IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Ponedeljek, 26.10.2020 || FMCG Brand Forum ONLINE v četrtek iz posebnega studia uredništva InStore v hotelu Hyatt Beograd  |  Od jutri omejitev gibanja na občine  |  Novi ukrepi za zajezitev virusa  |  Svet kmetijsko gozdarske zbornice danes izbira novega predsednika  |  Guinness predstavil brezalkoholno ralzičico piva  |  Coca-Cola European Partners v 5,6 milijard evrov vreden prevzem  |  Groszek z novim logom in prenovo trgovin  |  Lidl (tokrat) z resnimi nameni v BiH   |  Kipper s 56. prodajalno v Kičevu  |  Podpora vinarskemu sektorju za promocijske dejavnosti na ciljnih trgih  |  Kleti Vinakoper na jesenskih ocenjevanjih pripadlo 29 medalj  |  Boots bo prodajal teste na covid-19  |  Trgovine so ob nedeljah zaprte   |  Gomex je "prispel" tudi v Čento  |  Niso zaprte vse trgovine v nakupovalnih središčih  |  Tušev spletni supermarket širi prevzemne lokacije in lokacije dostave  |  OZS poziva k šestemu paketu za pomoč gospodarstvu  |  Poziv trgovcem glede upoštevanja "koronaukrepov"  |  Policijsko uro zaradi pandemije razširili na več kot polovico upravnih območij  |  Sprememba vodstva na Agenciji za kmetijske trge in razvoj podeželja  |   ||
   

Madžarska/Italija: Kitajski CCCC s svilno potjo prek Trsta moti Američane

23.09.2020
Koncern China Communications Construction Company je lani s pristaniško upravo Trsta podpisal dogovore o skupnih vlaganjih, a se je zaradi tega sodelovanja s Kitajsko zdaj znašel na črnem seznamu ZDA. Omenjeno podjetje se poteguje tudi za gradnjo drugega tira Koper-Divača, poročajo Primorske Novice.
 
Sprašujejo se ali zna protikitajsko razpoloženje, ki ga širijo ZDA, vplivati tudi na izbiro izvajalca za drugi tir in na celotne  tržaške načrte?
 
Kitajski državni kolos China Communications Construction Company (CCCC) je namreč glavna gradbena družba pri gradnji infrastrukture na projektu nove svilne poti, s katero hoče Kitajska krepiti gospodarsko povezanost med Azijo in Evropo.
 
Predstavniki CCCC in pristaniške uprave Trst so lani spomladi ob obisku kitajskega predsednika Šija Džinpinga v Rimu podpisali memorandum o sodelovanju; dorekli so možnost kitajskih vlaganj v tržaško pristanišče, skupno vlaganje pristaniške uprave Trst in CCCC v logistični terminal v slovaških Košicah ter podporo izvozu italijanskih prehrambenih izdelkov prek Trsta na Kitajsko.
 
Zunanji minister ZDA Mike Pompeo je oster: "CCCC in njegove družbe so vpletene v korupcijo, plenilska posojila, uničevanje okolja in druge zlorabe na različnih koncih sveta. Kitajski ne smemo dovoliti, da uporablja CCCC in druga državna podjetja kot orožje za svojo ekspanzionistično agendo." Ameriška podjetja ne smejo poslovati s kitajskimi podjetji na črni listi, razen če za to pridobijo izrecno dovoljenje vlade.
 
Predsednik pristaniške uprave v Trstu Zeno D'Agostino odgovarja, da je to stvar vlade v Rimu. "O morebitnem bojkotu CCCC bo odločala vlada in mi bomo to spoštovali,” je poudaril za tržaški časnik Il Piccolo. Glavni razlog, da uresničevanje lanskega dogovora s Kitajsko še ni dobilo zagona, pa D'Agostino vidi v covidu-19.
 
Naj spomnimo, da bo tudi Madžarska v Trstu vzpostavila pristaniško in logistično bazo. Cilj je olajšati in pospešiti transport madžarskih dobrin v tujino, je lani junija napovedal madžarski minister za trgovino Peter Szijjarto.   
 
Investicija v Trstu bo našo vzhodno sosedo stala med 60 in 100 milijonov evrov in jo bodo izvedli na 32 hektarjih površine. Sicer namerava Madžarska v cestno omrežje do leta 2022 vložiti skoraj 10 milijard evrov, v železnice pa približno pol toliko.
 
 
 

Nazaj
 


 
 
 
back to top