IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 11.07.2020 || InStore št. 86 na poti k naslovnikom  |  Nove (regijske) revije InStore tudi na spletu  |  Tuš v 18 letih pričaral skoraj 9000 otroških nasmehov  |  Krkinim delničarjem za tretjino višja dividenda kot lani, med nadzorniki tudi Lahovnik  |  Fama praznuje 30.rojstni dan v novih prostorih uprave  |  Trgovec Franca odprl supermarket v Bijelom Polju  |  Hrvaška nestrpno pričakuje današnji vstop v mehanizem ERM 2  |  Julij prinaša zagon programa zvestobe Walmart+  |  KZ Vipava bo Fructalu lahko ponudila le od 20 do 30 ton breskev  |  Ob rasti turizma v Kranju glavni izziv dvig potrošnje gostov  |  Večinski lastnik Dukata najavil možnost "iztiskanja" malih delničarjev  |  Ahold Delhaize se vključuje v bitko za prevzem verige Hema  |  Gorenju nagrada Netko za najboljšo spletno trgovino  |  Nov dm odprt v Subotici, še dva nova objekta v Beogradu  |  V Črničah odprtje prenovljene Mlinotestove trgovine  |  Letalski prevoznik Turkish Airlines pomaga (svojim) izvoznikom sadja   |  Med avtohtonimi izdelki s Paga poleg sira tudi konoplja?  |  Letno poročilo GZS za leto 2019  |  Nestlé "Incredible" spremenil v "Sensational" burger  |  Jeseni odprtje nakupovalnega centra Galerija Beograd  |   ||
   

dr. Bogomir Kovač: Pomen informacijske tehnologije

29.03.2012
Prihodnost trgovskih pristopov se v zadnjih dvajsetih letih radikalno spreminja. Prevladujejo trije pristopi. 
 
Piše: prof. dr.Bogomir Kovač
 Prvi ohranja tradicionalni pristop trgovskega prostora in poti do kupca, smiselno urejenost polic in stavi na moderne logistične in trženjske prijeme spodbujanja kupcev. Drugi stavi na možnosti e-trgovanja, vedno bolj razširjene elektronske medije, drugačne prodajne možnosti in spremenjene navade kupcev. Tretji stavijo na kombinacijo prvih in drugih, trgovski prostor dobiva nov pomen, stik s kupcem ohranja čustveno nabitost, novi informacijski pristopi pa omogočajo drugačno segmentiranje kupcev in usmerjeno trženje. Kateri trend je pravi in kaj nam prinaša konkurenčno prednost? Poslovnih modelov je v biznisu veliko in ni pravila, kateri je pravi. Konkurenčno prednost lahko pridobite tako, da ste najhitrejši v osrednjem toku, ali pa iščete priložnost v nasprotnih korakih kot drugi. Digitalizacija trgovinskega poslovanja in e-trgovanje je vzniknilo v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. V ZDA danes že obsega 9 odstotkov vse prodaje, v EU nekaj nad 7, azijsko-pacifiški bazen pa 3 odstotke. Domet e-trgovine na globalni ravni je okoli petina vse prodaje, dosegli pa jo bomo v naslednjih desetih letih.  Toda za ta zasuk je ključno troje, uporaba informacijske tehnologije, kompleksnejše presoje kupcev in večja emocionalnost e-biznisa. Ameriška Walmart in Target trenutno prodata okoli 2 odstotka prek spleta, čeprav bodo Američani leta 2015 skoraj v celoti povezani prek pametnih telefonov. Tradicionalni trgovci še uporabljajo informacijsko tehnologijo za spremljanje nakupnih navad, manj pa so pripravljeni s pomočjo e-tehnologij narediti tudi tradicionalne nakupe bolj razburljive.
 
Morda vas bo trgovec poklical prek telefona, ko boste blizu trgovine in podal dnevno ponudbo, v trgovini vas nagovarja zaslon in vam osebno svetuje glede na vaše pretekle nakupe in stil, sobe za preoblačenje se spreminjajo v zabavne modne piste in podobno. Ameriška Amy in Macy sta v zadnjih treh letih tu napravila revolucionarne obrate.  Danes ni nobenega dvoma, da je Apple uspel, med drugim, tudi z načinom organiziranja svoje prodaje. Ugotovili so, da je trgovina kot fizični prodajni prostor nenadomestljiv vir prodaje. Na spletu lahko konkurirate predvsem s ceno in nizkimi stroški distribucije, toda prava dodana vrednost tiči v združevanju virtualne in fizične prodaje. In Apple je vzorčni primer takšnega pristopa, ki stavi na čustveno in razburljivo plat nakupa. Pred časom je NYT objavil zgodbo, kako Target detektira ciljne kupce, kot so na primer nosečnice, z več kot tričetrtinsko verjetnostjo in ima presečne podatke mladih mamic pogosto celo pred družinskimi člani.  In zakaj je to pomembno? Ker je biznis na tem področju vreden več kot milijardo dolarjev. Informacijska tehnologija vam torej omogoča, da poznate, kaj želijo kupci, še preden se odločijo za nakupe in to kupce vedno znova fascinira.
 
Na spletu lahko konkurirate predvsem s ceno in nizkimi stroški distribucije, toda prava dodana vrednost tiči v združevanju virtualne in fizične prodaje. In Apple je vzorčni primer takšnega pristopa, ki stavi na čustveno in razburljivo plat nakupa.

Podobno počne Apple prek stopnjevanja marketinških akcij novih proizvodov, ki vsakič znova ustvari potrošniško evforijo na globalni ravni. Globalna tržna akcija ima v ozadju povsem individualiziran prodajni pristop, ki ga omogoča nova informacijska tehnologija.  Kaj je skupno sporočilo vseh teh zgodb in kaj moramo storiti v okoljih, ki tega še ne poznajo? Za začetek lahko vsi poskrbimo za večjo informatizacijo trgovinskega biznisa. Razmerja med strateškimi cilji, zbiranjem in obdelavo nakupnih podatkov in njihovo uporabo pri prodaji morajo biti sorazmerna z investicijskimi možnostmi in povečano prodajo. E-biznis predpostavlja inovacije in kreativnost, zaupajte ga mlajšim prodajnim timom in skušajte vplivati predvsem na prodajo kot dogodek, ki ljudem prinaša povečanje blaginje in ugodja. Vsaka prodaja je s tega vidika testna, vsak pristop do kupca unikaten. In ne pozabimo, samo zadovoljni prodajalci lahko povečajo srečo in zadovoljstvo svojih kupcev. Vsega tega ne morete kupiti, lahko pa ga ustvarite. 

 
 
 
 
back to top