IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 11.07.2020 || InStore št. 86 na poti k naslovnikom  |  Nove (regijske) revije InStore tudi na spletu  |  Tuš v 18 letih pričaral skoraj 9000 otroških nasmehov  |  Krkinim delničarjem za tretjino višja dividenda kot lani, med nadzorniki tudi Lahovnik  |  Fama praznuje 30.rojstni dan v novih prostorih uprave  |  Trgovec Franca odprl supermarket v Bijelom Polju  |  Hrvaška nestrpno pričakuje današnji vstop v mehanizem ERM 2  |  Julij prinaša zagon programa zvestobe Walmart+  |  KZ Vipava bo Fructalu lahko ponudila le od 20 do 30 ton breskev  |  Ob rasti turizma v Kranju glavni izziv dvig potrošnje gostov  |  Večinski lastnik Dukata najavil možnost "iztiskanja" malih delničarjev  |  Ahold Delhaize se vključuje v bitko za prevzem verige Hema  |  Gorenju nagrada Netko za najboljšo spletno trgovino  |  Nov dm odprt v Subotici, še dva nova objekta v Beogradu  |  V Črničah odprtje prenovljene Mlinotestove trgovine  |  Letalski prevoznik Turkish Airlines pomaga (svojim) izvoznikom sadja   |  Med avtohtonimi izdelki s Paga poleg sira tudi konoplja?  |  Letno poročilo GZS za leto 2019  |  Nestlé "Incredible" spremenil v "Sensational" burger  |  Jeseni odprtje nakupovalnega centra Galerija Beograd  |   ||
   

Ali nas plača motivira?

26.06.2014
Piše: g. Kenan Uštović, vodja oddelka za prodajo in razvoj poslovanja, Sberbank BH, d. d., Sarajevo
 
Vsi se dobro zavedamo in vemo, da ima v vsakem podjetju motivacija zelo pomembno vlogo in pomen pri doseganju postavljenih ciljev. Motivacija delavca je osnovni predpogoj dobro opravljenega posla. 
 
Pogosto lahko slišimo, da lahko do končnega zadovoljstva pripelje samo zadovoljen zaposleni, rezultat tega pa je pozitivno poslovanje celotnega podjetja. Moderno usmerjena podjetja dandanes vlagajo zelo veliko v raziskovanje tega, kar njihove zaposlene najbolj motivira. Postavlja se enostavno vprašanje: „Zakaj ljudje delajo?" Mnogi bodo dejali, da si tega vprašanja sploh ni treba zastavljati.
 
Češ, da je glavni razlog seveda denar. Je res tako ali pa obstajajo še kaki dodatni dejavniki? Nekatera raziskovanja na Balkanu kažejo, da je za 50 % zaposlenih ravno denar razlog, zaradi katerega se vrti (njihov) svet. Po drugi strani jih 15 % meni, da je najboljši motivator občutek lastnih dosežkov. Izkušnja je najpomembnejša za 12 % vprašanih, za 10 % možnost napredovanja, za 7 % pa zgolj spoštovanje in pohvala nadrejenih. 
 
Obvezno se je treba posvetiti napakam, ki jih naredijo podjetja, ko gre za vprašanja motivacijske politike. Veliko je takih, še posebej tista, ki se ukvarjajo s prodajo, ki delajo napake že pri sami razlagi motivacije kot take, v sistemu in politiki nagrajevanja. Top menedžment pogosto izgublja čas s tem, ko z različnimi načrti skuša motivirati svoje zaposlene v prodaji.
 
Kaj vse, da morajo storiti, da bi bili nagrajeni. Načrti so skoraj vedno usmerjeni predvsem na doseganje prihodkov in čim večjega števila prodanih proizvodov. Tak način motivacije pa samo povečuje pritisk na prodajalce, ki morajo vsakič znova oddelati več, prodati več in po čim višji ceni.
 
A spomnimo se za trenutek menedžmenta in osnovnega cilja podjetja. Zadovoljstvo strank in ustvarjanje dodatne vrednosti je tisto, k čemur morajo stremeti in težiti vsa podjetja. Nagrada kot taka ima sama po sebi sicer dober vpliv, a če je odvisna od zapovedanega in določenega vzorca obnašanja oz. vedenja, se kaj lahko zgodi, da zaposleni dobi vtis vpliva manipulacije in tovrstna nagrada dobi prizvok kazni.
 
Tudi pomanjkanje nagrajevanja ali popolna ignoranca se lahko izkažeta ali celo tolmačita kot kaznovanje. Nagrade ogrožajo celo razmerja med zaposlenimi, ki so pogosto zelo občutljivi glede nagrad, ki jih je prejel določeni sodelavec ali zaposleni. V končnem seštevku lahko to privede tudi do problemov oz. težav pri medsebojnem sodelovanju. Nagrade vzpodbujajo interese. Osebe, ki svoj posel opravljajo na izvrsten način, so zagotovo zadovoljne, če so dobro plačane, a svojega dela zanesljivo (tako) ne opravljajo zaradi denarja, ampak zaradi tega, ker to enostavno počnejo rade. Iskreno.
 
Raziskovanja so pokazala, da kakršenkoli sistem nagrajevanja in plačevanja, ki je odvisen zgolj od učinka, v glavnem sproža intrinzično (notranjo) motivacijo. V vsakem primeru je motivacija precej večja in pomembnejša od denarja.
 
"Pravijo, da motivacija ne traja dolgo. Tudi kopanje oz. tuširanje, a ga vseeno priporočamo vsakodnevno." - Zig Ziglar
 
Osebe, ki svoj posel opravljajo na izvrsten način, so zagotovo zadovoljne, če so dobro plačane, a svojega dela zanesljivo (tako) ne opravljajo zaradi denarja, ampak zaradi tega, ker to enostavno počnejo rade. Iskreno.




 
 
 
 
back to top