IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 21.09.2019 || NA KRATKO: Novo pri trgovcih s celega sveta...  |  Jutri bodo odprli 186. Oktoberfest  |  Aldi kupuje trgovine Leader Price (Casino)?  |  Continente preizkuša nove proizvode  |  Novi ljudje v Fortenovi Grupi  |  V slabem mesecu trije novi supermarketi Franca v Podgorici   |  Pivnico pri PU v Tivoliju bo od novembra upravljalo podjetje Jezeršek gostinstvo  |  ZANIMIVOST: Za 1 kg kaviarja iz polžev do 3000 evrov  |  Kampanja za potrošnike:"Imaš prav", se je predstavila   |  Rogljeva druga na regionalnem tekmovanju Barcaffè Barista Cup   |  Poročilo vlade o stanju kmetijstva, živilstva, gozdarstva in ribištva v letu 2018  |  Včeraj odprli nov Lidl v beograjskem (zemunskem) Tošinem bunaru   |  Za manjši Mipovi nepremičnini ni bilo zanimanja   |  Impossible Foods debitira na policah  |  Diskonterja Aldi in Lidl na Otoku še kar napredujeta  |  Po 9.kongresu kozmetike in velnesa v Ljubljani  |  Kioskom dovoljena prodaja živil do 300 gramov  |  V Ljubljani poteka Barcaffè Barista Cup finale  |  Coca-Cola HBC (spet) najbolj trajnostno usmerjena družba za prodajo pijač   |  Danes dražba za zadnje Mipovo premoženje  |   ||
   

Toni Balažič, predsednik uprave Mercator “Spreminjamo se"

22.01.2013
Viktor E. Frankl, avstrijski ponos nevrologije in psihologije, je nekoč izjavil: "Ko ne moremo več spremeniti situacije okoli nas, smo izzvani, da spremenimo sami sebe.”Trgovska panoga se v zadnjih letih sooča s hitrejšimi in radikalnejšimi spremembami svojega okolja, kot jih je bila deležna v preteklih obdobjih. Potrošnik, središče našega delovanja, nas s spremenjenimi nakupnimi navadami postavlja pred zahtevnejše izzive kot kadarkoli do sedaj.
 
Padec kupne moč, okrepljen z občutkoma negotovosti in strahu povzroča, da je potrošnik postal nezaupljiv in previden ter posledično veliko bolj preračunljiv in varčen pri svojih nakupih. Potrošniki so danes, kljub pregovorno večnemu pomanjkanju prostega časa, pripravljeni nameniti več svojega časa iskanju najugodnejše ponudbe. Ni jim težko svojih nakupov opravljati pri različnih trgovcih hkrati, dokler imajo občutek, da so dobili največ za svoj denar.
 
Spremenjen način življenja, ki ga med drugim zaznamujejo povečana urbanizacija, manjšanje številčnosti gospodinjstev, pomanjkanje prostega časa in skrb za zdravje dodatno vplivajo na nove nakupne navade naših potrošnikov. Kupci tako v večji meri poizvedujejo po hrani, ki jo je enostavno pripraviti, a je hkrati zdrava. Ponovno se obuja želja po malih trgovinicah, ki se nahajajo takoj za vogalom, a ki morajo hkrati z dolgimi odpiralnimi časi odgovarjati hitremu življenjskemu tempu sodobnega potrošnika. Dodatno pa so svoj pečat v nakupnih navadah sodobnega kupca pustile tudi internetne in sodobne, predvsem mobilne, tehnologije.
 
Slednje na eni strani povečujejo informiranost potrošnika, na drugi strani pa mu lajšajo pot do racionalnejših nakupov. A kar je še najpomembnejše, v roke mu polagajo orodje, da javno, glasno in prepričljivo izrazi svoje (ne)zadovoljstvo s posameznim izdelkom, blagovno znamko ali pa tudi trgovcem. Vzporedno z novimi nakupnimi navadami potrošnika pa smo k spremembi okolja pripomogli tudi trgovci s popestritvijo izbire. Na trgu so se uveljavili novi poslovni modeli diskontnih trgovcev, tradicionalni trgovci smo razširili svojo ponudbo s trgovskimi znamkami in nenazadnje, vedno več vrst nakupov je možno opraviti prek interneta.Kupčeva izbira je, kot posledica vseh teh sprememb v okolju, vedno bolj odvisna od aktualnosti ponudbe kot preteklih izkušenj. Brezpogojne zvestobe, kot smo jo v preteklosti poznali, ni več.
 
Trgovci se bomo morali temu prilagoditi.Vsaka sprememba, tudi tista, ki spreminja stvari na boljše, je vedno pospremljena z občutki nelagodja. Vendar kot je nekoč lucidno dejal veliki ameriški pesnik in esejist, Ralph W. Emerson: "Spreminjamo se. Pa če nam je to všeč ali ne.” Govorjenje o potrebi po spreminjanju je postalo že tako vseprisotno, da ga v resnici sploh več ne slišimo. A ne glede na to, kako kruto je trenutno gospodarsko in družbeno stanje, ima eno dobro lastnost. Zahtevno je do te mere, da nam ne pušča več možnosti govoričenja o smiselnosti spreminjanja ob hkratnem stopicanju na enem mestu. Od nas zahteva spreminjanje. Pa če nam je to všeč ali ne.

 
 
 
 
back to top