IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Ponedeljek, 25.03.2019 || Vinogradniki opozarjajo na krčenje obdelovalnih površin in cenovna nesorazmerja  |  Mercator 45.000 EUR namenil razvoju skakalnega podmladka  |  Zagrebški FMCG Marketing Summit InStore 10.aprila  |  INTERVJU: Jakob: "Največ nam pomeni priznanje potrošnika"  |  Potapljači in Spar Slovenija za čistejšo Dravo  |  Dobitnica nagrade za oglaševalsko osebnost je Mojca Randl  |  Mlekarna Celeia lani odkupila skoraj 100 milijonov litrov mleka  |  Ljubljanske mlekarne z razpisom štipendije   |  ZANIMIVOST: 12 milijonov lončkov barcaffé & GO na leto  |  Pred brexitom trgovci polnijo zaloge in svarijo...  |  TZS:"Razbremenitev na področju gospodarstva je nujna"  |  Ustavljena Walmartova prodaja Asde verigi Sainsbury’s   |  Danes že 150. Odprta kuhna v Ljubljani  |  Čokolada in vino? Zakaj pa ne!  |  Mercator zmanjšal naročila pri družbah pod Agrokorjem  |  Veropoulos v Beogradu odprl prenovljeno trgovino Super Vero  |  Predsednik svetovalnega odbora v skupini Oetker bo Rudolf Schweizer  |  V trgovine (in na črpalke) brez gotovine?  |  Čebelarjem 323.800 evrov nepovratnih sredstev  |  Največja država na svetu z velikimi koraki v kmetijstvu  |   ||
   

Slovenija/svet: Bo spletna prodaja že kmalu pred tradicionalno?

15.12.2018
S tehnološkim napredkom se spreminja tudi način trženja, poslovanja in prodaje. Na evropskem statističnem portalu Eurostat poročajo, da na spletu prodaja 20 % evropskih podjetij, kar predstavlja 18 % prihodkov od prodaje.
 
Podatki se ujemajo z ugotovitvami Statističnega urada Republike Slovenije, ki poroča, da je petina podjetij z vsaj 10 zaposlenimi v letu 2017 del svojega prihodka ustvarilo s prodajo izdelkov ali storitev prek spleta.
 
Podjetje Ceneje.do.o.o, ki je v letošnjem letu postalo del češke skupine Heureka, ki upravlja največje primerjalne "platforme” v 9 evropskih državah, je 6.decembra v Ljubljani  predstavilo izsledke raziskave, ki sta jo letos izvedla Shopper’s Mind Slovenija in raziskovalna agencija Valicon:"Pregled spletnega nakupovanja 2018" .Trendi iskanja in prve simbioze fizične in spletnih trgovin se že dogajajo, obe prodaji pa se dopolnjujeta.
 
Na nekaterih področjih pa je spletna že prehitela klasično prodajo v fizičnih trgovinah. Teh imamo v Sloveniji glede na število prebivalcev v povprečju celo največ v Evropi. Direktor Ceneje.si Darko Dujič je  o "online ter offline" načinu nakupovanja v prihodnosti izrazil prepričanje, da bo vloga kmalu obrnjena in bo na vrhu splet. Da bo tradicionalno nakupovanje v fizičnih trgovinah namenjeno le v podporo spletnemu in da bodo klasične trgovine nekakšen spletni "šov live room” (izložba ponujenega v živo).
 
"Spletna trgovina je ena izmed najbolj dinamičnih industrij, V nekaterih kategorijah je celo več kot ena tretjina vseh nakupov opravljenih preko spleta, predvsem so to računalništvo (45 %), avdio in video (35 %) ter foto kategorija (35 %),” je prepričan Dujič, ki trdi, da bomo v prihodnosti kmalu priče preobratu v dosedanji praksi, ko "off line" odreja in usmerja "on line" in da se bo dogajalo ravno obratno.
 
Veliko vprašanje je če in kdaj bo prišlo do tega preobrata v klasični prodaji živil. Ob predstavitvi rezultatov nakupovanja v 'online' kanalu je Sabina Gostinčar, ki je vodja spletne trgovine Mercator, ki ima spletno trgovino že 20 let, za InStore, povedala:”Tako, kot povsod, spletni nakupi rastejo tudi pri nas. Večina naročil je seveda z dostavo na dom. Za določen segment je vsekakor zanimiva tudi opcija spletnega nakupa s prevzemom v trgovini, vendar za večino kupcev ni smiselno, da se denimo z enega konca mesta v gneči pelje po prevzem blaga v hipermarket in nazaj. Zato menim, da na splošno ta opcija ne bo prevladala nad dostavo na dom.”
 
Varstvo pred zlorabami

Tako spletni kot klasični nakupi so povezani s kriminalom. Tiste v klasičnih trgovinah prepoznmo, a spletne zlorabe so zavite v skrivnost. Zato je pomembno, da vsak nakup opravimo pametno in varno, saj brez tega ni smisla spletnega nakupovanja. Poleg nasvetov o močnih geslih z dvostopenjsko avtentikacijo je pri spletnih nakupih pomembno, da preverimo avtentičnost trgovine ter varnost povezave. Prvega preverimo tako, da poiščemo kontaktne podatke (npr. telefonska številka in naslov) trgovine oz. gospodarske družbe, ki upravlja s spletno trgovino. Zagotovo ne bo škodilo, če te podatke preverimo še z iskanjem na Googlu ali AJPES-u. Varnost povezave pa nakazuje ključavnica ter povezava, ki se prične s https://.

Kartično plačilo na spletnih straneh je najbolj enostavni način plačila, čeprav v Sloveniji še vedno krepko prednjači plačilo po povzetju. Pri plačilu s kartico je pomembno, da spletna trgovina uporablja storitev 3D-Secure. Pri karticah Mastercard in Maestro je ta storitev poimenovana MasterCard SecureCode, pri kartici Visa in Visa Electron pa Verified by Visa. Gre za storitev, ki zagotavlja, da kupec transakcijo dodatno potrdi, praviloma z vpisom enkratne kode, ki jo prejme prek SMS-a na telefon. Za takojšnje obveščanje o transakcijah je priporočljiv tudi vklop SMS-Alarma, ki deluje tako, da ob je uporabnik prek SMS-a obveščen o vsaki transakciji s kartico.



Nazaj
 


 
 
 
back to top