IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Četrtek, 28.01.2021 || Nove cene tobačnih izdelkov s 1.februarjem  |  Sejem Alpe-Adria prestavljen na junij  |  GZS za večje subvencioniranje minimalne plače  |  Ribiči poleg cipljev ulovili tudi precej orad  |  Tescu med pandemijo cveti prodaja zelenjave  |  Za sejem "PLMALive!" (lastnih blagovnih znamk) več kot 200 prijavljenih trgovcev   |  Gospodarsko razpoloženje januarja malce boljše   |  Prevzem upravljanja slovenskega paviljona na Expu  |  Amazon širi svoj tehnološki center v Bostonu  |  Od jutri nova dm drogerija v beograjskem naselju Braća Jerković  |  Spar in Rewe brezplačno delita medicinske maske  |  Mladi vinar za leto 2020 je Andrej Erzetič  |  Trgovinska (lepotna) blagovna znamka No7 premagala A-blagovne znamke  |  Sanofi bo proizvajal Pfizerjevo cepivo  |  Napovedujejo sproščanje ukrepov s 1. februarjem  |  Morrisons pospešuje ponudbo PL proizvodov  |  Podjetje JTI že četrtič zapored osvojilo nagrado Top Employer (Naj delodajalec)   |  Pile-Farm letno proizvodnjo jajc povečal na 4,25 milijona  |  Ob boljšanju epidemiološke slike gostinski lokali odprti tudi ponoči  |  Podgoršek:"Horeca je najboljši promotor slovenskih prehranskih izdelkov in živil"  |   ||
   

Slovenija: Jakin:"Dostava na dom pomeni dostavo v dom!"

14.01.2021
Ob današnjem gostovanju na TV Slovenija je Matjaž Jakin iz ZPS (Zveze potrošnikov Slovenije) govoril o nevarnostih nakupovanja prek spleta.
 
 
Matjaž Jakin iz ZPS (Zveze potrošnikov Slovenije) je glede nevarnosti nakupovanja prek spleta povedal:"Zlato pravilo je, da če je nekaj predobro, da bi bilo res, potem verjetno res ni res.To velja za tiste popuste, ki dosežejo 60,70 ali celo 80% in taki "popusti" verjetno pomenijo, da s temi izdelki nekaj ni v redu in gre za ponaredke."
 
Poudaril je, da naj bodo potrošniki torej pozorni, če se na spletni strani oglašujejo izjemni popusti, na vprašanje o dostavi na dom in nedoslednosti glede tega do kod mora dostavna služba dostaviti pakete in kako je z uveljavljanjem reklamacij pa je dejal naslednje:"Po zakonu o varstvu potrošnikov pomeni dostava na dom v bistvu dostavo v dom oz.stanovanje. Zakon to izrecno določa, v praksi pa to trgovci velikokrat drugače razumejo in uporabljajo različne pojme, kar je velikokrat v nasprotju s pričakovanjem potrošnikov. To v praksi pomeni dostavo, ko trgovci dostavljajo samo do vrat in velikokrat tudi celo do zaprih vhodnih vrat stanovanja oz.celo bloka. Zaradi tega bi moral biti glede tega potrošnik izrecno obveščen o tem kaj pomeni dostava. Nekateri trgovci si dostavo v stanovanje namreč razlagajo in jo pojmujejo kot ločeno storitev. Zaradi vsega tega je na tem področju veliko zmede kar potrošnikom onemogoča primerjavo med trgovci in zaradi tega svetujemo potrošnikom, da če niso prepričani o tem, kaj dostava v resnici pomeni, naj ne pričakujejo, da le-ta pomeni tudi vnos v stanovanje ampak naj  pred nakupom vprašajo trgovca še v pisni obliki, kaj z dostavo zagotavljajo in ali se da zagotoviti vnos v stanovanje."

Ob občutni rasti spletnega nakupovanja v koronski krizi, ki je povsem razumljiva, saj je nakup prek spleta pogosto edina možnost, so pri ZPS (Zvezi potrošnikov Slovenije) na njihovi spletni strani pripravili nekaj nasvetov za potrošnike, da bi bil nakup kar se da brezskrben.

Pri spletnem nakupovanju je pasti veliko, zato naj kupec pred vsakim nakupom čim bolj natančno preveri prodajalca, ki upravlja spletno stran. Lažne spletne strani, ki nikoli ne pošljejo kupljenih izdelkov so namreč ena najpogostejših vrst prevar pri spletnih nakupih.

Pogoste so tudi prodaje ponarejenih izdelkov, napačni in zavajajoči opisi dejanskih lastnosti izdelkov ali storitev ter kraja podatkov s kreditnih kartic. Na vprašanje o tem na kaj morajo biti potrošniki pozorni preden trgovcem zaupajo številke svojih bančnih kartic je Jakin odgovoril:"Pri spletnih trgovinah ni nekih tipičnih znakov, ki kažejo na to, da bi lahko šlo za lažno spletno stran oz.prevaro in zaradi tega je treba vedno preveriti kdo je trgovec in ali so podatki jasno navedeni, kontakt trgovcev in mogoče celo podatek o tem, kdaj je bila ustanovljena domena."

Nazaj
 


 
 
 
back to top