IN STORE in your country:
|
|
![]() |
SLOVENIJA | Četrtek, 28.01.2021 | || | || |
Slovenija: Jakin:"Dostava na dom pomeni dostavo v dom!"14.01.2021
![]() Matjaž Jakin iz ZPS (Zveze potrošnikov Slovenije) je glede nevarnosti nakupovanja prek spleta povedal:"Zlato pravilo je, da če je nekaj predobro, da bi bilo res, potem verjetno res ni res.To velja za tiste popuste, ki dosežejo 60,70 ali celo 80% in taki "popusti" verjetno pomenijo, da s temi izdelki nekaj ni v redu in gre za ponaredke."
Poudaril je, da naj bodo potrošniki torej pozorni, če se na spletni strani oglašujejo izjemni popusti, na vprašanje o dostavi na dom in nedoslednosti glede tega do kod mora dostavna služba dostaviti pakete in kako je z uveljavljanjem reklamacij pa je dejal naslednje:"Po zakonu o varstvu potrošnikov pomeni dostava na dom v bistvu dostavo v dom oz.stanovanje. Zakon to izrecno določa, v praksi pa to trgovci velikokrat drugače razumejo in uporabljajo različne pojme, kar je velikokrat v nasprotju s pričakovanjem potrošnikov. To v praksi pomeni dostavo, ko trgovci dostavljajo samo do vrat in velikokrat tudi celo do zaprih vhodnih vrat stanovanja oz.celo bloka. Zaradi tega bi moral biti glede tega potrošnik izrecno obveščen o tem kaj pomeni dostava. Nekateri trgovci si dostavo v stanovanje namreč razlagajo in jo pojmujejo kot ločeno storitev. Zaradi vsega tega je na tem področju veliko zmede kar potrošnikom onemogoča primerjavo med trgovci in zaradi tega svetujemo potrošnikom, da če niso prepričani o tem, kaj dostava v resnici pomeni, naj ne pričakujejo, da le-ta pomeni tudi vnos v stanovanje ampak naj pred nakupom vprašajo trgovca še v pisni obliki, kaj z dostavo zagotavljajo in ali se da zagotoviti vnos v stanovanje."
Ob občutni rasti spletnega nakupovanja v koronski krizi, ki je povsem razumljiva, saj je nakup prek spleta pogosto edina možnost, so pri ZPS (Zvezi potrošnikov Slovenije) na njihovi spletni strani pripravili nekaj nasvetov za potrošnike, da bi bil nakup kar se da brezskrben.
Pri spletnem nakupovanju je pasti veliko, zato naj kupec pred vsakim nakupom čim bolj natančno preveri prodajalca, ki upravlja spletno stran. Lažne spletne strani, ki nikoli ne pošljejo kupljenih izdelkov so namreč ena najpogostejših vrst prevar pri spletnih nakupih.
Pogoste so tudi prodaje ponarejenih izdelkov, napačni in zavajajoči opisi dejanskih lastnosti izdelkov ali storitev ter kraja podatkov s kreditnih kartic. Na vprašanje o tem na kaj morajo biti potrošniki pozorni preden trgovcem zaupajo številke svojih bančnih kartic je Jakin odgovoril:"Pri spletnih trgovinah ni nekih tipičnih znakov, ki kažejo na to, da bi lahko šlo za lažno spletno stran oz.prevaro in zaradi tega je treba vedno preveriti kdo je trgovec in ali so podatki jasno navedeni, kontakt trgovcev in mogoče celo podatek o tem, kdaj je bila ustanovljena domena." Nazaj
|
|
|