriških tudi slovenski trgovci odločajo za popuste. Nakup na ta dan se pogosto ne obrestuje, opozarjajo.

Cenejši nakup ni vedno najbolj varen in varčen nakup, so zapisali v skupnem sporočilu za javnost. Marsikdo namreč na črni petek kupi stvari, ki jih ne potrebuje, niso ustrezne ali pa cena v resnici ni tako ugodna.

Potrošnike opozarjajo, naj nakupujejo premišljeno in preverijo cene. Z nakupovalnim seznamom stvari, ki jih resnično potrebujejo, se lahko izognejo impulzivnim nakupom, primerjajo naj cene in se naročijo na novice izbrane prodajalne, da bodo obveščeni o posebnih ponudbah vse leto.

Svetujejo tudi uporabo zakonskega jamstva za skladnost za novo ali rabljeno blago, kupljenega od prodajalca s sedežem v Sloveniji ali EU. Velja najmanj dve leti in potrošnikom omogoča, da v primeru napake na blagu od prodajalca zahtevajo odpravo napake, zamenjavo izdelka oz. vračilo denarja, če popravilo ali zamenjava nista možna.

Za potrebe vračila blaga naj potrošniki shranijo račun, pri čemer velja, da trgovcu blaga brez napake, ki potrošniku zgolj ni všeč oz. ga ne potrebuje, ni treba zamenjati ali vrniti kupnine. Če je z izdelkom, kupljenim v okviru popusta ali znižanja, kar koli narobe, pa ima potrošnik enake pravice kot v primeru nakupa brez popusta.

Posebno pozornost pa naj potrošniki namenijo spletnemu nakupovanju. To lahko prinese ugodne cene in višje popuste, vendar je verjetnost za prevare višja. Pred vsakim spletnim nakupom zato velja preveriti, kdo stoji za konkretno spletno trgovino.

Kdaj posumimo, da gre za prevaro? Izdelki znanih blagovnih znamk so na videz na voljo po izjemno nizkih cenah, dostava je brezplačna po celem svetu, vsi artikli so na zalogi, o podjetju, ki stoji za trgovino, ni nobenih podatkov, spletna stran pa uporablja "čudno" slovenščino, naštevajo v inšpektoratu, potrošniškem centru in Si-certu. Med drugim svetujejo izogibanje plačilom z bančnim nakazilom.

Potrošnikom priporočajo tudi ogled spletne strani Varni na internetu, preko katere Si-cert uporabnike seznanja z varno uporabo spleta ter pastmi, na katere lahko uporabnik naleti pri tem. Pod naslovom A si vedu pa Si-cert na družbenih omrežjih objavlja video serijo, ki govori o lažnih spletnih trgovinah.



Nazaj
 
 
 
 
back to top