IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 06.06.2020 || DARKO LUKIĆ: 19.junija 1.FMCG webinar za prodajne in marketinške profesionalce  |  Skazin virtualni dan odprtih vrat  |  PLMA bo kot predsednica vodila Američanka Peggy Davies  |  ZANIMIVOST: V trgovskem centru razkužilo deli robotski pes  |  Morrisons s telefonsko storitvijo presegel 100.000 naročil  |  Glede nedeljskega dela trgovin je potreben dogovor med TZS in sindikati  |  Podravka v Hercegovini gradi tovarno za predelavo paradižnika  |  Konzum odprl novo prodajalno v Mostarju  |  Lidl Danska ima novega direktorja prodaje  |  Walmart nadaljuje z načrtom selitve na nov naslov v Bentonvillu   |  Rio Mare dosegel pomemben mejnik pri zasledovanju odgovornega ribolova  |  Tesco odprl še trinajsto Jack's trgovino  |  Postojnska jama znova odprta  |  Ropanje trgovin sredi New Yorka (VIDEO)  |  Ustavno sodišče zavrglo Agrokorjevo pritožbo o zasegu delnic Mercatorja  |   Pripravljeni na morebiten vnos okužb med turistično sezono  |  Podrobnosti o koriščenju turističnih bonov prihodnji teden  |  ECB območju z evrom letos napoveduje 8,7-odstotno krčenje BDP  |  Avstrija danes odprla meje, tudi s Slovenijo  |  Nov kosovski premier za izboljšanje trgovinskih odnosov s Srbijo  |   ||
   

Več od ustvarjalnosti

18.03.2014
Avtor: Kenan Uštović, vodja oddelka za napredek prodaje in razvoj poslovanja, Sberbank BH, d. d.
 
Na potovanju po BiH lahko opazimo podjetja, ki se želijo skupaj s svojo dejavnostjo predstaviti na različne načine. Zanimivo je spremljati njihovo predstavitev.
 
Med njimi je precej podobnosti, še posebej ko gre za slogane, ki jih reklamirajo. Najbolj zanimiv in pogost izraz v uporabi se začenja takole: "Več kot ..."  Tu potem lahko po želji in izbiri vstavite nekaj, kar priča o izdelku, ki ga podjetje prodaja, ali storitvi, ki jo omogoča. Tako imamo naslednje primere:  "več od delov", "več od avtomobilov", "več od sadja", "več od igre", "več od kmetijstva" itd.
 
Mnoga podjetja pa slogana niti nimajo in izpostavijo le svoje ime. Bržčas zaradi starega pregovora: slika govori več od vseh besed. Osebno resnično nisem prepričan, kaj se s takim sporočilom želi povedati potrošnikom. Predvidevam, da gre v tem primeru za pojmovanje kvalitete, čeprav prva misel to vendarle ni. Mislim, da je treba v ustvarjanje gesla vložiti precej truda, ker predstavlja ogledalo podjetja.
 
Nič ne sme biti namen samemu sebi in zaradi tega se po mojem niti sloganov ne sme imeti samo zaradi tega, da bi jih imeli. Nasprotno! Uporabljati jih moramo stalno. Kar se da pogosto. V borbi za naklonjenost potrošnikov nam morajo predstavljati orodje. Omejenost lahko opazimo tudi pri samih imenih podjetij. Zelo redko se pazi na to, kako ga bodo sprejeli na tržišču, velikokrat so precej bolj pomembne začetnice vseh "pomembnih" ljudi, ki naj bi bili vključeni.
 
Razmišljanje gre v naslednji smeri: "Ne smem koga pozabiti, saj mi bo zameril do konca življenja." Priča takim imenom podjetij, ki predstavljajo različne sestavljanke osebnih imen, včasih z obveznim "x" na koncu, so: Denix, Banex, Salix itd.
 
Ko sem razmišljal o tej temi, sem se odločil za analizo nazivov bh. podjetij. Iz baze sem jih pogledal 28.651. Rezultat analize je pokazal,  da so najpogosteje uporabljene besede: komerc, company, trade, promet, auto, export, import, trans, prom, group, euro, invest, gradnja, eko in inženjering. Zanimivo je tudi to, da imamo okrog 50 podjetij, ki v svojih imenih skrivajo besedo "brata".

 
Ob izbiri imena za podjetje moramo paziti in biti pozorni na tri elemente. Za imenom mora obstajati zgodba, zanimiva, smešna, motivacijska. Taka, ki bo vaše sogovornike navdušila. Ime mora biti udarno, tako, ki se ga bo lahko zapomnilo. Kratko je sladko, vsaj ko gre za imena podjetij. V omenjeni bazi sam našel tudi podjetja, katerih imena so sestavljenke trinajstih besed.
 
Raziskave so pokazale, da si najbolj zapomnimo kratka imena iz ene ali dveh besed, sloganov: Nike, Apple, Facebook, Twitter, Dreamworks, Pixar ali eBay. Albert Einstein je rekel: "Logika vas bo pripeljala od A do B, domišljija kamorkoli želite." Ob izbiri imena sanjajte, ocenjujte, sprašujte, preverjajte ...

 
 
 
 
back to top