IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 25.03.2017 || Peta sezona gurmanskih dogodivščin z Odprto kuhno   |  Dobre letošnje napovedi prodaje na drobno  |  ZANIMIVOST: Albert Heijn z Youtube kanalom  |  Europark odslej ponuja tudi trgovino iStyle  |  V štajersko prestolnico prihaja nova dm prodajalna  |  Paloma povečala prodajo na 86,7 milijonov evrov  |  Lidl daje največ za oglaševanje  |  Tesco prodaja vedno več organskega  |  Nagradna igra Lidl Slovenije ob 10. obletnici delovanja   |  Nova velika nagrada za Sparovo akcijo “Štartaj Slovenija”   |   Lidl tudi v Pirotu  |   Prihaja polna noč popustov v Cityparku  |  Amazon prevzel največjega spletnega trgovca na Bližnjem vzhodu  |  Znane so najboljše restavracije po izboru Diners Cluba  |  Voda je tekoče zlato  |  Nova linija za stekleničenje Prolom vode  |  Mercadona povečala prednost pred ostalimi trgovci  |  Nestea se vrača pod okrilje Nestléa  |  Aldi kmalu začenja s poslovanjem v Italiji  |  Prenovljeni Tuš supermarket Ptuj odprl svoja vrata  |   ||
   

Privilegirani potni stroški

23.11.2016
Ta članek sem spisal pred objavo poročila Evropske komisije glede pričakovanega napredka Makedonije na poti k članstvu v Evropski uniji. Čakamo.
 
Piše: Goran Temeungov, novinar pri Alsat-m 
 
Gre za fenomen, ki bo v svojem novem poglavju pokazal, kako blizu oz. daleč smo od našega cilja: polnemu članstvu v Evropski uniji. Zakaj pričakovanega? Zaradi tega, ker že sedaj vemo in je vsem jasno, da bo oblast javnosti prenesla le tiste dele tega poročila, ki so pozitivni. Zanjo seveda.
 
Na drugi strani bo opozicija seveda poudarila negativne dele poročila, ki pa jih zanesljivo ponovno ne bo malo. Med temi bo najbrž ponovno v ospredju naš slab pravni sistem. V prvi vrsti od politike odvisno sodstvo in prepogosto spreminjanje zakonov. Slednje se dogaja s svetlobno hitrostjo in to je dejansko zelo resen problem.
 
Demokratično nefunkcionalni parlamenti so v prejšnjih mandatih kar "štancali" zakone. Ti so bili zelo poredko v rednih procedurah, ki zadevajo razprave, katerih pogosto sploh ni bilo, zakone pa so sprejemali po največjih bližnjicah. Zaradi tega je opozicija nemalokrat bojkotirala sobranje (op. ur. makedonski parlament). Gre za pravo poplavo oz. inflacijo zakonov in to nam predstavniki Evropske komisije redno zamerijo in ponavljajo, da je to velik problem.
 
Čeprav osebno nisem v skupini evroskeptikov, imam za EU pripombo, kar zadeva njihovo stalno pritoževanje nad našim (pre)pogostim menjanjem zakonov. Enostavno nimajo prave informacije. Ne verjamem sicer, da ne poznajo naših zakonov, ki zadevajo potne stroške in druga nadomestila poslancev in drugih izbranih osebnosti. A v EU bi vsaj v teh primerih pričakoval, da nam "priznajo" tudi časovno neomejeno trajanje naših zakonov. Zakoni, ki privilegirajo privilegirane, so namreč "brezčasni".
 
Zakon, ki zadeva tovrstna pravila, so sicer sprejeli leta 1990, v njem pa se redno spreminja samo en člen. Seveda ste takoj ugotovili, kateri. Jasno. Tistega, ki določa višino poslanskih plač! Ta zakon bi za večino državljanov še naprej ostal skrivnost, če ne bi bilo bivše članice stranke VRMo DPMNE in sedanje članice državne volilne komisije, Silvane Boneve.
 
V medijih smo tako lahko v zvezi z njo zasledili podatek, da je na račun poslanke, Boneva za potne stroške v enem letu za pot od Strumice do Skopja dobila, reci in piši 23.000 evrov (gre za razdaljo 165 km), samo v prvi polovici letošnjega leta pa je na račun potnih stroškov in sodelovanja na sestankih državne volilne komisije na svoj račun prejela 12.000 evrov.
 
Komentar? Blagor nam s takimi poslanci in zakoni, ki so tako dobri, da so v veljavi že vse od začetka naše neodvisne države.
 
Zanimivo, da za razliko od cele vrste ostalih zakonov, ki se menjajo kot po tekočem traku, še nihče od poslancev ni v 26 letih nikoli zahteval spremembe zakona, ki zadeva obračunavanje njihovih potnih stroškov.

Gre za (njihov) zakon, po katerem vsakemu poslancu, ki potuje z avtomobilom, pripada 30 odstotkov od cene goriva. Za vsak prevožen kilometer! Matematika pravi, da če se peljete od Strumice do Skopja in nazaj za 330 kilometrov ob ceni goriva BS’98, ki stane 1,05 evra, dobite na račun potnih stroškov 104 evre. Samo za redni prihod in vrnitev na delo. Da se razumemo. Vse to je tako po zakonu o potnih stroških. Za poslance seveda.
 
Take privilegije nimajo npr. profesionalni vojaki oz. zaposleni v vojski Makedonije. Tam ta zakon ne velja in mnogi zaradi tega "štopajo". In govorimo o vojski!?! Ali pa se največkrat organizirajo tako, da jih pač več potuje z enim avtomobilom, kar je seveda tudi edino pravilno.
 
Mnogi ravno zaradi visokih stroškov med tednom živijo oz. spijo v slabših pogojih, da bi privarčevali za – potne stroške. Škoda ker se v poročilih o Makedoniji v Evropski komisji ne upošteva tudi ta način varčevanja, t. i. gospodarski patriotizem. 

 
 
 
 
back to top