IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Torek, 18.06.2019 || Nevarnost pesticida klorpirifos za zatiranje škodljivcev na pridelkih  |  Tretjina Evropejcev dnevno uživa prehranska dopolnila  |  Effie Slovenija 2020 z novim vodstvom  |  Pingo Doce za pakiranja uporablja plastiko iz oceanov  |  Sainsbury's uvaja "otoke" za natakanje vode  |  Coop odprl prvo "non-stop" trgovino brez blagajn  |  Hercegovska jabolka uživajo tudi na Maldivih  |  Prvi Gomex v beograjski Borči  |  Violeta prevzela čapljinsko podjetje Lasta  |  Prihodki trgovine v prvem četrtletju letos navzgor za 10 %  |  Mesarji lahko gostincem prodajo le četrtino blaga  |  Gorivo od polnoči precej cenejše  |  Budimke (še vedno) noče nihče  |  Zaključen stečaj Klasja  |  Jagros 28. junija odpira nov center v Šentjurju  |  Študija: Jadransko morje med najbolj onesnaženimi s plastiko  |  Nestlé se še naprej usmerja (tudi) h konditorjem  |  Zelena luč za povečanje uvoza govedine iz ZDA  |  Bayer v iskanje zamenjave za glifosat namenja 5 milijard evrov  |  PPR reja ponuja priložnosti za rejce in Spodnje Podravje  |   ||
   

Enostranske analize in nogomet

21.05.2015
Piše: Kenan Uštović, strokovni koordinator za razvoj prodaje, G-Petrol, d. o. o., Sarajevo (NIS Gazrpom Neft)
 
Vedno sem se izogibal pisanju člankov in analiz o industriji, v kateri delam trenutno. Menim, da to ni profesionalno. Prejšnjič sem predstavil razmišljanje o bančni težavi in to ravno zaradi tega, ker sem to področje svojega dela zapustil že pred časom. Kljub taki filozofiji pa se bom tokrat na tem mestu lotil področja, na katerem trenutno delam, in tovrstne problematike.
 
Razlog je človeški – jeza. Stalne pocenitve in predvsem podražitve cen nafte in naftnih derivatov so danes aktualna tema. Vsak dan poslušamo različne ekonomske analitike, ki razlagajo to ali ono in iščejo takšne ali drugačne vzroke. Vsi pa se strinjajo v enem, in sicer, da cene padajo prepočasi, prehitro pa se dvigujejo. Vsi „naftaši" dosegajo extra dobiček. Nisem pa še nikoli slišal nobenega analitika, ki bi neposredno povezal ceno nafte na svetovnem tržišču in moč dolarja.
 
O teh dveh temah vedno razpravljajo ločeno. Sprašujem se, s čim se ta nafta plačuje, ko pa stalno govorimo o ceni, ki je vedno jasno izražena in to v dolarjih za barel. Še nikoli ni nihče rekel, da se je dolar v primerjavi z evrom v minulem letu „okrepil" npr. za skoraj 26 %. Treba jih je namreč kupovati. Dolarje namreč, kar pa stane vedno več. Ljudem, ki niso ekonomisti, je mogoče to težko razložiti, a to ni razlog, da se (jim) po drugi strani vedno razlaga samo drugo plat medalje. V BiH pa vseeno obstaja pozitivna zgodba, na katero moramo biti ponosni in to ne glede na to, za kateri klub navijamo.
 
Gre prvenstveno z ekonomskega stališča za korak, ki bi ga morali imeti za vzor vsi podjetniki. Gre za novega pokrovitelja nogometnega kluba Sarajevo, za veliki Turkish Airlines. Do začetka leta 2012 je bil klub v veliki finančni krizi in edini izhod je bil narediti drastične spremembe, če si želel obstati.
 
Junija leta 2012 so sprejeli nov statut, položaje so zasedli novi ljudje, ki imajo misijo, vizijo, strategijo in cilj. Njihov načrt je bil najti pokrovitelja, ki jih bo pri idejah podprl. Dobiti pokrovitelja v trenutku, ko je velika finančna kriza, tako v klubu kot na tržišču. Hm, skoraj nemogoča misija. A vodilni v klubu so bili vztrajni in so trmasto prepričevali vse, ki so jim želeli prisluhniti. Z argumenti!
 
Splačalo se jim je in to v obojestransko zadovoljstvo. Čeprav so se v svojem zanosu pogosto zaletavali v zid. A niso obupali. Vodilo jim je bila ideja, v katero so v popolnosti verjeli! Sprememba načina razmišljanja, nova poslovna filozofija, ideja in načrt. To so (bili) temelji sprememb. Rezultati se že kažejo. Nov vlagatelj, sponzor, svetovno znan letalski prevoznik Turkish Airlines, s katerim so pogodbo podpisali 24. februarja.
 
Nauk te zgodbe je, da se da doseči vse. Če se le hoče. Prav vse je možno, če obstajajo: vizija, strategija, načrt in cilj. Kakor pravijo danes v marketingu: samo nebo je meja. V tem nogometnem primeru je bila meja res nebo in kot ekonomist upravi čestitam. Za vztrajnost, iznajdljivost, vizijo. Slednja predstavlja ravnost umetnost gledanja nevidnega ... 
 
Nauk te zgodbe je, da se da doseči vse. Če se le hoče. Prav vse je možno, če obstajajo: vizija, strategija, načrt in cilj. Kakor pravijo danes v marketingu: samo nebo je meja.


 
 
 
 
back to top