IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 14.04.2021 || Bitcoin prvič presegel vrednost 62.000 dolarjev  |  Spletni FMCG Marketing Summit 2021 hrvaške revije InStore bo 18.maja  |  Odpovedali številne protikoronske ukrepe  |  Na Goričkem zasadili 1200 jablan starih sort  |  Sanofi z obsežno investicijo v azijsko tovarno  |  Italijanska različica "Whole Foods-a" razširja svoje omrežje  |  Minister Podgoršek na terenskem ogledu stanja po pozebi  |  ZANIMIVOST: Hladnemu mleku v čaju prednost pred vročo vodo  |  Kipper nadaljuje z "eksplozijo" otvoritev  |  Amazon predstavlja novo blagovno znamko Aplenty  |  Carnex na sejmu Prodexpo v Moskvi  |  V Pomurskih mlekarnah letos pričakujejo 10-odstotno rast  |  Vero v Skopju začenja s storitvijo Vero Drive  |  "Wine EnoGastro Vip Event" z novim imenom  |  Mercator v iskanju najboljšega peciva   |  Migros uvaja Nutri-Score oznake za svoje PL proizvode  |  Waitrose in John Lewis se predstavljata s hrano iz Levanta  |  Predstavniki gostinstva in turizma pričakujejo pomoč panogi  |  Delavci Amazona v Alabami brez sindikata  |  Skupščina Štajerske gospodarske zbornice   |   ||
   

Zrno do zrna – pogača

13.03.2013
Na Trubarjevi ulici v Ljubljani stoji prav posebna trgovina, kjer je poudarek na osebnem stiku s strankami, zato ni čudno, da so gostje večinoma eni in isti obiskovalci in teh ni malo. Dodana vrednost je v ponudbi pretežno organskih in ekološko pridelanih živil.
 
V naslovu sposojeni izvleček znanega slovenskega pregovora (brez pogače) predstavlja ime omenjene trgovine, ki na Trubarjevi ulici 8 deluje od leta 2001 dalje, ko se je poslovodja prav tam stoječega Mercatorja Dragica Laketić odločila iti svojo pot. Takrat je ustanovila samostojno podjetje, prevzela osnovna sredstva in se osredotočila na specializirano prodajo. Sicer je tudi že predhodni market kazal zametke nagibanja k zdravi prehrani (kot eni redkih so prodajali tofu in ostale vegetarijanske izdelke), po ustanovitvi podjetja Zrno do zrna pa se je trgovina dokončno usmerila v prodajo organskih in ekološko pridelanih izdelkov.
 
"Glavni poudarek pri nas je oseben stik s strankami. Imamo res velik posluh za obiskovalce, saj nam, za primer, ne predstavlja nobenih težav uvajanje novih dobaviteljev samo zaradi enega samega kupca, če bi si zaželel poseben izdelek, ki ga drugje ne dobi. Zato pa imamo 2500 izdelkov na tako majhnem prostoru,” pogovor začenja hčerka Dragana, ki v trgovini vodi administrativne posle, mati pa pripomni: "Celoten prostor meri 96, prodajni prostor pa slabih 60 kvadratnih metrov.” Nato "vajeti” opisovanja prodajalne dokončno prevzame hčerka:
 
"Naša prednost je zelo široka ponudba izdelkov na majhnem mestu, tako da se lahko obiskovalec hitro odloči in brez izgube časa nakupi želeno blago. V ponudbi nimamo zgolj veganskih oziroma vegetarijanskih izdelkov. Prodajamo tudi sveže pecivo, ki ga sami pečemo, sendviče in delikateso, vendar pa ponudba bazira na ekološki, veganski hrani, ki predstavlja blizu 95 odstotkov vseh razstavljenih izdelkov.”
 
Vegetarijanci naj bi tvorili 70 odstotkov vseh obiskovalcev trgovine.Ob pregovoru "Zrno do zrna – pogača, kamen na kamen palača” za trgovino na Trubarjevi vsekakor velja tudi tisti, da lepa beseda lepo mesto najde. Med obiskom trgovine se je namreč le še potrdila teza lastnice, da so stranke stalne, saj se je prodajalka za pultom skoraj z vsako zapletla v krajši pogovor. Sicer pa tako ob prihodu kot odhodu članice kvarteta uslužbenk kupcem namenijo nadvse prijazen pozdrav, zato niti ne čudi navedba, da stalne stranke predstavljajo več kot dve tretjini vseh obiskovalcev.
 
Za odnos z obiskovalci čedalje bolj skrbi lastnica Dragica, hčerka pa se ukvarja z računovodstvom, a pogosto pomaga pri blagajni: "Če je potrebno, v prodajalni pomagam tudi jaz in to kar v uniformi. Za razliko od nekaterih mladih deklet s tem nimam nobenih težav. Delujemo v dveh izmenah - ena prodajalka je tukaj redno, drugo pa imamo trenutno na usposabljanju prek zavoda in jo kasneje nameravamo zaposliti.” Delovni čas prodajnega objekta je med tednom od 6.30 do 19.30, ob sobotah od 8. do 15. ure, medtem ko je ob nedeljah in praznikih prodajalna zaprta. 
 
Za konec je beseda nanesla še na vse bolj ostro konkurenco, saj je le-ta po besedah simpatične Dragane začela dojemati, da se ključ do povečane prodaje skriva v mestnih jedrih. "Zelo se trudimo. Ni tako, da izdelke zložimo na polico in potem računamo, da se bodo kar sami prodali. Z materjo sva močno vpleteni v vse, kar se dogaja v trgovini. Čez cesto se kmalu odpira nova trgovina Žito, konec lanskega leta je bil na Čopovi odprt Spar in opažam vzorec, da trgovske verige z manjšimi trgovinami počasi rinejo v centre. Že ves čas imamo vsako leto malo povečano prodajo, tako da se nam odpiranje trgovskih centrov na obrobju ni poznalo na prometu. Bolj so ti centri vplivali na to, da se je živahnost mestnega jedra malce umirila in se je marsikatero dogajanje preselilo na obrobje. Ampak zadnja leta se je položaj občutno spremenil in je center še kako živ. In sem prepričana, da nas tudi vračanje teh verig v center ne more spraviti na kolena. Konkurenco nam predstavlja tudi kakršna koli pekarna, saj pekovskih izdelkov prodamo kar precej. Potrebno je vedeti, da sta se v roku pol leta na Trubarjevi odprli dve pekarni, ampak sta se potem tudi zaprli,” zaključi Dragana ter izda, da največji delež prodanih izdelkov sestavlja ekološka pakirana prehrana, zlasti vrsta živil SuperHrana, ki je med prehransko ozaveščenimi ljudmi vedno bolj priljubljena.

 
 
 
 
back to top