IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Torek, 18.06.2019 || Nevarnost pesticida klorpirifos za zatiranje škodljivcev na pridelkih  |  Tretjina Evropejcev dnevno uživa prehranska dopolnila  |  Effie Slovenija 2020 z novim vodstvom  |  Pingo Doce za pakiranja uporablja plastiko iz oceanov  |  Sainsbury's uvaja "otoke" za natakanje vode  |  Coop odprl prvo "non-stop" trgovino brez blagajn  |  Hercegovska jabolka uživajo tudi na Maldivih  |  Prvi Gomex v beograjski Borči  |  Violeta prevzela čapljinsko podjetje Lasta  |  Prihodki trgovine v prvem četrtletju letos navzgor za 10 %  |  Mesarji lahko gostincem prodajo le četrtino blaga  |  Ob lansiranju nove embalaže Žitovega Zlatega polja o ogljikovih hidratih  |  Gorivo od polnoči precej cenejše  |  Budimke (še vedno) noče nihče  |  Zaključen stečaj Klasja  |  Jagros 28. junija odpira nov center v Šentjurju  |  Študija: Jadransko morje med najbolj onesnaženimi s plastiko  |  Nestlé se še naprej usmerja (tudi) h konditorjem  |  Zelena luč za povečanje uvoza govedine iz ZDA  |  Bayer v iskanje zamenjave za glifosat namenja 5 milijard evrov  |   ||
   

BiH/Hrvaška/Slovenija: INTERVJU: Ćorluka: "Z vlažnimi robčki je Violeta vodilna na trgu Slovenije"

27.03.2019
Petar Ćorluka je podjetje Violeta ustanovil leta 2001, blagovno znamko z enakim imenom pa je lansiral leto kasneje. Začel je s proizvodnjo toaletnega papirja, papirnatih in vlažnih robčkov, plenic, čistil in mehčalcev. Je eden vodilih bosanskohercegovskih proizvajalcev in izvoznikov.
 
S katerimi težavami in izzivi ste se soočali, če se vrnete v čas, ko ste ustanovili podjetje in blagovno znamko Violete?

Takrat je bilo vse veliko težje, ker smo se morali prvič srečati s številnimi ovirami in izzivi, a zelo pomembna sta začetno navdušenje in pozitivna energija, saj je z njima vse veliko lažje. Zahvaljujoč dobremu distributerju, želji in energiji smo nadaljevali z razvojem in napredkom. To je razlog, da smo danes tu, kjer smo.

V katerem segmentu upravljanja oz. menedžeriranja s podjetjem pa imate največ izzivov?

Stroji, tehnologije, trgi in navade potrošnikov predstavljajo nekaj, kar se vsakodnevno spreminja in napreduje in zato smo ravno mi tisti, ki se moramo zato hitro spreminjati, da bi lahko vse spremljali in bili uspešni. Spremembe so bistvene in to je edina stalnost, pri kateri vztrajamo pri svojih ljudeh in partnerjih. Rekel bi, da največjo pozornost namenjamo razvoju zaposlenih in ustvarjanju kadrov, ki upravljajo in vodijo naše delovanje ter in tako ustvarjajo dodatno vrednost. Ustvarjamo sistem in okolje, ki sestavljata tak razvoj, saj so lahko samo v takem primeru naši ljudje samostojni, odgovorni in maksimalno angažirani.

Z izjemo naložbe o širitvi obrata v Grudah, ki jo izvajate sedaj, katere so še druge naložbe, ki jih nameravate uresničiti še letos? 

Kar zadeva proizvodnjo in našo distribucijo, delujemo s tremi tovarnami in 14 distribucijskimi centri na Hrvaškem in v BiH. Sicer pa smo stalno odprti, kar zadeva projekte in naložbe. V Grudah širimo proizvodni obrat za novih 6500 m² in povezujemo proizvodnjo s skladiščem prek avtomatiziranih trakov in robotov. Tudi v Sarajevu se širimo za dodatnih 2000 m², v Bihaću smo zgradili nov distribucijski center itd. Sicer pa vsi naši logistični centri funkcionirajo prek WMS („Warehouse managment system"). Lani smo investirali v digitalizacijo in „software", ki spremljata proizvodnjo in nam omogočata velike prihranke v denarju in času. Kar zadeva proizvodnjo, smo investirali tudi v nov stroj za vlažne robčke, kar bo podvojilo naše zmogljivosti. To je bila naša stvarna potreba, saj nam v celotni regiji močno rastejo tržni deleži. Poleg tega načrtujemo prodore na nove trge, kamor nameravamo oditi pripravljeni. Tisto, kar je novost, je tudi nov stroj, ki bo začel kmalu delovati v Zagrebu, namenjen pa je za proizvodnjo velepapirnatih brisač in medicinskih rol papirja, ki jih uporabljajo v zdravstvenih ustanovah, spa centrih, kozmetičnih salonih itd. Za te proizvode obstaja trg in prepričani smo, da bo s tem cela kategorija dobila dodatno vrednost in rast. Do konca leta bomo začeli še s proizvodnjo higienskih vložkov na novem stroju, kjer ravno tako pripravljamo neke inovacije. Kakor koli, v glavnem se zavedamo, da se moramo stalno razvijati in prilagajati, da bi lahko spremljali potrošnike in trge. V okviru skupine Violeta obstaja posebno podjetje, ki se ukvarja s turizmom in tudi na tem področju imamo veliko število odprtih projektov in naložb, ki zadevajo hotele v Baški Vodi, Makarski, Zagrebu itd.

Kje vse nastopa Violeta in kateri so odločilni dejavniki za vaš izbor glede tega, v kateri državi boste investirali, kar zadeva odprtje lastnega ali partnerskega podjetja, kjer boste nato razvijali blagovne znamke?

Lastna podjetja imamo v Sloveniji, na Hrvaškem in v Bosni in Hercegovini, kjer se nahaja uprava podjetja. Na ostalih trgih, kamor izvažamo, pa imamo distributerje. Naj naštejem le nekatere: Srbija, Črna gora, Makedonija, Katar, Švedska, Madžarska, Nemčija, Avstrija, Abanija, Kosovo itd. Do konca leta načrtujemo nastop na bolgarskem, poljskem in grškem trgu, kjer smo že v procesih zaključnih pregovorov. Za odhode in širjenja na nove trge se odločamo prek distributerjev, do odločitev pa prihajamo na osnovi globoke analize trga, konkurence in navad potrošnikov.
 
Kako pa politično stanje določene države vpliva na načrte glede vašega investiranja in sprejemanja pomembnih poslovnih odločitev?
 
Vsekakor politične odločitve vplivajo na naše načrte in razvoj. Trudimo se prilagajati vsaki novonastali situaciji in spoštujemo zakonodajo, da bi se na najboljši način spoprijeli s spremembami.

Kakšni so rezultati prodaje v državah regije Adria?

V principu smo zadovoljni z rezultati v celi regiji, na večini trgov nekdanje Jugoslavije pa tako ali tako zasedamo prvo ali drugo mesto, kar je tudi cilj.

In v kateri smeri se bo po vašem mnenju razvijala trgovina v Adria regiji? Se bo delila ali združevala? Ali lahko pričakujemo večji razvoj spletne trgovine glede na to, da imajo na nekaterih trgih diskonterji velik delež?

Kar zadeva trende trgovin v Zahodni Evropi, ne obstaja država, v kateri tri ali štiri največje trgovinske verige ne sestavljajo več kot 50% deleža v skupni trgovini. Dosedanje izkušnje nam kažejo, da imajo zahodni trendi velik vpliv na našo regijo ter da bo v prihodnosti prišlo do konsolidacije in združevanja trgovine. Poleg tega je treba omeniti, da je digitalizacija pomemben pogoj za rast in razvoj trgovine v globalnih pogojih. Pričakujemo, da bo v prihodnosti še bolj zaživela spletna trgovina tudi pri nas ter in da bodo v procesih popolne digitalizacije pred trgovinami veliki izzivi. Spletna trgovina beleži stalno rast in menimo, da naša regija ne bo zaostajala ter da se bo vključevala v proces digitalizacije v in uvajanja večkanalne strategije trgovine. Tu gre za posebno pomembno razmerje med trgovino in potrošnikom.

Ob tem, da je Violeta proizvajalec, pa je tudi distributer velikega števila blagovnih znamk. Če vemo, da je v distribuciji čas zelo pomemben, kaj za vas pomeni to, da je blago pravočasno dostavljeno in koliko je potrpljenja, da se z dostavo zamuja?

 
Violeta je distributer blagovnih znamk, kot so: Fererro, Barilla, Pik, Paladin, Dr. Oetker, Evian, Ehrmann in mnoge druge. Seveda nam je popolnoma jasno, da sta čas in kakovost dostave zelo pomembna. Zaradi velikega števila kupcev in izdelkov, ki jih imamo, stalno vlagamo v dobro organizirano distribucijsko mrežo, razvoj procesov in pravilno izkoriščenost vseh zmogljivosti. Z uvedbo WMS-a (Warehouse Management System), smo dosegli še dodaten napredek naše distribucijske mreže, spremljamo vsak izdelek, našim kupcem pa dostavljamo blago v roku od 24 do največ 48 ur.

Kako vam gre na slovenskem trgu, kamor ste vstopili že leta 2011?

 
Na slovenskem trgu imamo svoje podjetje (v Ljubljani na Dunajski cesti 199, op. p.) in tako lahko sami poskrbimo za distribucijo svojih izdelkov. Kot na vsakem trgu je naš cilj tudi v Sloveniji stalni napredek, pridobivanje novih kupcev, uvajanje novih kategorij. Najboljši pokazatelj uspešno vloženih naporov so vlažni robčki, s katerimi smo vodilni na trgu Slovenije. 
 

Kakšne načrte ima Violeta še v Sloveniji?

Podjetje Violeta vedno teži k nečemu večjemu, vedno si želimo nekaj novega, boljšega. Naš načrt v prihodnosti je, da še bolj okrepimo položaj na trgu, da razvijamo nove kategorije, dosegamo boljše deleže naših izdelkov v kategorijah, kjer smo prisotni. Poleg tega vlagamo tudi precej sredstev v marketinško oglaševanje in TV- kampanje, posebej s proizvodi, s katerimi se na trgu šele pojavljamo.

Ali vam Paloma predstavlja močno konkurenco?

 
Na vsakem trgu obstajajo trije ali štirje resni igralci v kategorijah, kjer delujemo. To je nekaj povsem normalnega in ne bi bilo dobro, da je drugače. Potrošnik je ta, ki izbira, ravno zdrava in korektna konkurenca pa vplivata na to, da izdelki napredujejo, se razvijajo in da gremo lahko le tako vsi naprej in na boljše. Mi spoštujemo vse konkurente, tako tudi Palomo. Oni so blagovna znamka z dolgoletno tradicijo na teh prostorih.

 
V Bosni in Hercegovini, Makedoniji in nasploh v velikem delu regiji predstavlja veliki problem odhod mladih ljudi v tujino. Ali se soočate s pomanjkanjem delavcev in kako vam uspeva zadržati delavce in jih imeti zadovoljne?

Res je dejstvo, da se veliko mladih ljudi odloča za življenje v tujini in to v vsakem primeru predstavlja udarec za gospodarstvo in vse segmente. Zaradi povečevanja obsega posla vsako leto povečujemo število zaposlenih in doslej nismo imeli večjih izzivov, kar zadeva kadrovanje. Del delavcev, ki so odšli v Nemčijo, se je vrnil. Res je, da so tam dohodki višji, a enako tudi življenjski in stroški namestitve. Šele ko se vse skupaj sešteje, lahko vsak sam oceni, ali gre ali ne. Mi se trudimo, da vsako leto ponujamo boljše pogoje svojim zaposlenim. Tako kot so trgu prepuščeni izdelki, enako velja za delodajalce in to ni nič novega. Delavci se odločajo za delo, kjer jim je bolje.
 
Violeta predstavlja blagovno znamko, ki je družbeno odgovorna. Kaj je tisto, kar vas k temu spodbuja in koliko to vpliva na prepoznavnost?

Mi smo del družbe, kjer poslujemo in zaradi tega skušamo dati svoj prispevek tudi na tem področju. Naj omenim naše sodelovanje z več kot 60 porodnišnicami, a tudi mnoge druge projekte, ki so najpogosteje v korist otok, žensk in ostalih. Sicer pa vsi naši zaposleni, ki dobijo dojenčka, od podjetja dobivajo plenice in robčke za dojenčke. Naši zaposleni delijo enake vrednosti in kulturo in nedavno sem bil še posebej ponosen in srečen, ko so se naše zaposlene delavke na dan žena 8. marca, odrekle tradicionalni proslavi in darilom v korist žensk v varnih domovih v BiH. Ta projekt so poimenovale "Violetine ženske ženskam".

S kakšnimi rezultati ste zaključili leto 2018 in kakšne so vaše napovedi za letos?

 
V letu 2018 smo imeli na ravni skupine rast prometa v višini 8 %, v prvem kvartalu leta 2019 pa že beležimo rast v višini 15 % in z novimi naložbami pričakujemo, da bomo ostali v tem trendu.
 
 
V Grudah tovarna vredna 20 milijonov evrov

Violeta zaposluje več kot 900 delavcev in je s tremi tovarnami in štirinajstimi distribucijskimi centri prisotna v BiH in na Hrvaškem oz. Sloveniji, v ponudbi pa imajo dvesto različnih izdelkov v petnajstih higienskih kategorijah. Samo proizvodni kompleks v Grudah je vreden 20 milijonov evrov in bo po prenovi še več.




Nazaj
 


 
 
 
back to top