IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 15.08.2020 || Velika Britanija uvaja karanteno za Francijo  |  Črna gora spet odprta za sosede  |  Mediana: "Več kot polovica z manj obiski v trgovinah"  |  Voka Snaga poziva na pravilno zbiranje bioodpadkov  |  Nov Univerexport v Zrenjaninu  |  Za dezinfekcijska sredstva bo šlo 7,2 milijona litrov vina  |   ZDA zadržale (visoke) carine za evropske izdelke  |  Zavezništvo Agecore se je (po 200 dneh) pobotalo s Coca-Colo  |  Sky Cola na naslovnici z Wonder Woman  |  Nestlé razvija napitek iz grahovih proteinov  |  ZN v Libanon že poslali 50 tisoč ton moke  |  Amazon na jugu Indije zagnal spletno prodajo zdravil  |  Carrefour doniral 40 ton hrane Libanonu  |  Walmart in Instacart s skupnim projektom hitre dostave  |  Eurospin danes odprl najprej v Zadru!  |  Na Obali zadovoljni s turističnim obiskom  |  TC Voli odprl objekt v Danilovgradu   |  ZANIMIVOST: Nekdanja žrtev napada Edena Hazarda obogatela z vodko  |  "Jana summer alarm by Saatchi Croatia"  |  V Galiciji zaradi koronavirusa prepovedali kajenje  |   ||
   

Slovenija/Hrvaška: Čizmić: "V BTC bo največja investicija Mercatorja v zgodovini vredna 130 milijonov evrov"

20.06.2020
Strategijo sodelovanja s slovenskimi dobavitelji in načrte Mercatorja je na sedežu GZS (Gospodarske zbornice Slovenije) 9. junija ob glavnem izvršnem direktorju Fortenova grupe, Fabrisu Perušku, predstavil tudi Tomislav Ćizmić, predsednik uprave Skupine Mercator. 
 
Potem ko je agencija za varstvo konkurence Agrokorju izrekla globo v znesku 53,9 milijona evrov, ker ni priglasil koncentracije po prevzemu Costelle, je ljubljansko okrajno sodišče hrvaškemu koncernu prisodilo petdestkrat nižjo globo, namesto 53,9 milijona evrov sedaj en milijon, kar pomeni, da bo prenos Mercatorja na Fortenovo veliko lažji (beri cenejši). In zaradi tega zdaj lažje dihajo tudi v Mercatorju, ki ga je predsednik uprave na srečanju z dobavitelji in mediji, predstavil takole.
 
 
"Kakor vsi vemo, je Mercator največji slovenski in regionalni trgovec in prvi ali vodilni trgovec na vsakem od naših trgov: Slovenije, BiH, Srbije in Črne gore. Imamo več kot 20.000 zaposlenih, kupci v naših trgovinah vsak teden opravijo več kot 5 milijonov nakupov. Imamo več kot milijon kvadratov trgovskih površin in več kot 1,8 milijona aktivnih uporabnikov kartic zvestobe, kot je Pika v Sloveniji, kjer jo ima praktično vsako gospodinjstvo,tj. 700.000, ki jo tudi aktivno uporablja. Letno nabavimo za več kot 1,2 milijarde evrov blaga od lokalnih in regionalnih dobaviteljev, kar je več kot 70 % celotne nabave skupine Mercator. Odgovorni smo za vsaj 200.000 družin in letno plačamo več kot 170 milijonov evrov različnih davkov, prispevkov in dajatev."
 
"Leta 2017 smo postavili zelo jasno strategijo, ki je taka, da smo najboljši lokalni trgovec na vsakem od naših trgov in da smo najboljši partner lokalnim in regionalnim dobaviteljem. Zelo jasno smo opredelili, kaj je naša dodana vrednost za kupce, aktivno smo delali na naši konkurenčnosti, razdolževanju. Uspešno smo opravili strategjo, ki smo jo konec lanskega leta prenovili za nadaljnje obdobje v tretji fazi izvajanja. To se vidi tudi na naših rezultatih. Pred kratkim smo predstavili letno poročilo za 2019 in tudi za prvi kvartal letošnjega leta. Jasen je pozitiven trend, da smo rezultate bistveno izboljšali in zmanjšali našo zadolženost. Za praktično več kot polovico, iz več kot štirinajstkratnika na nekje okoli petkratnik neto dolga EBITDA."
 
"Da smo to naredili, gre zasluga naši projekciji in ponudbi, ki jo imamo v trgovinah. V osnovi naše strategije sta diferenciacija in relevantnost za kupce. Na vsaki lokaciji in na vsakem trgu moramo biti drugačni in "relevantni". Da kupec na določeni lokaciji dobi tisto, kar želi, a tudi nekaj drugačnega, so v osnovi naše ponudbe lokalne in regionalne znamke. Kot veliko konkurenčno prednost imamo največji program zvestobe v regiji, razvijamo nove koncepte trgovin in inovacije. Ko govorimo o ponudbi, je osnovno lokalno, in zaradi tega smo razvili različne projekte, kot so "Radi imamo domače" v Sloveniji, "Ukusi moga kraja" (Okusi mojega kraja) v Srbiji, "Rado imamo domaće" (Radi imamo domače) v BiH in „Ukusi kraja moga" (Okusi mojega kraja) v Črni gori. Skozi platforme razvijamo Moje znamke ali "Vredno je zajedno" (Vredno je skupno), razvijamo lokalne in regionalne blagovne znamke in drugi del programa, kjer govorimo o trgovskih znamkah. V programu Radi imamo domače, ki poteka že vrsto let, sodelujemo v Sloveniji z več kot 160 različnimi lokalnimi dobavitelji, z več kot 20 kmetijskimi zadrugami in imamo skupaj z njimi več kot 1400 različnih izdelkov na policah. Realiziramo več kot 15 milijonov evrov letne prodaje s kmetijami. Dajemo najboljše lokacije izdelkom v trgovinah in omogočamo skupno trženje za njihov nadaljnji razvoj. Skozi platformo Moje znamke smo smo izdelali nekaj, česar nima noben drug trgovec, deluje pa zadeva na vseh naših štirih trgih."
 
"Ponujamo najširšo ponudbo lokalnih znamk, skupne marketinške aktivnosti, posebne ponudbe in posebna pozicioniranja. Vse to razvijamo skupaj z dobavitelji in na ta načim ustvarjamo nove in nove generacije uporabnikov teh znamk, ki jih vsi poznamo. Ko smo razvili na vseh trgih in pozicionirali na naših policah tako nacionalne kot regionalne znamke, smo realizirali odlične rezultate. Znotraj projekta Moje znamke imamo rast prodaje od 25 do 93 % in sodelujemo z več kot 300 blagovnimi znamkami. Razvili smo tudi poseben "convinience" program "bio in free zone" ponudbe in tudi z njim gremo v regijo. Vse to so priložnosti za dobavitelje. To, da imamo,1,8 milijona aktivnih uporabnikov naše kartice zvestobe, nam omogoča, da poznamo kupce, njihov življenjski slog, da lahko naredimo "klasterje" trgovin in da poznamo, kaj in kje si kupec želi. Zato uporabljamo najsodobnejša analitična orodja za upravljanje s ponudbo. Na ta način kupcu dajemo dejansko tisto, kar si želi, omogočeno imamo ciljno personalizirano ponudbo in formatiranje trgovin glede na kupca. Zaradi tega danes, ko greste v Mercatorjeve trgovine, dobite tisto, kar si želite, in na način, kot si ga želite. Vedno po ugodnih cenah."
 
"Prenovili smo skoraj 60 % celotne trgovske mreže na vseh trgih. Skupno smo ali odprli ali prenovili več kot 500 enot na trgih, od česar 220 trgovin v Sloveniji.  Razvijamo tudi nove koncepte, koncept novega supermarketa, nov "Minute" koncept, kot smo videli nedavno na Gregorčičevi ulici v Ljubljani. Razvijamo tudi najbojše svetovne prakse, kot je "maxi gourmet" v Maximarketu v centru Ljubljane ali Mercator Šiška, ki je v letu 2017 dobil nagrado od organizacije IGD kot ena od 15 najboljših trgovin na svetu. Trgovine koncepta Minute rastejo več kot 30% in to nam kaže, da smo bili s tem formatom uspešni, v Maxi gourmet trgovini smo pokazali najboljše prakse od delikatese, sušija itd. Dnevno dobivamo veliko pohval naših kupcev, razvijamo pa tudi "Pop up" trgovino, kjer bomo pokazali najbolj sodobno tehnologijo, kot je "just walk in, just walk out" (Enostavno vstopi in izstopi.)." 
 
"Zanesljivo smo eden od najbolj inovativnih trgovcev v teh prostorih.  Samo našo mobilno aplikacijo Moj M uporablja več kot 200.000 uporabnikov v Sloveniji in jo imajo na svojem telefonu. Tudi vnaprej bomo razvijali inovacije, od uporabe umetne inteligence, napredne video analitike do nadgradnje obstoječih orodij in različnih drugih digitalnih projektov, ki jih boste kmalu opazili v naših trgovinah. Zato je "omnichannel" menedžemnt oziroma menedžiranje različnih prodajnih in komunikacijskih kanalov, upravljanje s spletno in fizično prodajo v različnih formatih ena od ključnih kompetenc trgovine v prihodnosti, katero Mercator obvlada in jo aktivno upravlja ter jo bo tudi uspešno upravljal naprej. Zaradi vsega tega gremo v tretjo fazo strategije in njeno realizacijo. Nujno je, da se refinanciramo, vse aktivnosti glede tega pa potekajo uspešno, redno in pospešeno. Pričakujem, da tu ne bo nobenih zapletov. Učinkovito razvijamo modele upravljanja z različnimi prodajnimi komunikacijskimi kanali, aktivno delamo na razvoju naše logistično nabavne infrastrukture. Analiziramo različne možnosti različnih širitev prodajnih površin in možnih prevzemov. Pri tem je ena glavnih in ključnih investicij tista v centralno skladišče v Ljubljani, ki je največja investicija Mercatorja v zgodovini, vredna 130 milijonov evrov. Lokacija je BTC in v letu 2022 pričakujemo realizacijo v velikosti 86.000 m2."
 
"Da lahko nadaljujemo uspešno, je nujen hiter prenos na Fortenova Group zaradi tega, ker so prednosti velike in številne. Z Mercatorjem lahko na ta način uspešno nadaljujemo razvoj in naše strateške investicije, saj verjamemo, da nam lahko samo stabilen lastnik zagotovi dolgoročnost s strateškimi investicijami. Za dobavitelje je to pomembno, ker lahko samo tako nemoteno nadaljujejemo razvoj naših projektov znotraj večje skupine in samo tako lahko zagotovimo dejansko hitrejše širjenje prodajne mreže. Tukaj moram omeniti večje možnosti na srbskem trgu, ki se bo konsolidiral, kar bo priložnost tudi za slovenske dobavitelje. Lahko zagotovimo napredek. Že danes Mercator od slovenskih dobaviteljev odkupi za več kot 500 milijonov evrov blaga in to se lahko po prenosu samo poveča in nikakor ne zmanjša. Mercator je, kar zadeva zaposlene, že sedaj največji v Sloveniji in eden največjih v regiji. Stabilno lastništvo je garant za varnost delovnih mest! Zato bi na koncu rad povzel tole. V zadnjih treh letih smo naredili velik uspeh, povečali smo prihodke in tržne deleže ter zmanjšali zadolženost."

Nazaj
 


 
 
 
back to top