IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 29.05.2020 || DARKO LUKIĆ: 19.junija 1.FMCG webinar za prodajne in marketinške profesionalce  |  Tuš odprl priročni market v Petrovčah  |  Lah: "Predlog nedeljskega zaprtja trgovin obvezno na Ekonomsko-socialni svet!"  |  Aprila 99-odstotni padec prenočitev  |  Aldi postavlja semaforje za omejevanje števila kupcev  |  Philip Morris TKP lansiral IQOS v Severni Makedoniji  |  Skupina Mercator v prvem četrtletju z rastjo prihodkov in dobička  |  ZANIMIVOST: V vinogradu našli staro-rimljanski mozaik  |  Tesco po več kot 40 letih začel prodajati bela jajca  |  Skupina Casino se preusmerja na sosedske trgovine  |  NLB na pomoč pri promociji kmetov in zadrug  |  Emotion prevzel del tovarne Gorenja Home v Zaječarju  |  Tovarna Perutnine Ptuj iz Srbca kmalu z dovoljenjem za izvoz v Evropsko skupnost  |  Gostinci nezadovoljni z ukrepi NIJZ   |  V Brežicah 100.000 evrov za podporo kmetijstvu  |  Zaščitimo nove kmetijske proizvode!  |  Cegnar za Finance:"Sinergija s Pošto se že pozna"  |  Petra Juvančič, nova izvršna direktorica Združenja Manager  |  Alibaba išče (vsaj) 100.000 "influenserjev"  |  NIJZ ob svetovnem dnevu brez tobaka opozarja mlade  |   ||
   

Slovenija: Čizmić: "Zaposleni so zelo solidarni"

25.03.2020
Za ljubljanski Dnevnik je ukrepe ob pojavu krize s koronavirusom za največjega trgovca, Mercator, predstavil predsednik uprave, Tomislav Čizmić. Poudaril je, da so imeli in imajo za rešitev trenutnih razmer pripravljenih več scenarijev.
 
 
V intervjuju za Dnevnik je povedal kako so se pripravili, ko je bilo jasno, da eksplozije koronavirusa ne bo mogoče hitro pogasiti?
 
"Ob nastopu krize zaradi hitre širitve koronavirusa smo začeli zbirati vse možne informacije v tujini. Pred mesecem in pol, daleč pred izbruhom v Italiji, kaj šele v Sloveniji, se je prvič sestala krizna ekipa. Začeli smo analizirati, kakšne vplive ima lahko nastala situacija na Mercatorjevo poslovanje z vseh vidikov. Preučili smo različne scenarije o tem, kolikšno moč bi lahko imel koronavirus na zaposlene v naših prodajalnah, možnem vplivu na promet in likvidnost. Pripravljeni smo bili, da v primeru zaprtja več naših prodajaln zagotovimo nemoteno oskrbo z živili. Vsi izdelani scenariji so vključevali odgovornost do zdravja zaposlenih in kupcev, do nemotene preskrbe prebivalstva in normalnega delovanja celotnega sistema Mercator. Med drugim smo že pred dobrim mesecem naročili dodatne količine ključnih izdelkov: moke, sladkorja, olja, testenin, higienskih izdelkov, razkužil… Začeli smo iskati zaščitne maske in določene količine nam jih je uspelo tudi kupiti. Aktivnosti dnevno koordiniramo z vladnim kriznim štabom, z upravo za reševanje in ministrom za gospodarstvo Zdravko Počivalškom."
 
Od približno 10.000 delavcev Mercatorja jih je v Sloveniji v trgovinah zaposlenih okoli 6000, glede zašlitnih mask pa je povedal:
 
"V vseh trgovinah imajo zaposleni maske na razpolago. Uvedli smo vrsto ukrepov za zaščito zdravja zaposlenih in kupcev. Zaradi krepitve krize, večjega števila okužb in večjega povpraševanja po maskah smo naročili dodatne količine, približno 600.000 mask."
 
Na vprašanje ali je bila pri katerem od zaposlenih potrjena okužba je odgovoril:
 
"Ne. Zaposleni so zelo solidarni. Za angažma v teh okoliščinah jih lahko maksimalno pohvalim. Zavedati se moramo, da je Mercator sistemskega pomena za Slovenijo, da ima več kot 30-odstotni tržni delež in da je delo vseh nas, sploh pa zaposlenih v prodajalnah in logistiki, izjemnega pomena za nemoteno preskrbo prebivalstva. Prizadevnost zaposlenih bomo nagradili, za vse zaposlene v operativi že velja poseben dodatek v višini 30 odstotkov osnovne plače. Od vseh trgovcev smo se prvi odločili za takšne nagrade."
 
Kateri so ključni nabavni trgi sadja in zelenjave za Mercator ter kolišen je delež nabavljene zelenjave in sadja pri slovenskih dobaviteljih?

"Italija, Španija, Hrvaška, Turčija. Od aprila naprej se pri zelenjavi začne sezona v Sloveniji, od maja naprej pa pri sadju. Od 30 do 50 odstotkov, odvisno od sezone. Obstajajo izjeme, kot so krompir, ki ga nabavimo v večjih deležih, kot znaša samooskrba v Sloveniji, čebula, korenje, zelje… Po podatkih državnega statističnega urada je bila leta 2018 posebno nizka stopnja samooskrbe z zelenjavo (39 odstotkov), sadjem (48 odstotkov), krompirjem (48 odstotkov) in žiti (68 odstotkov)."
 
Tomislav Čizmić ima 20 let izkušenj na vodilnih mestih v gospodarstvu in v segmentu vodenja ter poslovnih prestrukturiranj podjetij. Spomladi leta 2017 je prevzel funkcijo predsednika uprave družbe poslovnega sistema Mercator, d. d.
Uprava je pod njegovim vodstvom v samo nekaj dneh po imenovanju sklenila dogovor z bankami upnicami, do konca istega leta pa izvedla potrebne ukrepe za ponovni vstop Mercatorja na trg Bosne in Hercegovine, za prevzem Mercatorjevih trgovin na tem trgu ter znova zagnala projekt monetizacije in zagotovila pogoje za Mercatorjevo stabilno in uspešno nadaljnje poslovanje.


Nazaj
 


 
 
 
back to top