IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 10.07.2020 || Krkinim delničarjem za tretjino višja dividenda kot lani, med nadzorniki tudi Lahovnik  |  Nove (regijske) revije InStore tudi na spletu  |  Fama praznuje 30.rojstni dan v novih prostorih uprave  |  Trgovec Franca odprl supermarket v Bijelom Polju  |  Hrvaška nestrpno pričakuje današnji vstop v mehanizem ERM 2  |  Julij prinaša zagon programa zvestobe Walmart+  |  KZ Vipava bo Fructalu lahko ponudila le od 20 do 30 ton breskev  |  Ob rasti turizma v Kranju glavni izziv dvig potrošnje gostov  |  Večinski lastnik Dukata najavil možnost "iztiskanja" malih delničarjev  |  Ahold Delhaize se vključuje v bitko za prevzem verige Hema  |  InStore št.86 na poti k naslovnikom  |  Gorenju nagrada Netko za najboljšo spletno trgovino  |  Nov dm odprt v Subotici, še dva nova objekta v Beogradu  |  V Črničah odprtje prenovljene Mlinotestove trgovine  |  Letalski prevoznik Turkish Airlines pomaga (svojim) izvoznikom sadja   |  Med avtohtonimi izdelki s Paga poleg sira tudi konoplja?  |  Letno poročilo GZS za leto 2019  |  Nestlé "Incredible" spremenil v "Sensational" burger  |  Jeseni odprtje nakupovalnega centra Galerija Beograd  |  Kmetje podorali na desetine ton solate  |   ||
   

Kako naprej – ali smo pripravljeni na spremembe?

24.06.2013
Ob sprehajanju po trgovinah in ulicah naših mest lahko najprej opaziš izredno popolnjenost teras kavarn in restavracij, predvsem z mladino.

Nezaposlenost mladih je v naši državi višja od 40 %, skupna raven nezaposlenosti pa je nekaj nad 20%. V posameznih delih Španije je  nekje med 30 in 40 %, podobno je  v Grčiji. V nekaterih  delih Avstrije ali Nemčije je med 2 in 3 %. Zaradi tega tudi turistom, ko pridejo na Hrvaško, nič ni jasno. Lepa država, gostoljubni ljudje, a kaj počnejo, ko ni turistične sezone. Po drugi strani pa so na koncu meseca redno na tapeti negativne stopnje rasti, padajoča proizvodnja in izvoz ter – pričakovanja in negotovost: kako naprej?
 
Julij in EU prihajata. Kaj so glavna sporočila? To so vprašanja glede tega, kaj lahko nova članica stori, da bi dosegla napredek. Ali bo hrvaška (carinska) pozicija v državah CEFTE ostala nespremenjena? Kako bo domače tržišče reagiralo na ponudbo blaga, ki bo lahko cenovno in tudi drugače atraktivnejše? In zatem, ali bo moč na odslej dostopnejših tržiščih EU najti dodatni prostor za lastne izdelke in storitve. Uspešne države iz Skandinavije ali pa Nizozemska, Avstrija, Nemčija itd., kažejo, da je bila orientacija na vzpostavitev izvoza dominantno dejstvo. Obstaja ocena, da je ekonomska kriza mediteranskih držav še poglobljena, ker je postal njen proizvajalni sektor nekonkurenčen. Visoka raven cen, zožen spekter ponudbe, ki je v glavnem tehnološka in marketinška ter z vrednostno "utrujenimi" izdelki.
 
Slednja je primer ponudbe ladje, ki je proizvodno dražja od tržne cene; to je turistična ponudba, ki cenovno ne pokriva stroške hotela in letalskega prevoznika, istočasno pa je dražja od ponudnika iz druge države z ravno tako toplim morjem, a z več vsebine. Na horizontu je tudi nova EU delitev kart, precejšnje so aktivnosti Kitajske in ZDA, prihajajo še Indija, Brazilija… Vse to povzroča, da Evropa "obnavlja" že obstoječe odnose in relacije, kot so tehnokracija, demokracija in populizem. Potem je tu še ideja ustanavljanja EU – ekonomske vlade.  In sedaj se vračamo na vprašanje: ali smo pripravljeni na spremembe? To pomeni, da delamo več in še bolj organizirano. Začenši s samo državo.
 
Naredi tisto, kar lahko, s tistim, kar imaš, tam, kjer si ...(T. Roosvelt)

Tu je še poslovni sektor, ki se mora spremeniti. Tu so še državljani, ki so v pričakovanju, kaj se bo zgodilo. Odgovor na vprašanje, KAKO NAPREJ, je skrit v prvem vprašanju: ali smo pripravljeni aktivno sodelovati pri spremembah – nekaj takega, kar je rekel T. Roosevelt:" Naredi tisto, kar lahko, s tistim, kar imaš, tam, kjer si". Od 1. julija obstaja nov naslov za vprašanja in preučavanje odgovorov: EU, post office Brusseles

 
 
 
 
back to top