IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 10.07.2020 || Krkinim delničarjem za tretjino višja dividenda kot lani, med nadzorniki tudi Lahovnik  |  Nove (regijske) revije InStore tudi na spletu  |  Fama praznuje 30.rojstni dan v novih prostorih uprave  |  Trgovec Franca odprl supermarket v Bijelom Polju  |  Hrvaška nestrpno pričakuje današnji vstop v mehanizem ERM 2  |  Julij prinaša zagon programa zvestobe Walmart+  |  KZ Vipava bo Fructalu lahko ponudila le od 20 do 30 ton breskev  |  Ob rasti turizma v Kranju glavni izziv dvig potrošnje gostov  |  Večinski lastnik Dukata najavil možnost "iztiskanja" malih delničarjev  |  Ahold Delhaize se vključuje v bitko za prevzem verige Hema  |  InStore št.86 na poti k naslovnikom  |  Gorenju nagrada Netko za najboljšo spletno trgovino  |  Nov dm odprt v Subotici, še dva nova objekta v Beogradu  |  V Črničah odprtje prenovljene Mlinotestove trgovine  |  Letalski prevoznik Turkish Airlines pomaga (svojim) izvoznikom sadja   |  Med avtohtonimi izdelki s Paga poleg sira tudi konoplja?  |  Letno poročilo GZS za leto 2019  |  Nestlé "Incredible" spremenil v "Sensational" burger  |  Jeseni odprtje nakupovalnega centra Galerija Beograd  |  Kmetje podorali na desetine ton solate  |   ||
   

Ko izrečena zahvala postane laž

17.12.2014
Piše: Kenan Uštović 
 
Ogovarjanje ali „opravljanje", kot ga tudi imenujemo, ima dandanes v podjetjih povsem drugačen oz. nov pomen. Obstajajo ljudje, ki si zgolj s pripovedovanjem ustvarjajo nova prijateljstva in tako pridobivajo nove sodelavce, na drugi strani pa obstajajo tudi taki, ki poskušajo namerno porušiti poslovni ugled kakega kolega in njegovo kariero.
 
Moderna tehnologija prispeva k temu, da opravljanje v rekordno kratkem času postane nezaustavljivo. En sam e-mail ali poziv danes zadostujeta, da se neresnica razširi v velikem obsegu. Neka ameriška raziskava je pokazala, da večja negotovost na poslu pomeni hkrati tudi več tračev in s tem več opravljanja.
 
Če se zaposleni počutijo ogrožene, pa najsi gre za njihove delovne položaje ali za obstanek celotnega kolektiva oz. podjetja ali pa se zgolj bojijo svojega šefa, obstaja večja verjetnost, da bodo še bolj ogovarjali in s trači še intenzivneje tudi „sodelovali". To raziskovanje je pokazalo tudi to, da 63 % managerjev meni, da ima opravljanje negativne posledice na celotno delovno okolje.
 
Najpogosteje ogovarjajo zaposleni, ki želijo pritegniti pozornost in postati še bolj priljubljeni pri kolegih, posebej nadrejenih. Če ste nov v kakem podjetju, ste pr(a)va tarča. V začetni fazi „skenirajo" vašo obleko, vedenje, govor ...
 
Zatem prihaja(jo) v drugo fazo. Vsak ima svoje videnje novega kolega(-ice) in to zaupljivo „prenaša" drugi osebi. Kmalu vse skupaj postane javna skrivnost. Če zaposleni v novincu(-ki) zaslutijo nevarnost, se začne ustvarjati teren s ciljem, da to osebo marginalizirajo in jo ostalim kolegom predstavljajo kot sovražnika št. 1. Z ogovarjanjem se v podjetjih rušijo medčloveški odnosi.
 
To se lahko neposredno odraža na poslovni učinkovitosti. Danes se vedno bolj in pogosteje zahtevata skupinsko delo in duh. Sredstva se vlagajo v razne „team-buildinge", obiskujejo in zaključujejo pa se tudi različni managerski tečaji o načinih vodenja uspešnih ekip. Vse skupaj pa je zaman, če ne moremo prepoznati osebe ali oseb, ki širijo negativno energijo.
 
Postavlja se vprašanje, zakaj ljudje sploh opravljajo. Pravijo, da jim daje občutek pripadnosti, da zmanjšuje stres. Posebej pri osebah, ki se pri tem opravilu počutijo dobro in so zadovoljni, ko slišijo slabe novice o drugih. Razlaga psihologov gre v smeri, da dobro počutje ob tem ne gre na rovaš nekoga, ki se mu je kaj slabega zgodilo ampak da so ti, ki take zgodbe širijo, pravzaprav srečni, da se to ne dogaja njim ...
 
Univerzalno sporočilo bi se glasilo, da so ljudje, ki opravljajo, – majhni ljudje. Nimajo moči pogledati svojega življenja v oči, nimajo moči pogledati v oči samih sebe in si priznati, da se bojijo vsega; da so sami negotovi in žalostni. Na koncu velja poudariti, da je bilo pametnemu vse jasno že po naslovu ...


 
 
 
 
back to top