IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Torek, 23.07.2019 || InStore št. 76 tudi na spletu  |  Ajdovski Pelicon niza pozitivne rezultate  |  Vrednost odkupljenih kmetijskih pridelkov za skoraj 3 % višja kot lani  |  Čebelarji letos z več kot 60-odstotnim izpadom letine  |  Carlton & United Breweries za 10 milijard EUR v roke skupini Asahi Holdings  |  V Spar kupci prihajajo s svojimi embalažami  |  PepsiCo za prevzem Pioneer Foods-a ponudil poldrugo milijardo evrov  |  Odprt nov obrat izvirske vode Diva  |  V Tar-Vabrigi odprli supermarket Plodine, ki ga cenijo na 5 milijonov evrov  |  Imamo 12 ark kmetij in sedem ark središč  |  Ob občinskem prazniku danes v Šavniku odprli nov Voli  |  Coca-Cola bo izdelke Costa še letos ponudil na desetih trgih  |  Semenska banka za vse  |  Nova trgovina Aroma od danes v Hercegnovem  |  Petrolov sedež kmalu v futuristični obliki  |  Znanstveniki odkrili način omejitve bolezni krompirja  |  Sta trgovinska centra E. Leclerc naprodaj?  |  Barclays: "Obstaja možnost združitve Carrefour-Casino"  |  Pivčeva opisala razmere na Blokah kot izredne  |  Lidl širi imperij - 31. država je Estonija  |   ||
   

Slovenija/Hrvaška: Leto je zaznamovala prodaja Mercatorja Agrokorju

29.12.2014
V devetem poskusu je prodaja nekdaj največjega slovenskega trgovca, uspela. Dogodek, ki ki je zaznamoval leto 2014, je bila vsekakor junijska prodaja Mercatorja Agrokorju, s čimer je na področju regije nastal največji trgovec, ki pa ga glavni izzivi šele čakajo.

Hrvaški Agrokor je konec oktobra svoj delež v bivšem slovenskem največjem trgovcu, povečal na 88,1 odstotka in 200-milijonsko posojilo v Mercatorju konvertiral v kapital družbe. Svoje lastništvo v slovenski trgovski družbi je tako le še okrepil in se ustavil tik pod 90 odstotki, ki omogočajo iztisnitev malih delničarjev.
 
Že ob junijski prodaji Mercatorja je hrvaški ekonomski analitik Damir Novotny  ocenil, da je združitev največjega hrvaškega in slovenskega trgovca, Mercatorja in Konzuma, zamudila 10 do 15 let.
 
Pri prodajnem postopku je bilo tudi po njegovem mnenju preveč politike, zato sta družbi zamudili veliko časa. "Gre za dobro zgodbo, ki pa je obtičala v zgodovini," je poudaril ugledni ekonomski analitik iz Zagreba, podobnega mnenja pa so bili tudi številni drugi na slovenski strani, kjer so ob prodaji "Soseda" sosedom obujali spomine na projekt Herkul, ko je v začetku novega milenija tedanji predsednik uprave Mercatorja Zoran Janković s t.i. projektom Herkul, želel storiti ravno obratno...
 
Združitev je po  mnenju številnih trgovinskih analitikov dobra za obe družbi, ker je novo skupno trgovsko podjetje z mrežo trgovin Konzuma in Mercatorja najbolj konkurenčno v regiji.
 
"Prevzem največjega slovenskega trgovca Mercatorja ne pomeni, da Agrokor ne bo imel velikih težav s konkurenco v regiji, posebej z diskontnimi verigami skupine Schwarz, kot sta Lidl in Kaufland, ter z avstrijskim Sparom," je dejal Novotny, ki je bil razglašen za najboljšega ekonomskega analitika na Hrvaškem v lanskem letu in za Slovenijo pozabil omeniti Hofer, a tudi Eurospin in še koga...

Novotny je ob prevzemu še poudaril, da je za uspešno poslovanje novega trgovca potrebna vrsta sprememb, od prestrukturiranja Agrokorjeve maloprodajne mreže do ponovne opredelitve poslovnega modela, s katerim se bo družba lahko spopadla s konkurenco.
 
Ob tem je opozoril, da se je med večletnimi poskusi Agrokorjevega prevzema Mercatorja spremenila celotna paradigma trgovine na drobno, ki se vse bolj odvija preko spletnih trgovin, nekateri trgovci uvajajo "drive" oblike prodaje, tretji pa so vse bolj usmerjeni na odpiranje trgovin v mestnih soseskah, kar tudi znižuje stroške poslovanja.

Novotny je prepričan, da se bodo po združitvi z Agrokorjem spremenili pogoji za dosedanje Mercatorjeve dobavitelje ter da se bodo tudi oni morali bolj prilagoditi trgu.

"Mercatorjevi slovenski dobavitelji so bili privilegirani in so imeli zagotovljen prostor na policah, ne glede na ceno svojega blaga. Tudi to je eden izmed razlogov, zakaj je trpelo poslovanje Mercatorja, ki ni uspel obdržati tržnega deleža," je izpostavil Novotny.
 
Mercatorjeva preobrazba že zaključena
 
Mercator je že povsem v rokah Agrokorja tudi kar zadeva zunanjo podobo, saj je "transformacija" potekala ekspresno hitro. Zaradi zahteve agencij za varstvo konkurence je (bilo) naprodaj več kot 200 nepremičnin Mercatorja, za katere lahko Agrokor pričakuje več kot 200 milijonov evrov, le slabo četrtino manj, kot je Ivica Todorić odštel za nakup večinskega deleža trgovca. Transakcija je bila vredna okoli pol milijarde evrov (nakup delnic plus dokapitalizacija) s prevzemom Mercatorjevega dolga v višini milijarde evrov seveda. Todorićev načrt je, da z novim podjetjem, Adria Retail, prodre tudi na rusko in turško tržišče. Kot največja trgovinska veriga v regiji z 64.000 zaposlenimi ter prihodki okrog sedmih milijard evrov je Agrokor že sedaj med desetimi največjimi verigami v srednji Evropi.
 
Na Hrvaškem in v BiH so se Mercatorjeve prodajalne že "preimenovale" v Konzume, v Srbiji je trgovsko dejavnost pod blagovno znamko Mercatorja dejansko zadržal le še največji Mercatorjev center v regiji, ki je na Novem Beogradu (na fotografiji).

 


Nazaj
 


 
 
 
back to top