IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 14.11.2018 || Danes v Ljubljani Ceneje.si razglaša spletne trgovce leta (VIDEO)  |  Coles pripravlja avtomatizirane distribucijske centre  |  Nemški Tönnies prelaga prihod  |  ZANIMIVOST: Azijec za tartuf odštel 85.000 evrov!  |  MHP kooperantom Perutnine Ptuj obljublja nadaljnji razvoj  |  Lidl učinkoviteje z (ne)uporabo plastike  |  Evropski teden zmanjševanja odpadkov   |  Za 5. beograjsko FMCG konferenco revije InStore, ki bo 22. novembra, že 380 rezervacij  |  Amazonov drugi dom bo razpet med New Yorkom in Arlingtonom  |   21. Slovenski festival vin v četrtek in petek  |  Skupina Kofola v devetih mesecih povečala prihodke in dobiček  |  Bayer (po prevzemu Monstanta) s stabilnim poslovanjem  |  Mlekarna Mihajlović lansirala novo blagovno znamko   |  Tradicionalni slovenski zajtrk kot priložnost za osveščanje  |  Francozi kot prvi prepovedali vseh pet pesticidov, zaradi katerih umirajo čebele  |  Agrokorjeva podjetja odkupujejo kar 40% skupnega "CRO" nasada mandarin  |  Odprli novi trgovino Žabac Food Outlet v zagrebškem Importanne Centru  |  Letošnji dan slovenske hrane poudarja pomen kakovosti tal  |  Medex tokrat z manjšim dobičkom  |  Rekordna žetev soje   |   ||
   

Svet: INTERVJU: Antoine Redier:"Doba integrirane 4PL logistike"

09.11.2018
Objavljamo pogovor z izvršnim podpredsednikom 4PL rešitev v skupini GEFCO, ki je pred nekaj dnevi obnovila štiriletno partnerstvo z Opel/Vauxhall. Kaj je 4PL logistika, katere so njene prednosti in kam stremi prihodnost logistike...

Ali lahko razložite kaj pravzaprav so 4PL rešitve v logistiki?

Model 4PL se je pojavil že 20 let nazaj, vendar pa mnoga podjetja ne (pre)poznajo razlik in prednosti med 3PL in 4PL rešitvami. Razliko lahko razložimo na primeru gradnje hiše. V primeru, da ima stranka izdelan arhitekturni načrt, sama razdeli delo med ekipami, nadzira nabavo in gradnjo - to lahko primerjamo s storitvami 3PL. Če pa stranka opiše svoja pričakovanja v smislu stila hiše, njene funkcionalnosti, glede na proračunske in dobavne kriterije, izvajalec pa je odgovoren za načrtovanje in izvedbo gradnje s kvalificiranimi, nadzorovanimi podizvajalci, je to celovita rešitev primerljiva s 4PLintegratorjem", ki jo ta ponuja na področju logistike. Poenostavljeno, 4PL pomeni "outsourcing" logistične storitve. Naročnik običajno nima lastnih logističnih oddelkov. Pomembno je, da so operacije zelo personalizirane, saj so od začetka do konca izdelane za točno določeno podjetje. To je način po katerem delujemo v GEFCO, saj so naše ekipe locirane zelo blizu pisarn naročnika in tako lahko vsak trenutek zagotovimo, da so naše izvedene storitve natančen in pravočasen odgovor na aktualne izzive.

Komu so rešitve 4PL namenjene?

Rešitve modela 4PL uspešno delujejo v podjetjih vseh velikosti. Model je uporaben predvsem v podjetjih z nerazvitimi logističnimi oddelki, ki se soočajo s pomanjkanjem virov in izkušenj pri oblikovanju logističnih procesov in nezadostnim poznavanjem tega področja. Logistični oddelki z majhnim številom zaposlenih pogosto težko obvladujejo obsežno logistiko in načrtovanje. Hitro spreminjajoče se strukture upravljanja in s tem povezani premiki v logističnih zahtevah, logističnim oddelkom otežujejo vzdrževanje in nadgradnjo zahtevane učinkovitosti, zlasti pri oblikovanju rešitev in pridobivanju ustreznih logističnih operaterjev, specializiranih za določene trge in storitve. In tu je tista dodana vrednost, ki jo prinašajo inženirji GEFCA. 

Katere so ključne prednosti 4PL logističnih storitev?

Ključne prednosti so poznavanje trga, ki ga ima ponudnik 4PL storitev, optimizacija stroškov in večja učinkovitost logističnih operacij. Družbi, ki koristita celovite 4PL storitve GEFCA, sta na primer Skupina PSA, ki je lastnica blagovnih znamk kot so Citroen, Peugeot in ameriška korporacija General Motors, ki prodaja avtomobile Chevrolet v Evropi in Rusiji. Rešitve 4PL omogočajo strankam dostop do globljih plasti trga, če se slikovito izrazim. S podpisom pogodbe za 4PL storitve GEFCA, podjetja na primer pridobijo tudi pregled nad tem, kateri 3PL operaterji na trgu ponujajo najboljše storitve in cene. Podjetja, ki uporabljajo 4PL imajo tudi storitve zunanjega računovodstva, ki preverja točnosti računov, ureja davčne zadeve in poročila. Integrator 4PL storitev podjetjem ponuja tudi uporabne IT rešitve, ki izboljšujejo učinkovitost nabavnih in računovodskih operacij. Storitev vključuje tudi upravljanje zunanjih sodelavcev in razdelitev administrativnih stroškov med več podjetij. 4PL model ponuja prihranke, dostop do znanja o trgu in trendih ter prenese odgovornost za kakovost storitev na izvajalca. Samoupravljanje logistike le redko ponuja takšen potencial, saj imajo podjetja, ki delujejo na trgu, le znanje o svojih lastnih tokovih. 

Ali lahko torej s 4PL storitvami GEFCO zagotovi tudi prihranek pri logističnih stroških?

Brez dvoma in natanko to je cilj naše štiriletne pogodbe z Opel/ Vauxhall. Managerji so prisiljeni, da prestrukturirajo logistične oddelke, zmanjšajo stroške, prihranijo čas in racionalizirajo procese. Naša odgovornost je, da dosežemo te cilje. Imamo znanje in ekipe naših inženirjev vedno raziskujejo nove rešitve, ki so vedno bolj učinkovite in se odražajo tudi v nižanju stroškov. Naše storitve na drugi strani naročniku omogočajo, gre predvsem za večja podjetja, da se osredotočajo na svoje osnovne dejavnosti, na primer proizvodnjo. Svoje vire vlagajo v trg in izdelke, dizajniranje procesov, sinergije in logistiko pa prepustijo zunanjemu izvajalcu na katerega se lahko zanesejo in ga lahko na transparenten način tudi nadzirajo. Odločitev podjetja, da se odloči za zunanjega izvajalca je težka, vendar prinaša na dolgi rok brez dvoma prinaša koristi. 

Druga prednost 4PL modela je način kako se organizirajo ponudbe v imenu naročnika. Kaj točno to pomeni? 

To pomeni, da naročniku ni potrebno vključevati svojih zaposlenih in izvajati naporne postopke. Zaupanje v delo 4PL integratorja se v osnovi nanaša predvsem na odnos z naročnikom. Saj se spomnite primera hiše? Varovalna klavzula vsebuje vse informacije o poslovnih potrebah in poslovanju stranke. Izbirni postopek za ponudnike 3PL storitev je pregleden in temelji izključno na v naprej določenih merilih za izbor, ker se oddelek za nabavo, ki pripravi postopek, loči od operativnih skupin. Naročnik lahko, če tako želi, izrazi željo po določenih podizvajalcih in ima tako aktivno vlogo pri končni odločitvi. V GEFCU stranki zagotavljamo popolno transparentnost in neodvisnost pri izboru 3PL podizvajalcev. Storitev 4PL je povsem ločena od drugih prostorov z zgradbi tudi z varnostnimi vrati skozi katera lahko vstopajo le zaposleni na 4PL oddelku. 

Kakšna bo prihodnost logistike?

4PL  tukaj in bo ostal. Kot običajno, bo hitrost sprememb narekovala nevidna roka na trgu. Če želijo podjetja ostati na trgu konkurenčna, se bodo morala osredotočiti na svoje osnovne dejavnosti, logistiko pa prepustiti izvajalcem 4PL storitev. Digitalizacija logističnega sektorja bo dodatno spodbudila ta trend. Ne pozabimo na to, da so podjetja včasih tako mislila tudi o samem prevozu! Želeli so svoje avtomobile in niso zaupali prevoznikom. Nato se je razvila storitev 2PL, kasneje še 3PL. In zdaj smo v fazi uporabe storitev 4PL. Prepričan sem, da bodo podjetja izvajalce 4PL storitev vse bolj pogosto prepoznala kot strateške partnerje, brez katerih bo težko doseči dobre poslovne rezultate.




Nazaj
 


 
 
 
back to top