IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Torek, 25.04.2017 || Coca Cola v četrtletju z nižjimi prihodki in dobičkom  |  Bliža se finale Tuševe kuharske zvezde 2017  |  Podravkini izdelki na katarskih policah  |  V DZ ob 18.35 glasovanje o predlogu zakona za zaščito Mercatorja  |  L'Oreal v prvem tromesečju do 7 milijard prodaje  |  Šarović: “Ni znakov o vrnitvi Mercatorja”  |  Obvezna nalepka s poreklom mleka  |  Pri prestrukturiranju Agrokorja bo svetoval AlixPartners  |  Zasegli za 230 milijonov evrov ponaredkov živil  |  Nov izvozni trg za VodaVodo  |  Sirk: "Če nisi v Münchnu, nisi na zemljevidu logističnih podjetij"  |  Lenta objavila načrte o odpiranju novih trgovin  |  Davidov Hram postal zastopnik Maraske  |  SAP Retail projekt podjetja Delaize Srbija med tremi najboljšimi  |  Projekt Šumi 140 let:"Bonboni vseh generacij" prejel nagrado Prizma  |  Poslanci izglasovali zakon za zaščito Mercatorja  |  Dizel in 95-oktanski bencin (občutno) dražja  |  Mirko Tuš blagovne znamke Engrotuša prenesel na družbo iz Hongkonga  |  Philip Morris z nekoliko slabšo prodajo  |  Gorenje s prihodki v višini 1,3 milijard evrov  |   ||
   

Kaj vse se ocenjuje in zakaj?

25.11.2016
Nedavno zaključeno vzpostavljanje hrvaškega sabora in vlade RH predstavlja svojevrstno merjenje jakosti in primerjavo novega razmerja političnih moči in vplivov strank v parlamentu. 
 
Piše: prof. dr. Mladen Vedriš
 
Nedavno zaključeno vzpostavljanje hrvaškega sabora in vlade RH predstavlja svojevrstno merjenje jakosti in primerjavo novega razmerja političnih moči in vplivov strank v parlamentu. To velja tudi za kazanje in napenjanje mišic znotraj posameznih strank.
 
Volitve v ožji in širši regiji (to velja tudi za države, ki so članice EU) pomenijo dobesedno merjenje moči in takoj zatem usmerjanje prednostnih nalog političnega in družbenega življenja znotraj posamezne države. Z izjemo ZDA, kjer volitvam namenjajo vso pozornost. Pa tudi vse države sveta se zanimajo za izid ameriških volitev, saj je in bo izid vplival na skupno globalno situacijo in konfiguracijo, ekonomsko, politično, družbeno itd.
 
Kar zadeva volitve, pa obstajajo za vse države in gospodarstva tudi druge, manj opazne in/ali politično skoraj nevidne forme merjenja, ki pa jim osebno redno namenjam veliko pozornosti. Zakaj? Zaradi tega, ker ob političnih ravno tovrstne spremembe kažejo na kakovost nacionalnih gospodarstev, posledično pa tudi na skupno kakovost življenja posamezne populacije. Gre za "tehtanje" konkurenčnosti nacionalnih gospodarstev.
 
Septembrski podatki so transparentni in indikativni. Kaj velja posebnega omeniti v zvezi s Hrvaško? Da smo od leta 2008 in začetka krize šli skozi gospodarsko težko in neuspešno obdobje, da bi se leta 2016 znašli na skorajda enakem mestu kot leta 2009. A v precej slabšem položaju kot leta 2008, zadnjem letu pred krizo. Hkrati je v primerjavi z letom 2008 naš BDP nižji za več kot eno desetino, v omenjenem časovnem obdobju pa smo izgubili še številna delovna mesta.
 
Neposredno skorajda 180.000 in to s širšimi posledicami na nakupno moč, kreditno sposobnost in številne migracije v tujino ter posledično tudi veliko demografsko izgubo. Ostaja vprašanje, kako doseči nov preobrat in se dokopati do novih delovnih mest? Pot je načeloma jasna. To je primerna poslovna klima - nove investicije, nova in kakovostna delovna mesta, novi davčni obvezniki, večji proračunski prihodki in boljša kakovost javnih storitev.
 
Na koncu koncev: boljša kakovost življenja. A kako narediti to pot bolj prehodno, potovanje pa hitrejše in bolj uspešno? Svetovna banka (beri seznam "DB - doing business" op. ur.) v svojem letnem pregledu poslovanja (letošnji oktober) daje pregled in oceno poslovne klime v 190 državah sveta.
 
Hrvaška je v primerjavi z letom prej padla s 40 na 43. mesto, razlog za padec pa je zapisan takole: "... otežuje procedure poslovanja in uvaja dodatna davčne ovire..." Najslabša je uvrstitev v kategoriji izdaje gradbenih dovoljenj, kjer smo umeščeni na 128. mesto. Leto poprej smo bili v isti kategoriji za mesto še slabši, na 129. mestu.  
 
In kaj sedaj? Živimo v digitalni dobi in informacije so na voljo praktično vsem in to v realnem času. Podatki, merjenje in primerjave so dostopni nam, a tudi našim konkurentom ter možnim investitorjem. Svet se tudi danes drastično spreminja, splet pa je poskrbel, da je vse vidno in da je mogoče izmeriti v številkah in pokazati s sliko, podatki, ocenami in komentarji.
 
Preprosto zapisano, na takih ali drugačnih lestvicah je treba biti zraven, saj vas v nasprotnem primeru globalizacija "kaznuje" in v tem primeru na koncu plačate račun, ki je takrat neprimerljivo višji.
 
"Svet se tudi danes drastično spreminja, splet pa je poskrbel, da je vse vidno in da je mogoče izmeriti v številkah in pokazati s sliko, podatki, ocenami in komentarji."


 
 
 
 
back to top