IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 21.08.2019 || Alkaloid z naložbo vredno 11 milijonov evrov   |  Agra št.57 pred vrati  |  Carrefour želi podvojiti prodajo organskih proizvodov  |  Valjevska pivovarna proizvaja Jagodinsko pivo  |   Šarec s predstavniki sindikata kmetov o problematiki zveri  |  Fortenova grupa obvestila EK o načrtovanem prevzemu Mercatorja   |  Inšpektorji ugotovili pomanjkljivosti pri obvladovanju tveganj transmaščob  |  Carlsbergu rezultate okrepila premium piva  |  Sinagoga prihodke povečala za 14 odstotkov  |  Bayer prodaja divizijo zdravil za živali  |  Kantar:" Lidl ima že 5,9% tržni delež"  |  Orbico prevzel prodajo izdelkov SC Johnson  |  V Dornavi Lükarski praznik  |  Dober odziv na ločeno zbiranje odpadnega olja na Ptuju  |  Gorenje (tudi) v Velenju gradi in išče delavce za proizvodnjo  |  Logistični center družbe Cargo-partner na Brniku pod streho  |  Henkel objavil letošnje poslovne rezultate  |  100 milijonov evrov za nov upravno-logistični center Mercatorja  |  Soustanovitelj Alibabe Tsai bo edini lastnik Brooklyn Nets  |  Po OBI-ju prihodnjo pomlad nov Eurospar v Trstu  |   ||
   

Slovenija: Kaj so kupci v letu 2018 največ iskali?

12.12.2018
Spletna trgovina je ena izmed najbolj dinamičnih industrij. Na evropskem statističnem portalu Eurostat poročajo, da na spletu prodaja 20 % evropskih podjetij, kar predstavlja 18 % prihodkov od prodaje.
 
 
Podatki se ujemajo z ugotovitvami Statističnega urada Republike Slovenije, ki poroča, da je petina podjetij z vsaj 10 zaposlenimi v letu 2017 del svojega prihodka ustvarilo s prodajo izdelkov ali storitev prek spleta.
 
Število podjetij z vsaj 10 zaposlenimi, ki vršijo spletno prodajo, pa se je v zadnjih 10 letih povečalo za 164 %. Poslovnim prihodkom od prodaje na spletu napovedujejo po poročanjih Statiste, portala za spremljanje statističnih podatkov, letno rast 6,9 % samo v Evropi. V svetovnem merilu bo v letu 2018 obseg ecommerce trga znašal skoraj 3.000 milijard evrov.

Kaj kupce motivira k spletnim nakupom, je kompleksno področje, toda dobiti največ za svoj denar in širok izbor artiklov na zalogi sta le osnova. Priročnost je vodilo digitalne potrošniške ekonomije, ki narekuje trend razvoja na vseh področjih.

Ob koncu leta pogosto naredimo pregled najpomembnejših dogodkov, mejnikov, uspehov, ki so se nam zgodili v iztekajočem se letu. Združili smo podatke več kot 80 milijonov ogledov izdelkov letno na Ceneje.si, slovenskem portalu za primerjalno nakupovanje, in raziskave o nakupnih navadah Slovencev v izvedbi podjetja Ceneje in Valicon. Podatki razkrivajo, kaj so Slovenci najbolj nakupovali v letu 2018 in kako.
 
"Spletno nakupovanje v primerjavi z nakupovanjem v fizičnih trgovinah že dolgo ni več marginalno. V nekaterih kategorijah je celo več kot ena tretjina vseh nakupov opravljenih preko spleta, predvsem so to računalništvo (45 %), avdio in video (35 %) ter foto kategorija (35 %). Dom in vrt pa je kategorija, v kateri kupci iščejo največ informacij na spletu, nakup pa še vedno raje opravijo v fizičnih trgovinah. Velja omeniti še, da smo v Evropi zelo visoko po prodajnih površinah fizičnih trgovin na prebivalca, kar pomeni, da sta lahko splet in fizična trgovina zelo povezana v nakupnem procesu," je o odkritjih raziskave povedal Darko Dujič, direktor Ceneje d. o. o.
 
Pri spletnih nakupih imajo domači trgovci prednost, saj kar 47 % Slovencev nakupuje v domačih spletnih trgovinah, kar je približno enako kot v prejšnjih letih. Število tistih, ki večino nakupov na spletu naredijo v tujih spletnih trgovinah, pa v Sloveniji znaša le 18 %.
 
Slovenski potrošnik ne kupuje le na podlagi cene, temveč na njegov nakup vplivajo pretekle izkušnje s spletno trgovino, hitra dostava in brezplačna poštnina. Spletni potrošniki postajajo vse bolj zahtevni in se čedalje bolj zavedajo, kaj pomeni dobra nakupna izkušnja.
 
NAJ ISKANI IZDELKI 2018: MOBILNA TELEFONA in PAMETNA URA
V letu 2018 so slovenski potrošniki največ izdelkov iskali v kategorijah dom in vrt, računalništvo ter oblačila in obutev. Zrele kategorije, ki enakomerno rastejo, so avdio-video, računalništvo in telefonija. Največji preskok v primerjavi z lani, pa se je zgodil v kategorijah pohištva, orodja in strojev, opreme za dom, kuhinjskih pripomočkov, oblačila in obutve, športov na prostem in vodnih športov, otroške opreme ter vozičkov.
 
Več kot pol milijon krat so bili izbrani izdelki znamk Samsung, Gorenje in Bosch. Iz števila iskanj so dobili tudi seznam najbolj zaželenih izdelkov leta 2018. 
1. mesto: HUAWEI mobilni telefon P20 Lite 64GB DS
2. mesto: SAMSUNG pametna ura GEAR S3 FRONTIER
3. mesto: XIAOMI mobilni telefon Mi A1 64GB (5X)
 
NAJ IZDELKI: ZMAGOVALCI V POSAMEZNIH KATEGORIJAH
Analizirali so 10 priljubljenih kategorij na Ceneje.si in v vsaki poiskali 3 najbolj priljubljene blagovne znamke in najbolj zaželen artikel leta 2018. Kupci GSM telefonov in opreme so lani največkrat preverjali ponudbo pametnega telefona znamke Huawei, med avdio in video opremo Samsung LED TV, med belo tehniko pa BEKO pralni stroj.
 
Zanimivo je, da je stružnica iz kategorije dom in vrt, že 5. po vrsti med vsemi najbolj priljubljenimi izdelki. V kategoriji lepota in zdravje, ob kateri najprej pomislimo na izdelke za osebno nego, ličila in parfumerijo, večino prvih mest zasedajo predvsem aparati za osebno nego.
 
 


Nazaj
 


 
 
 
back to top